×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

دهه ۱۹۶۰ با ظهور پارکت های چوبی مهندسی شده همراه بود، در این دوره کفپوش های چوبی به شکل مهندسی شده ای وارد بازار شدند. این پارکت ها دارای عملکرد و شکل ظاهری بهتری نسبت به پارکت های چوبی عادی می باشند. امروزه ۳۰ درصد از نیاز بازار آمریکا به پارکت های چوبی را این نوع از پارکت ها تشکیل می دهند. در ایران نیز پارکت های چوبی مهندسی شده توسط تولید کنندگان زیادی تولید می شود.

123 2 - پارکت چوبی مهندسی مورفلور -

ویژگی پارکت چوبی مهندسی

پارکت های چوبی به صورتی طراحی می شود که پس از چیدمان و نصب بتوان با خیالی آسوده روی آن ها قدم گذاشت. به عبارتی بهتر است بگوییم پارکت مهندسی بر خلاف مصالح ساختمانی چون کاشی و سرامیک که معمولا برای کف استفاده می شوند احتیاج به زمان برای خشک شدن ندارد.

پارکت مهندسی شده را می توان در مکان ها و محل هایی که استفاده از پارکت های چوبی جامد امکان پذیر نیز به کار برد. این مسئله نقطه قوت پارکت های مهندسی شده در مقایسه با پارکت های چوبی یک تکه می باشد.

چگونگی تولید پارکت چوبی مهندسی شده

پارکت چوبی مهندسی از دو یا چند لایه چوب تشکیل شده است که بهم چسبیده بوده و با کمک گرفتن از یک پانل تخته ای به یک دیگر متصل شده اند. در واقع لایه ها به کمک پانل چوبی یک واحد را به وجود می آورند.

در حال حاضر روکش یا همان پانل پارکت از چوبی گران تولید می گردد که به چوب ارزان تری که در مرکز پارکت وجود دارد متصل است. معمولا پایداری و مقاومت چوب مهندسی شده بعد از اتصال هر لایه با زاویه ۹۰ درجه به لایه دیگر به وجود می آید. به همین دلیل نیز پارکت مهندسی شده بسیار محبوب و پر طرفدار می باشد و می توان آن را در زمینه های زیادی به کار برد.

345 - پارکت چوبی مهندسی مورفلور -

تفاوت پارکت مهندسی شده با پارکت های لمینتی و وینیل

بهتر است که بدانید پارکت مهندسی شده با پارکت های لمینتی و کفپوش های وینیل تفاوت دارند. در ساخت پارکت های لمینتی معمولا از تصاویر چوبی به عنوان روکش استفاده می کنند، برای تولید کفپوش های وینیل نیز از روکش ها پلاستیکی به شکل الوار بهره می گیرند. بنابراین می توان گفت کیفیت پارکت مهندسی بسیار بالاتر بوده چرا که جنس رویه آن از چوبی با کیفیت است. این نوع از پارکت ها همانطور که در بالا نیز گفیتم در بازار آمریکا و اروپا نیز بسیار پر طرفدار می باشد.

مزایای پارکت چوبی مهندسی شده

با توجه به آنچه که در بالا گفته شد باید به این موضوع پی برده باشید که پارکت مورفلور مزایای بسیاری دارد که در بخش زیر به مواردی از آن ها اشاره می کنیم.

  • نصب راحت: پارکت چوبی مهندسی شده را می توان به راحتی نصب کرد. پارکت ها به گونه ای طراحی می شود که تمامی آن ها امکان نصب ساده را داشته باشند. پارکت مهندسی را هم می توان با چسب و هم به شکل شناور نصب کرد، البته به یاد داشته باشید که برای نصب احتیاج به چسب مخصوص خواهید داشت.
  • قیمت مقرون به صرفه: شاید قیمت پارکت چوبی مهندسی شده کمی گران تر از دیگر انواع پارکت های چوبی باشد، اما مطمئن باشید در صورت استفاده از چنین پارکت های بسیاری از هزینه های مربوط به مواردی که در قسمت زیر عنوان می شود حذف می گردد.
    • هزینه های مربوط به نصب
    • هزینه های مربوط به رنگ آمیزی های مختلف پس از نصب
    • هزینه های نگهداری بسیار ساده
    • هزینه های مربوط به تعمیر و تعویض
  • تمیز کردن بسیار آسان: پارکت چوبی مهندسی شده به راحتی پاک می گردد. برای تمیز کردن آن تنها کافی است که از مواد تمیز کننده ای که تولید کننده پیشنهاد می کند استفاده کنید.
  • نگهداری راحت: ضمانت نامه ارائه شده توسط تولیدکننده برای پارکت های چوبی مهندسی شده چندین سال اعتبار دارد و مرتبط به ساییدگی طبیعی روکش پارکت می گردد.
  • مورد استفاده برای سیستم های گرمایش از کف: پارکت چوبی مهندسی شده را می توان بر خلاف پارکت های دیگری چون سولید یا جامد بر روی سیستم های گرمایش از کف نصب کرد.

456 3 - پارکت چوبی مهندسی مورفلور -

مجموعه مورفلور به عنوان بزرگترین تولید کننده پارکت در ایران، اعتماد و رضایت مشتریان خاص خود را جلب کرده است. شما می توانید جهت سفارش انواع پارکت و یا استعلام قیمت به روز با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های ۷۷۰۸۳۲۲۵ – ۷۷۸۰۱۵۳۰  تماس گرفته و یا با مراجعه به سایت https://morfloor.ir اطلاعات لازم را کسب کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.