×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

دیگ های آب گرم صنعتی از فرایندی مشابه نمونه ای خانگی خود استفاده می کنند و معمولا با مشعل گازی یا بنزینی که جلوی آنها نصب شده اند گرم می شوند و این باعث می شود که کارکرد اسانی داشته باشند. تفاوت بزرگ دیگ های صنعتی و بویلر های خانگی در اندازه آنها می باشد به طوری که دیگ های صنعتی مانند دیگ دابو صنعت بسیار بزرگتر از یک بویلر ساده خانگی هستند.

دیگ های آبگرم با حرارت مرکزی درون یک سیکل کار می کنند که در این سیکل آب وارد شده، توسط مشعل و گرمای ناشی از آن گرم شده و اب گرم از دیگ خارج می شود و به ساختمان رفته و آنجا از گرمای این آب، برای گرم کردن بنا (مانند سیستم گرمایش کف) یا مصارف دیگر استفاده می شود. مثلا در منازل از این آب به وسیله ی کویل برای گرم کردن آب مصرفی خانه استفاده می شود.

دیگ دابو صنعت نیز مانند سایر بویلر های آب وظیفه تامین آبگرم مورد نیاز در مدار گرمایش ساختمان و آب گرم مصرفی در سیستم های حرارت مرکزی و موتورخانه را دارا می باشد. این بویلر بزرگ صنعتی گرمای مورد نیاز این چرخه را از طریق مشعل دریافت کرده و توسط لایه های انتقال حرارت به سیال مورد نظر ( که معمولا آب است ) منتقل می کند .

111 - دیگ دابو صنعت بهترین دیگ صنعتی با قیمت مناسب - دیگ دابو صنعت

انواع دیگ دابو صنعت و محصولات دیگر

دیگ های صنعتی به طور کلی از نظر ساختار لوله به سه نوع تقسیم می شوند:

دیگ های دو پاس: در این نوع دیگ های صنعتی که معمولا برای تولید آب گرم استفاده می شوند ، از کوره ای با یک مسیر تشکیل شده اند که آتش از مشعل به انتهای کوره رفته و باز می گردد و سپس از طریق درب جلو به پاس دوم که همان مسیر لوله ها می باشند هدایت می شود و در انتها از دودکش دیگ خارج می شود.

دیگ های سه پاس: از این نوع دیگ های آب گرم صنعتی مانند دیگ دابو صنعت ، هم برای تولید بخار استفاده می شود و هم برای تولد آب گرم. طرز کار این نوع دیگ های صنعتی به این گونه است که آتش مشعل پس از طی طول کوره به انتهای مسیر رسیده و به بالا هدایت می شود و از مسیر لوله های پاس دوم به سمت دودکش هدایت می شود.

دیگ های چهار پاس: این دیگ ها دارای یک سطح اضافی برای بالاتر بردن سطح حرارتی دیگ هستند. قیمت این دیگ ها نسبت به انواع دیگر گرانتر می باشد.

222 - دیگ دابو صنعت بهترین دیگ صنعتی با قیمت مناسب - دیگ دابو صنعت

اصول عملکرد دیگ دابو صنعت

دیگ های آب گرم صنعتی از بسیاری جهات از مفهوم طراحی نسبتاً مشابهی با بویلرهای بخار پیروی می کنند، اگرچه در حین کار کاملاً با آب پر می شوند در حالی که دیگ های بخار با سطح آب و فضای بخار کار می کنند.

در این نوع دیگ ها یک مشعل داخل کوره روشن می شود و به لوله های داخل کوره حرارت رسانی می کند تا آب داخل دیگ گرم شود. آب گرم شده توسط یک پمپ ساده و لوله کشی که به نسبت انواع دیگ ها می تواند متفاوت باشد در طول دیگ به جریان می افتد. نکته این دیگ ها این است که هرگونه ابی که در این چرخه از دست میرود باید با آبی که تصفیه شیمیایی شده جبران شود زیرا آبهای تصفیه نشده دارای مقدار زیادی از املاح هستند که در آن دمای بالا می توانند باعث خوردگی لوله های دیگ دابو صنعت و کاهش عمر دیگ شوند.

مخزن فشار دیگ معمولا یک لوله استوانه ای افقی و بسته است که توسط مواد عایق احاطه شده است. رایج ترین دیگ های آب گرم صنعتی  به طور معمول دارای دو یا سه پاس هستند. هر پاس مجموعه ای متفاوت از لوله ها است که گاز داغ دودکش قبل از چرخش در دیگ از آن عبور می کند. علاوه بر اینها، دیگ‌های آب گرم صنعتی با شعله معکوس هستند که در آن مشعل به داخل یک کوره بن بست شلیک می ‌کند و گازهای احتراق در همان محفظه دوباره به خود بازمی‌ گردند تا از احتراق کامل اطمینان حاصل کنند. این همچنین طراحی جمع و جور تری را ایجاد می کند که فضای کمتری را اشغال کند.

دیگ های آب گرم صنعتی برای چه چیزی مناسب هستند؟

بویلرهای آب گرم صنعتی مانند دیگ دابو صنعت معمولاً زمانی انتخاب می شوند که دمای آب در فرآیند مورد نیاز نسبتاً پایین باشد – معمولاً کمتر از ۹۰ درجه سانتیگراد. زمانی که دماهای بالاتر مورد نیاز است، از اشکال جایگزین گرمایش مانند آب گرم با فشار بالا، بخار یا سیستم های سیال حرارتی کارآمد استفاده می شود. با این حال، سادگی و به طور کلی هزینه نصب پایین دیگ های آب گرم باعث استفاده مداوم از آنها در طیف وسیعی از صنایع مانند مواد شیمیایی، مواد غذایی و آشامیدنی شده است.

333 - دیگ دابو صنعت بهترین دیگ صنعتی با قیمت مناسب - دیگ دابو صنعت

عوامل قیمت دیگ فولادی دابو صنعت

دیگ های صنعتی شرکت دابو صنعت بر اساس استاندارد هایی مانند،  EN 12953 و BS 2790 اروپا و ISIR 4231 و ISIR  ۷۹۱۱  ملی ساخته و طراحی می شوند. تمامی مراحل تولید ای دیگ ها نیز توسط بازرسان سازمان تحقیقات صنعتی و بازرسی کیفی و همچنین موسسه استاندارد کنترل می شود.

شرکت دابو صنعت فعالیت خود را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده و امروزه نیز محصولات گوناگونی را تولید می کنند که میتوان در ادامه لیستی مختصر از آنها را مطالعه کنید. همچنین دابو صنعت یک شرکت دانش بنیان است که با هدف کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی، به تولید بویلر ها و مبدل های گرمایشی پرداخته. رعایت استانداردهای جهانی در تولید دیگ دابو صنعت باعث شده است که از این محصول در انواع پروژه های داخلی کشور و خارج کشور مورد استفاده قرار گیرد و با نظرات بسیار مثبت مواجه شود. کنترل کیفیت دقیق محصولات دابو صنعت از لحاظ طراحی، احتراق، راندمان حرارتی، عملیات حرارتی، کوانتومتری و غیره باعث شده است که تولیدات این شرکت از قابل اطمینان ترین محصولات تولید شده در ایران باشند.

 همچنین، این کنترل در حین تولید و ساخت محصول نیز صورت می گیرد که دقت و کیفیت ساخت را به طور خیره کننده ای افزایش میدهد. موارد گفته شده همگی از عللی هستند که یکی از محصولات این شرکت می تواند تا سالیان سال کارایی خود را حفظ کرده و گرما را به شما هدیه دهد. همچنین کیفیتی که در ساخت دیگ دابو صنعت وجود دارد از موثر ترین عوامل قیمت دیگ فولادی دابو صنعت می باشد به طوری که نمونه های خارجی که این کیفیت را داشته باشند به راحتی تا سه برابر این محصولات قیمت گذاری شده اند.

شما میتوانید برای خرید این بویلر های بسیار با کیفیت و دریافت کاتالوگ این محصولات، با متخصصین فروش هیتبارصنعت تماس حاصل کنید و از مشاوره رایگان در این زمینه بهره مند شوید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.