شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • میثم شکری ساز و آموزش خصوصیات رفتاری انسان های شاد
    12 اردیبهشت 1401 - 2:32
    شناسه : 197497
    0

    یکی از بهترین راه‌های شادی یافتن کسانی است که می‌دانند چگونه شادی خود را گسترش دهند، خلق کنند و آزادانه آن را به اشتراک بگذارند.

    پ
    پ

    فکر می‌کنید شاد بودن چیزی است که در نتیجه شانس، شرایط، داشتن پول و غیره اتفاق می‌افتد؟ پیشنهاد می‌کنیم بیشتر به این موضوع فکر کنید. شادی هم یکی از جنبه‌های رفتاری مهم انسان‌هاست که با تمرین و یادگیری مقابله با افکار منفی می‌تواند به دست آید. دکتر میثم شکری ساز، این کارآفرین برتر ایرانی معتقد است که انسان‌های شاد خصوصیات رفتاری متفاوتی دارند که می‌توانیم آن‌ها را الگو خود قرار دهیم.

    میثم شکری ساز - میثم شکری ساز و آموزش خصوصیات رفتاری انسان های شاد -

    یکی از بهترین راه‌های شادی یافتن کسانی است که می‌دانند چگونه شادی خود را گسترش دهند، خلق کنند و آزادانه آن را به اشتراک بگذارند. برای به دست آوردن ویژگی‌های رفتاری شاد باید آگاهی خود را افزایش دهیم و بیشتر یاد بگیریم. اگر شما هم به دنبال کشف رفتارها و چگونگی برخورد افراد با روحیه در زندگی هستید و دوست دارید شاد زندگی کنید، همراه‌مان شوید. این ۱۰ روش رفتاری به شما کمک می‌کند تا انسان‌های شادی شوید.

    افراد شاد از زندگی خود رضایت دارند

    به نظر میثم شکری ساز، انسان‌های شاد همیشه از آنچه که هستند و دارند، لذت می‌برند. معمولا در بیشتر افراد شاد این خصوصیت رفتاری مشترک دیده می‌شود. آن‌ها زمان ارزشمند خود را برای نگرانی و استرس چیزهایی که ندارند، هدر نمی‌دهند. معمولا افراد غمگین و ناراضی اینگونه هستند که بخش عمده‌ای از زمان خود را صرف غصه خوردن برای چیزهایی که ندارند، می‌کنند. آن‌ها مایلند بر اساس آن چه که هست و با تکیه بر شرایط و توانایی خود با جریان کار پیش خواهند رفت. تا جای ممکن سعی می‌کنند بهترین تصمیم‌ها را بگیرند.

    افراد شاد زندگی متعادلی دارند. آن‌ها همیشه برای گزینه‌های مهم زندگی مثل خانواده، دوستان، شغل و سلامت خود زمان می‌گذارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند زمان بیشتری در زندگی خود داشته باشند تا پول بیشتر.

    زمانی را در کنار مهم‌ترین افراد زندگی خود بگذرانید و ببینید که چگونه دید شما به زندگی و اطرافیان‌تان تغییر خواهد یافت.

    افراد شاد به قانون طلایی پایدارند

    همه ما از دوران کودکی شنیده‌ایم و در کتاب‌های مختلف خوانده‌ایم که با مردم همانگونه رفتار کن که دوست داری با تو رفتار شود. بیشتر اوقات افراد شاد به این اصل پایبند هستند و به خوبی این قانون را به اجرا در می‌آورند.

    آن‌ها به دیگران احترام می‌گذارند و همیشه محترمانه رفتار می‌کنند. چنین افرادی معمولا نسبت به رفتار و احساسات دیگران حساس هستند و آن حس هم‌نوع دوستی همیشه در آن‌ها شعله‌ور است. به همین دلیل هم بیشتر اوقات با آن‌ها اینگونه رفتار می‌شود.

    افراد شاد با هر اتفاق کوچکی احساس شرم نمی‌کنند

    به زبان ساده باید بگوییم که هر اتفاق کوچک و بی اهمیتی آن‌ها را خجالت‌زده نمی‌کند. آن‌ها معمولا از کنار اتفاقات و مسائل کوچک رد می‌شوند و رها می‌کنند. میثم شکری ساز اعتقاد دارد که انسان‌های شاد در زندگی و روزمره خود با مشکلات و اتفاقات نیز روبه‌رو می‌شوند، اما آن‌ها به خوبی می‌دانند که چگونه کنترل اوضاع را به دست بگیرند و همه چیز را آرام پیش ببرند.

    در مقابل افراد ناراضی که تمایل دارند روی ناراحتی‌ها و مسائل جزئی تمرکز کنند که می‌تواند باعث تداوم احساس غم و اندوه، گناه، رنجش، طمع و خشم شود.

    افراد شاد مسئولیت اعمال و رفتار خود را بر عهده می‌گیرند

    یکی دیگر از مهم‌ترین خصوصیات رفتاری افراد شاد این است که به این باور رسیده‌اند که هیچ کس کامل نیست. به همین دلیل هم زمانی که مرتکب اشتباهی شوند به خوبی آن را می‌پذیرند و حتی اعتراف هم می‌کنند. آن‌ها عیب‌های خود را می‌شناسند و برای برطرف کردن آن‌ها تلاش می‌کنند.

    شکری ساز - میثم شکری ساز و آموزش خصوصیات رفتاری انسان های شاد -

    بنابراین آن‌ها از یافتن عیوب خود به دنبال رسیدن به اهداف بالاتر هستند. چه بسیار پیش آمده که با افراد ناراضی روبه‌رو شده‌ایم، آن‌ها معمولا تمایل دارند که دیگران را سرزنش کنند و همیشه به دنبال بهانه‌ای هستند که چرا همه چیز طبق خواسته آن‌ها پیش نمی‌رود.

    اما در آن سوی گوی، افراد شاد همیشه با این استراتژی پیش می‌روند که دو نوع آدم در دنیا وجود دارد؛ آن‌هایی که کارها را بدون منت و بهانه انجام می‌دهند. آن‌هایی که همیشه بهانه می‌آورند که چرا این کار را نمی‌کنند.

    افراد شاد همیشه به دنبال انسان‌های شاد می‌روند

    به نظر آقای دکتر شکری ساز کارآفرین برتر ایرانی، یکی از مشخصه‌های اصلی افراد شاد این است که با افراد شاد دیگر معاشرت می‌کنند. آن‌ها به این ترتیب به دنبال گسترش شادی می‌روند. اگر جز افرادی هستید که با غم و اندوه، نگرانی و افسردگی دست و پنجه نرم می‌کنید، زمان بیشتری را با شادترین دوستان یا اعضای خانواده خود بگذرانید. به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که نگرش مثبت آنها بر شما تأثیر می‌گذارد.

    آن‌ها با خود و دیگران صادق هستند

    آیا می‌دانستید یکی از روش‌های شاد زیستن، صداقت است؟! افراد شاد هم با خود و هم با دیگران صادقانه رفتار می‌کنند. آن‌ها به خوبی فضیلت‌های صداقت و امانت‌داری را در خود پرورش داده‌اند. معمولا یک فرد شاد سعی می‌کند، بازخورد به شما بدهد. حتی اگر بازخورد یک حالت نقد داشته باشد، زیرا آن‌ها یاد گرفته‌اند که باید با حقیقت روبه‌رو شوند. در مقابل نیز انتظار بازخورد صادقانه از اطرافیان خود دارند.

    افراد شاد همیشه نشانه‌های شادی را با خود به همراه دارند

    آقای دکتر شکری ساز همواره باور دارد که لبخند یکی از خصیصه‌های جدا نشدنی از زندگی افراد شاد است. شاید این مورد کلیشه‌ای و حتی بدیعی به نظر برسد، اما یک تمایز کلیدی بین افراد شاد و ناراضی است. لحظه‌ای به شادترین دوستان‌تان فکر کنید، مسلما تصویر ذهنی شما از او لبخند، خندیدن و ظاهری واقعا خوشحال خواهد بود.

    از سوی دیگر افراد ناراضی معمولا تمایل دارند که لبخند نزنند. وضعیت آنها ممکن است متفاوت باشد و معمولا برخی آن را کمبود اعتماد به نفس عنوان می‌کنند.

    افراد شاد پرشور هستند و می‌دانند چه زمانی نه بگویند

    یکی از ویژگی‌های مشترک افراد شاد، اشتیاق و علاقه آن‌ها برای دنبال کردن کارهاست. آن‌ها همواره دوست دارند که پر شور به دنبال علایق خود بروند. معمولا یک فرد شاد آنچه را که به دنبالش است، می‌یابد و وقت خود را صرف انجام کاری می‌کند که دوست دارد.

     آن‌ها به خوبی می‌دانند که در چه زمان‌هایی باید نه بگویند و معمولا این کار را برای محافظت از شادی و رفاه خود انجام می‌دهند.

    افراد شاد چالش‌ها را فرصت می‌دانند

    کارآفرین بزرگ ایرانی، آقای میثم شکری ساز معتقد است که افراد خوشحال از چالش‌های زندگی خود فرصت می‌سازند. آن‌ها از موانع برای رشد و توسعه فردی خود استفاده می‌کنند. آن‌ها بر روی چیزهایی که خارج از کنترل‌شان باشد، تمرکز نمی‌کنند. بلکه با استفاده از راه‌های خلاقانه موانع را پشت سر می‌گذارند.

    افراد شاد در حال زندگی می‌کنند

    آن‌ها زندگی را یک هدیه می‌دانند و در حال زندگی می‌کنند. افراد شاد هیچ‌گاه برای اتفاقاتی که هنوز رخ نداده استرس نمی‌گیرند و برای زمان حال سپاس‌گذار هستند. آن‌ها همه تلاش خود را برای ساختن زندگی مناسب در زمان حال متمرکز می‌کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.