×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

شاید شما نیز در تعمیرگاه ها و یا تعویض روغنی ها خودروهایی را در حال تنظیم باد تایر مشاهده کرده باشید. حال این سوال پیش می آید که چرا باید باد تایرها را تنظیم کنیم . لاستیک یکی از بخش های اصلی خودرو است که خودرو را به حرکت در می آورد. این تایرها هر یک دارای مقدار استانداردی باد هستند که بر اثر وزن خودرو تعیین می شود. کم بودن و یا زیاد بودن باد تایرها نه تنها به سلامتی تایرها آسیب می رساند، بلکه ممکن است خطرات زیادی را نیز به دنبال داشته باشید. دلایل متعددی برای تنظیم باد تایرها وجود دارد که در زیر به این دلایل می پردازیم. با ما همراه باشید. برای خرید اینترنتی محصولات فونیکس خودرو میتوانید به وبسایت اینترنتی خودرو دیجی مراجعه نمایید خودرو دیجی نمایندگی رسمی محصولات فونیکس خودرو در ایران میباشد از ویژگی های این سایت میتوانیم به امکان خرید آنلاین و قیمت ارزان این سایت اشاره کنیم شما با داشتن این سایت میتوانید محصولات مورد نیاز خود را بصورت آنلاین با قیمت ارزان خریداری نمایید از ویژگی های این سایت میتوانیم به نمایندگی انحصاری محصولات فونیکس اشاره نماییم .

چرا باید باد تایرها را تنظیم کنیم

در همین ابتدا در سوال چرا باید باد تایرها را تنظیم کنیم می بایست بدانید که تنها ۵ درصد وزن خودرو بر روی تایر قرار دارد و مابقی وزن بر روی باد تایرها می باشد. بنابراین طبیعی است که باد تایرها اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع تایرها پای خودرو محسوب می شوند و به همان اندازه که پای انسان در کنترل و حرکت اهمیت دارد، باد تایرها نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بنابراین رانندگان باید اهمیت زیادی برای تایر و میزان باد خودرو قائل شوند. در نتیجه مهم ترین کاری که هر راننده می بایست انجام دهد این است که به صورت ماهانه باد تایرها را تنظیم کند.

صدمه به لاستیک خودرو

در صورتی که باد تایر کم باشد، لاستیک داغ کرده و صدمه می بیند. حتی با داغ کردن تایرها در سرعت های بالا، آج تایر به مرور از بین می رود و یا حتی امکان ترکیدن تایرها نیز وجود دارد. بنابراین همواره باید باد تایرها را در حد استانداردی تنظیم کرد تا از ورود آسیب به آن ها خودداری نمایید.برای خرید اسپری خوشبو کننده فونیکس میتوانید به وبسایت خودرو دیجی مراجعه نمایید و محصولات مورد نیاز خود را با تخفیف ویژه خریداری نمایید .

کاهش مصرف انرژی

از دیگر دلایلی که در پاسخ به چرا باید باد تایرها را تنظیم کنیم باید به شما بدهیم این است که کم بودن باد تایرها مصرف سوخت را افزایش می دهد. زیرا در هنگام چرخش خودرو تایرها خم می شود و حرارت داخل تایرها زیاد می گردد. همین موارد مصرف سوخت بیشتری را برای خودرو رقم می زند.

1833311877 talab org - تنظیم به موقع باد تایر های خودرو -

کاهش کنترل خودرو

یکی دیگر از مواردی که همواره تاکید می شود که باید باد تایرها تنظیم گردد، کنترل راحت تر خودرو می باشد. در صورتی که باد تایرها از حد استاندارد پایین تر باشد، پایداری و فرمان دهی خودرو کاهش یافته و نمی توان به خوبی آن را کنترل کرد. به همین منظور در مسابقات رالی باد تایرها را بیشتر از حد مجاز باد می کنند تا راحت تر بتوان خودرو را کنترل و فرمان دهی نمود.

کاهش ترمزگیری

زیاد بودن باد تایرها قدرت تماس آن ها را با زمین کاهش می دهد و در مقابل کم بودن باد تایرها میزان تماس آن ها با آسفالت را افزایش می دهد. بنابراین میزان دقت ترمزگیری به میزان باد تایرها بستگی دارد. همچنین با ترمز گیری مجدد خودرو تایرها به مرور آسیب دیده و سامت خود را از دست می دهد.

uqEAj1LlYpuh - تنظیم به موقع باد تایر های خودرو -

باد تایر خودرو را باید چه زمانی تنظیم کنیم؟

پس از این که دانستیم که چرا باید باد تایرها را تنظیم کنیم باید از زمان تنظیم باد تایرها نیز مطلع شویم. قطعا باید تایرها به صورت مستقیم بر روی عمر و کارکرد آن ها تاثیر می گذارد. به صورت تقریبی حداقل هر ماه باید یک مرتبه باد تایرها تنظیم گردد. این آمار در صورتی است که خودروی شما هیچ کاهش و یا افزایش وزنی پیدا نکند. چنانچه بار بیش از حدی بر روی خودروی شما قرار گیرد باید مجدد باد تایرها تنظیم شود. در واقع باد تایرها بر اساس وزن خودرو و میزان تماس آن با آسفالت تعیین می گردد.

چگونه باد تایرها را تنظیم کنیم؟

با توجه به این که میزان باد تایرها از استاندارد خاصی پیروی می کند، باید در تعمیرگاه های مجاز تنظیم شود. برای این کار کمپرسورهای مخصوصی وجود دارد که به صورت اتوماتیک این کار را انجام می دهد. بنابراین تنظیم کردن باد تایرها شاید موضوع ساده ای به نظر برسد، ولی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

چه زمانی تنظیمات باد تایرها به هم می خورد؟

پس از این که متوجه شدید که چرا باید باد تایرها را تنظیم کنیم ، باید بدانید که چه زمانی تایرها از حالت تنظیم خارج می شوند. موارد مختلفی از جمله ناهمواری های سطح جاده، مسافت طی شده، ترمز گرفتن شدید، دمای هوا و … تنظیم باد تایرها را بر هم می زند. بنابراین توصیه می کنیم که باد تایرها را همواره مورد توجه قرار دهید. برای خرید اینترنتی و آنلاین اسپری شیشه شوی فونیکس بصورت آنلاین میتوانید به وبسایت خودرو دیجی مراجعه نمایید و محصول مورد نیاز خود را خریداری نمایید

در صورت پایین بودن باد تایرها چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که لاستیک ها با سطح جاده تماس بیشتری داشته باشد، به مرور مستهلک شده و آسیب می بیند.

کم بودن تایرهای جلوی خودرو باعث انحراف جاده شده و کنترل و فرمان دهی خودرو را سخت تر می کند.

همچنین در صورت کم بودن باد تایرها مصرف سوخت نیز افزایش پیدا می کند.

بالا رفتن دمای لاستیک ها از دیگر اتفاقاتی است که به دلیل کم بودن باد تایرها رخ می دهد.

پوسته پوسته شدن و از بین رفتن عاج لاستیک ها نیز از دیگر مشکلاتی است که کم بودن باد تایرها به دنبال دارد.

در صورت بالا بودن باد تایرها چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که باد لاستیک ها بیش از حد مجاز است، لاستیک تماس کمتری با سطح آسفالت دارد و از این رو ترمزگیری ضعیف تر می شود.

فرمان دهی خودرو حساس تر شده و از این رو امکان چپ شدن خودرو در سرعت های بالا افزایش می یابد.

ساییدگی لاستیک خودرو در حالت بالا بودن میزان باد افزایش می یابد.

فرمان دهی خودرو از حالت استاندارد خارج شده و کیفیت آن کاهش می یابد.

جمع بندی

در بالا شما را مطلع کردیم که چرا باید باد تایرها را تنظیم کنیم . همان طور که در بالا متوجه شدید، تنظیم بودن باد لاستیک در حد مجاز کیفیت رانندگی را افزایش داده و خطرات و تلفات مالی و جانی را نیز کاهش می دهد. بنابراین برای ایمنی بیشتر همواره باید باد لاستیک خود را با استفاده از دستگاه های مخصوص تنظیم کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.