×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

tips to help you get the most out of your home appliance - 6 راهکار برای استفاده بهینهتر از وسایل برقی در خانه -

استفاده بهینه از وسایل برقی  درخانه به معنای مصرف انرژی کمتر و به مفهوم استفاده کمتر از این وسایل است. با توجه به اینکه  منابع زمین محدود است و باید کمترین آسیب به آن وارد شود بنابراین بهتر است با مصرف بهینه انرژی آن را با کمترین میزان آسیب به آیندگان و نسل بعد تحویل بدهیم. این موضوع بسیار اهمیت دارد و به همین جهت هم سازندگان وسایل برقی تمام تلاش خود را برای ساخت تجهیزات با مصرف کم انرژی می‌کنند. همه ما هم می‌توانیم با یادگیری روش‌های بسیار ساده در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم. در ادامه به چند راهکار برای استفاده بهتر از وسایل برقی در خانه می‌پردازیم . پس با ما همراه شوید.

  1. دقت در انتخاب وسایل برقی

choosing home appliances carefully - 6 راهکار برای استفاده بهینهتر از وسایل برقی در خانه -

انتخاب وسایل برقی باکیفیت که دارای برچسپ انرژی باشند به بهینه سازی مصرف انرژی کمک زیادی می‌کند. برای مثال، یخچال و فریزر، دو دستگاهی هستند که همیشه  باید با برق روشن باشند، بنابراین میزان مصرف برق در آنها بسیار مهم است. در رده بندی انرژی، هر میزان که آنها به سمت A پیش بروند، به معنی مصرف انرژی کمتر است. در حال حاضر‌ انواع ماشین لباسشویی و یخچال‌هایی در بازار وجود دارند که رده انرژی خوبی دارند. از میان آنها می‌توان به ماشین لباسشویی ال جی اشاره کرد. محصولات برند الجی در عین حال که قیمت متوسطی دارند در مصرف انرژی هم به دلیل برخورداری از تکنولوژی‌های نوین امروزی بهترین هستند و برای خرید آنها می‌توانید از انواع لباسشویی ال جی ۵ کیلویی یا ۷ کیلویی استفاده کنید.

  1. خاموش کردن لوازم برقی

بسیاری از وسایل برقی مانند انواع تلویزیون، چراغ‌ها، ضبط، رادیو و غیره را می‌توان در زمانی که نیاز به مصرف آنها نیست خاموش کرد. بسیاری از ما این موضوع را فراموش می‌کنیم و بسیاری از این وسایل را روشن به حال خود رها می‌کنیم. در حالیکه در حال از دست رفتن انرژی هستند. به عنوان مثال یکی از عوامل هدر رفت انرژی، آن است که افراد معمولا در محل کار چراغ ها را روشن می‌گذارند یا در خانه تلویزیون را روشن رها می‌کنند. یکی از گزینه‌های مناسب با رده انرژی مطلوب در این زمینه مدل های جدید تلویزیون جی پلاس است که در مقایسه با دیگر برندها قیمت مناسبی داشته و در عین مصرف مطلوب انرژی از تکنولوژی روز دنیا مانند کیفیت Full HD  و تکنولوژی LED بهره مند است. شما برای خرید این تلویزیون می‌توانید از انواع ۵۵ / ۵۰ / ۶۵ اینچ آن استفاده کنید.

  1. کشیدن لوازم برقی خانگی از برق
unplugging electric plug - 6 راهکار برای استفاده بهینهتر از وسایل برقی در خانه -

کشیدن وسایل برقی

باید بدانید که لوازم برقی که خاموش است ولی دوشاخه‌ آن به برق وصل است، برق مصرف می‌کنند؛ حتی وسیله‌ای مانند قهوه جوش تا مدت زیادی بعد از استفاده و خاموش شدن هم برق مصرف می‌کند. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق شما می‌توانید با ستفاده از سیم‌ سیار که دکمه‌ی خاموش روشن دارد،‌ کار خود را راحت‌تر کنید. سیم‌سیار امکان اتصال چندین دستگاه به برق را فراهم کرده و شما  به جای اینکه مجبور باشید ۵ وسیله‌ی برقی را از پریز بکشید، می‌توانید تنها با قطع کردن سیم ‌سیار، برق لوازم ‌برقی بدون استفاده و خاموش را قطع کنید.

بهتر است سیستم صوتی و اسپیکرها را از برق بکشید. خاموش کردن لوازم جانبی  رایانه در صرفه جویی در مصرف برق بسیار تاثیر دارد. علاوه بر این بهتر است لوازم برقی کوچک را هم در این زمینه فراموش نکنید. شارژر تلفن، لوازم برقی آشپزخانه، سشوار و هرچیزی را که با برق کار می‌کند، در صورت لازم نداشتن از برق بکشید. رایانه را از برق بکشید زیرا زمانی که به آن کاری ندارید هم می‌تواند مقداری برق مصرف کند. با این کار در هزینه و انرژی صرفه جویی بسیاری خواهد شد.

  1. عایق کردن خانه

برای جلوگیری از هدر رفت انرژی می‌توان تمام درزها و شکاف‌های در و پنجره‌های خانه را عایق کرد. با این کار از هدررفت انرژی جلوگیری می‌شود. عایق بندی درست منزل موجب می‌شود هوای سرد در تابستان و گرم در زمستان از شکاف در و پنجره به‌هدر نرود. شما می‌توانید از یک فرد متخصص بخواهید تا عایق بندی خانه‌تان را با دقت بررسی کند.  برای شکاف در و پنجره‌ها می‌توان از نوارهای درزگیر استفاده کرد و در زمستان هم می‌توانید از پلاستیک‌های بزرگ برای پوشاندن پنجره‌ها استفاده کنید تا انرژی کمتری به هدر برود.

  1. استفاده از ظرفیت کامل لوازم برقی خانگی

زمانی که شما از وسایلی مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید بهتر است از ظرفیت کامل آنها کمک بگیرید. اگر مقدار ظروف و یا لباس کم است بهتر است از این وسایل استفاده نکنید، زیرا استفاده از ظرفیت کامل نه تنها به صرفه جویی در مصرف کمک می‌کند؛ بلکه هزینه‌های انرژی برق مصرفی شما را هم کاهش می‌دهد. بنابراین تا پر شدن ظرفیت آنها منتظر بمانید.

  1. کاهش وابستگی به لوازم برقی خانگی

در زمان‌های قدیم وابستگی مردم به لوازم برقی خیلی کمتر بود. شما برای کاهش این وابستگی می‌توانید  لوازم‌برقی‌ای  بخرید که واقعا به آن نیاز داشته باشید. شاید نداشتن وسیله‌ی برقی باعث شود زمان بیشتری را برای انجام کار صرف کنید. با این کار در زمان و هزینه هم صرفه جویی خواهد شد. بسیاری از مردم بیشتر از آنچه نیاز است لباس می‌شویند و یا از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند در حالیکه به راحتی می‌توان آنها را در هوای آزاد خشک کرد. گاهی اوقات بهتر است به جای استفاده از ماشین ظرف شویی خودمان ظرف‌ها را بشوییم.

نویسنده: وحیده امینی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.