سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 6 ایده دکور میز تابستانی برای یک شام خاطره انگیز
    08 اردیبهشت 1401 - 13:55
    شناسه : 197287
    0

    در این مقاله به چند ایده برای دکور میز تابستانی می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

    پ
    پ
    A few summer table decor ideas for a memorable dinner 1 - 6 ایده دکور میز تابستانی برای یک شام خاطره انگیز -

    ایده برای چیدن میز غذا

    یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در مهمانی و مجالس به خصوص در فصل تابستان به خاطر داشته باشید آن است که میز شام را به بهترین نحو چیدمان کنید تا در ذهن مهمان‌ها خاطره انگیز بوده و احساس خنکی بیشتری در این فصل داشته باشند. در واقع چیدمان منزل و میز غذا به نوعی نشان از شما و شخصیت شما دارد و می‌تواند برای همیشه در ذهن مهمان شما ماندگار شود. علاوه بر این زمانی که شما میزی را به خوبی دیزاین می‌کنید این نشان می‌دهد که برای مهمانان خود ارزش بسیاری قائل هستید. ما در ادامه این مقاله به چند ایده برای دکور میز تابستانی می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

    1. انتخاب درست ظروف شام

    شما باید در ابتدا سبک مهمانی خود را مشخص کنید؛ آیا یک مهمانی دوستانه دارید یا یک مهمانی رسمی و مجلسی. بر این اساس می‌توانید ظرف‌های میز شام را انتخاب کنید. انتخاب و خرید ظروف سفالی یا سرامیکی مانند، سرویس غذا خوری آرکوپال، سوفله خوری‌های سرامیکی، قاشق و چنگال‌های فانتزی، پارچ و لیوان سفالی و غیره به مهمانی‌های دوستانه شما فضای صمیمی و دلنشینی را می‌دهد.

    اما استفاده از چینی‌های لوکس مانند سرویس غذا خوری چینی، سوفله خوری سیلور، کارد و چنگال استیل، ظروف کریستال و غیره برای مهمانی رسمی شما گزینه بسیار مناسب‌تری است. برای سرو هر غذا نیز توجه داشته باشید که برای هر میهمان یک ظرف متناسب با آن غذا در نظر بگیرید. برای مثال برای خوردن سوپ، دسر، سالاد و غیره می‌توانید یک ظرف مجزا برای هر مهمان قرار دهید تا میز شام شما جذاب‌تر شود.

    1. استفاده از غذاهای رنگی
    Use of colored foods 1 - 6 ایده دکور میز تابستانی برای یک شام خاطره انگیز -

    استفاده از غذاهای رنگی

    استفاده از انواع دسر و ژله‌های رنگی هم می‌تواند مهمانی تابستانه شما را خنک‌تر کند. برای این کار می‌توانید از چند ژله رنگی به صورت رنگین کمانی استفاده کنید. همچنین می‌توانید غذاهای خود را با استفاده از انواع اسانس‌ها تزئین کنید. این اسانس می‌تواند زغفران ناب ایرانی باشد که عطر و طعم فوق العاده‌ای به غذاهای شما می‌دهد. استفاده از زعفران یا ریشه زعفران می‌تواند انواع سوپ و دسر شما را جذاب‌تر کند. قیمت زعفران با توجه به کیفیت آن تعیین می‌شود بنابراین در هنگام خرید دقت داشته باشید که از برندهای معتبر آن را خریداری کنید و به قیمت روز آن را تهیه کنید.

    1. استفاده از کوزه و گلدان

    قرار دادن گلدان‌های چینی آبی و سفید که بر روی پارچه‌های خاص قرار گرفته‌اند، در تکمیل با رنگ‌های ملایم سفره شما می‌تواند فضایی زیبا ایجاد کند. شما می‌توانید به جای اینکه هر کدام از ظروف دکوری مانند گلدان و گل‌ها را به صورت پراکنده گوشه گوشه خانه قرار دهید؛ آنها را روی میز شام خود جمع کنید تا یک نقطه توجه شیک و زیبا ایجاد کنید.

    1. استفاده از طعم دهنده‌ها

    طعم دهنده‌ها مانند انواع سس، چاشنی‌ها و غیره کمک می‌کند تا میز شما خوشمزه‌تر باشد. شما برای انواع سالاد می‌توانید چند مدل چاشنی در کنار آن قرار دهید یا برای انواع فینگر فود و سوپ می‌توانید از انواع سبزیجات معطر و زرشک برای تزئین و طعم متفاوت آنها استفاده کنید. برای خرید حضوری یا خرید اینترنتی زرشک با کیفیت باید بدانید که قیمت انواع پفکی زرشک کمی بیشتر است و بهتر است آن را از برندهای معتبری مانند مجتهدی، سحرخیز و  برادران حسینی تهیه کنید.

    1. استفاده از شمع
    use candles on dinner table 1 - 6 ایده دکور میز تابستانی برای یک شام خاطره انگیز -

    استفاده از شمع برای دکور میز ناهارخوری

    استفاده از شمع معمولا در مهمانی‌های رسمی و مجالس بزرگ‌تر مرسوم‌تر استو برای قرار دادن شمع بر روی میز غذا در مهمانی غیر رسمی شما می‌توانید از یک لیوان شیشه‌ای یا شیشه خالی زیبا اما روشن یا هر شی مناسبی که فضای فانتزی برای میز غذای شما ایجاد می‌کند به جای، جا شمعی استفاده کنید. معمولا استفاده از شمع موجب گرما و صمیمیت بیشتر در میان افراد حاضر در مهمانی می‌شود. برای مهمانی‌های رسمی برای قرار دادن شمع بهتر است از جا شمعی‌های بلند استفاده شود و جای آنها به صورتی قرار بگیرد که جلوی دید مهمان‌ها نباشد و خطر افتادن و آتش سوزی نیز وجود نداشته باشد.

    1. استفاده از نمادها

    ایده دیگر برای چیدمان یک میز تابستانی استفاده از انواع نمادها است. برای مثال شما می‌توانید از انواع نمادهای دریایی استفاده کنید. حتی ماهی مصنوعی یا صدف و مرجان و ستاره دریایی می‌تواند آرامش خاصی را به فضای شما بدهد. برای قرار دادن این نمادها بهتر است از ظرف شیشه‌ای کمک بگیرید تا نظم سفره شما نیز بر هم نریزد. حتی می‌توانید در کنار این ظرف شیشه‌ای یک شمع وارمری نیز قرار دهید تا با یک نور ملایم نمادها بیشتر دیده شوند. استفاده از گل طبیعی نیز بر روی میز شام می‌تواند نمادی  از زیبایی و حسن سلیقه میزبان باشد.  همچنین می‌توانید برای استفاده از ایده های بیشتر به این مطلب مراجعه کنید.

    دقت داشته باشید که برای استفاده از نمادها حتما آنها را از قبل شسشته و ضد عفونی کنید. شما می‌توانید از قرار دادن نمادها بر روی دستمال سفره در کنار ظرف غذای هر مهمانی هم استفاده کنید. در این صورت آنها یک یادگاری هم از مهمانی شما با خود به همراه خواهند برد و در ذهن آنها ماندگار خواهید شد.

    نویسنده: وحیده امینی

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.