شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چگونه از افسردگی جلوگیری کنیم؟
    11 اردیبهشت 1401 - 2:19
    شناسه : 197444
    0

    آیا به دنبال راه‌های جلوگیری از افسردگی هستید؟ آیا می‌خواهید بدون استفاده از دارو از افسردگی جلوگیری کنید؟ در این مقاله قصد داریم راهکارهای طبیعی برای شما معرفی کنیم که بدون استفاده از دارو بتوانید از افسردگی خود و عزیزانتان جلوگیری کنید.

    پ
    پ

    چیست 1 - چگونه از افسردگی جلوگیری کنیم؟ -

     متاسفانه در دنیای امروز، افسردگی معضل بسیار بزرگی است که ناخواسته و ندانسته گریبان بسیاری از ما را گرفته است. شاید شما اکنون که دارید این مقاله را می‌خوانید دچار افسردگی هستید. اگر قصد دارید که با راهکارهای طبیعی افسردگی را از بین ببرید یا پیشگیری کنید تا پایان مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله راهکارهایی را برای شما معرفی می‌کنیم که بدون شک می‌تواند زندگی شما را متحول کند.

    افسردگی چیست و چه علائمی دارد؟

     پیش از اینکه راهکارهای جلوگیری از افسردگی را برای شما معرفی کنیم بد نیست بدانید افسردگی یک اختلال روانی است که بر کیفیت زندگی ما تاثیر گذار است و امروزه این بیماری کاملا رایج و شایع است. یک نوع افسردگی به نام افسردگی خاموش وجود دارد و بسیاری از مردم گرفتار این نوع بیماری هستند و خودشان اطلاع ندارند. در ادامه راهکارهایی را برای شما معرفی میکنیم که بتوانید این بیماری را از بین برده و از ایجاد افسردگی جلوگیری نماید.

    نشانه‌های افسردگی

     اگر این فکر در ذهن شما جرقه زده است که ممکن است در آینده افسرده شوید حتماً راهکارهایی که در ادامه برای شما معرفی میکنیم را عملی سازید. حتی اگر از علائمی که برایتان ارائه میدهیم پنج نشانه یا حتی بیشتر از آن را داشتید بدون شک شما افسرده هستید. پس حتماً راهکارهای ما را انجام دهید.

    چیست 2 - چگونه از افسردگی جلوگیری کنیم؟ -

     انسان‌های افسرده نسبت به انجام فعالیت‌های روزمره خودشان بی علاقه هستند و حتی اگر جدید ترین کار را انجام دهند احساس لذت نمی‌کنند. این افراد زود رنج غمگین، بی حوصله و بیشتر مواقع بد اخلاق هستند. این بیماران حتی برای انجام کارهای روزمره خود انرژی و تحرک لازم را ندارند و در خواب با مشکلاتی روبرو هستند.

     یکی دیگر از نشانه‌های افسردگی اختلال در خوردن می‌باشد. اگر به صورت غیر طبیعی کم‌خوری و پرخوری دارید که منجر به کاهش و افزایش وزن شدید می‌شود حتما نگران شوید. اگر تمایل شما به مصرف مشروبات الکلی یا سیگار افزایش یافته است و مشکلات بدنی مانند معده درد، حالت تهوع و سردرد‌های مداوم دارید حتماً این موضوعات را جدی بگیرید. افراد افسرده معمولاً به ظاهر و آراستگی خودشان توجهی ندارند و دوست ندارند با دیگران در ارتباط باشند این افراد معمولاً چندباری به خودکشی فکر کرده‌اند.

    در ادامه راه‌های طبیعی را برای شما معرفی می‌کنیم که بدون نیاز به پزشک و دارو بتوانید از افسردگی جلوگیری کنید.

    سه راهکار اصلی پیشگیری طبیعی از افسردگی

    در طبیعت قدم بزنید

     قدم زدن در طبیعت و گذراندن ساعاتی در هوای آزاد به شما کمک می‌کند که حتی سخت ترین بیماری‌ها را نیز شکست دهید و آنها را پشت سر بگذارید. شما می‌توانید چند دقیقه‌ای را به گذراندن اوقات خوش و آرامش در طبیعت اختصاص دهید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که مشغله کاری هرگز شما اجازه نمی‌دهد که در روز مدت زمانی را در طبیعت بگذرانید یا با توجه به زندگی شهری این امکان برای شما وجود ندارد. نگران نباشید راه‌حلی به شما پیشنهاد می‌دهیم که می‌تواند طبیعت را به خانه شما وارد کند.

    با خرید تراریوم طبیعت را به خانه خود وارد کنید

    چیست 3 - چگونه از افسردگی جلوگیری کنیم؟ -

     امروزه با توجه به زندگی شهری و ساختار زندگی مدرن، احتمال گذراندن اوقاتی در طبیعت یا حتی کاشتن گیاهان در باغچه و باغبانی کار بسیار سخت و دشوار و زمانبری است؛ اما راهکارهای بسیار مدرنی وجود دارد و آن تراریوم(باغ شیشه ای) یا دیوار خزه ای(موس وال) است شما می‌توانید با خرید تراریوم (باغ شیشه ای) و آوردن آن به خانه، طبیعت را به خانه خودتان وارد کنید و بدون اینکه کاری انجام دهید یا با استفاده از موس وال در طراحی داخلی محل زندگی خودتان را در طبیعت قرار داده و از بروز هرگونه بیماری و افسردگی جلوگیری کنید.

    چیست 4 - چگونه از افسردگی جلوگیری کنیم؟ -

    تاثیر طبیعت بر روحیه

    تحقیقات بسیار گسترده‌ای انجام شده است و همگی این نتیجه را تایید کرده‌اند که گذراندن مدت زمانی در طبیعت و نگاه کردن به گیاهان طبیعی و مناظر طبیعی باعث می‌شود که سطح تمرکز افزایش یافته و حتی کیفیت کار و زندگی نیز بهبود یابد و از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری شود.

     اگر با خرید تراریوم یا دیوار خزه ای به صورت مستمر در معرض طبیعت قرار بگیرید این امر بر روی مغز شما نیز تأثیر گذاشته و می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها کاسته و کیفیت کار و کیفیت زندگی شما را ارتقا دهد.

    چیست 5 - چگونه از افسردگی جلوگیری کنیم؟ -

    با خرید تراریوم آبی، طبیعت و دریا را در هر لحظه از زندگی خود حس کنید؛ تراریوم‌های آبی می‌توانند انرژی آب و طبیعت را در خانه شما ایجاد کنند.

    فضای طبیعی بر روی عملکرد مغز، روحیه، کیفیت کار و سبک زندگی کاملا موثر است. بر اساس تحقیقات عصب شناسی زمانی که از افرادی که در معرض طبیعت قرار گرفته شده است اسکن عصبی انجام شده از نتایج بسیار بهتری در مورد آنها حاصل شده است.

    تحقیقات ثابت کرده‌اند که اگر مدت زمانی را در طبیعت بگذرانید احتمال اینکه مبتلا به افسردگی شوید کاملاً کاهش می‌یابد. اگر تمامی طبیعت را به خانه خودتان وارد کنید و دکوراسیون خانه تان را به گونه‌ای طراحی کنید که بتواند محیط طبیعی و انرژی شما را فراهم کند این اطمینان را به شما می‌دهیم که هیچگاه دچار افسردگی نخواهید شد.

    خواب کافی

    دومین راهکاری که به شما کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید از مبتلا شدن به افسردگی جلوگیری کنید این است که به خوبی و به اندازه بخوابید. حتما به کیفیت خوابتان اهمیت بدهید و فضای مناسبی را اختصاص داده و ساعت خواب مناسبی داشته باشید.

     توصیه می‌کنیم که در کنار تختخواب یک آباژور تراریومی زیبا نیز قرار دهید؛ زیرا داشتن خواب کافی و گشتن در طبیعت و بودن در فضای طبیعی از مبتلا شدن به افسردگی جلوگیری می‌کند. سعی کنید هنگام خواب چندین تراریوم زیبا را در کنار خود قرار داده و از آباژور تراریومی زیبا لذت ببرید.

    چیست 6 - چگونه از افسردگی جلوگیری کنیم؟ -

    ورزش منظم

    برای اینکه هیچ گاه تا آخر عمر به افسردگی مبتلا نشوید حتماً زمانی را برای ورزش اختصاص دهید. این ورزش می‌تواند پیاده روی، قدم زدن در طبیعت یا هر ورزش مورد علاقه شما باشد. شما می‌توانید فضایی را فراهم کنیم که ساعاتی در روز را به ورزش اختصاص دهید.

    شاید این سوال پیش بیاید که فضای کافی برای ورزش کردن ندارید یا حتی در خانه در روی تردمیل ورزش می‌کنید. ورزش کردن در هر کجا که باشد تاثیرات مثبت خودش را می‌گذارد اما اگر در خانه خود فضای طبیعی فراهم کنید و در کنار ورزش هوای سالم طبیعت را نیز استنشاق کنید می‌تواند تاثیرات ورزش را چند برابر کند. پس در کنار ورزش خودتان چندین گل و گیاه زیبا نیز قرار داده و از زیبایی آنها لذت ببرید.

    گشت و گذار در طبیعت نقش بسیار مهمی بر روی روحیه افراد دارد. با توجه به زندگی روزمره توصیه می‌کنیم که حتما چندین تراریوم در خانه خودتان قرار دهید و از زیبایی چشم نواز آن‌ها بهره بگیرید. می‌توانید بر روی میز کار، محل زندگی، اتاق خواب یا هر جای دیگری از خانه، تراریوم‌های بسیار شیک و زیبایی مشاهده کرده و به معنای واقعی طبیعت را به خانه خود آورده و از افسردگی خود و خانواده جلوگیری کنید.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “چگونه از افسردگی جلوگیری کنیم؟”
    1. سلام مطلب خیلی عالی بود

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.