×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

1123 - کفپوش اپوکسی بهترین نوع کفپوش پارکینگ - اقتصاد

درمورد کفپوش اپوکسی به نقل از خبرآنلاین، امروزه همه ما از پارکینگ استفاده می‌کنیم. از منزل تا محل کار و در محیط‌های تجاری و اداری، پارکینگ‌ها دیگر بخشی مهم از سازه‌ها هستند.

در این محتوا می خواهیم به کفپوش اپوکسی از جمله کفپوش اپوکسی پارکینگ و ویژگی‌های مهم آن و نکات فنی آن بپردازیم. کفپوش اپوکسی، نوعی کفپوش از جنس رزین اپوکسی می باشد. این کفپوش در اماکنی نظیر پارکینگ ها، بیمارستان ها، کارگاه های صنعتی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با این محتوا از شرکت مهندسی بهبد صنعت پارسا (epoxyfloor.ir) همراه باشید تا مقاوم ترین، ماندگارترین و زیباترین کفپوش پارکینگ را با هم بررسی کنیم.

2131 - کفپوش اپوکسی بهترین نوع کفپوش پارکینگ - اقتصاد

نحوه اجرای کفپوش  اپوکسی چگونه می باشد؟

جهت اجرای این کف پوش، رزین اپوکسی روی کف از جنس موزاییک، فلز یا سنگ و سیمان ریخته می شود. ضخامت رزین مایع نیز بین ۰.۵ تا ۵ میلیمتر می باشد و حتی ممکن است به فراخور نیاز، بیشتر نیز باشد. این رزین مایع پس از انجام فعل و انفعالات شیمیایی، شکل جامد به خود خواهد گرفت. از اصلی ترین دلایل استفاده اپوکسی در پارکینگ، مقاومت بالای آن است چرا که پارکینگ یک محیط پرترافیک است که وزن بالایی به صورت مداوم در آن در حال رفت و آمد است.

تا اینجا درمورد رزین اپوکسی صحبت کردیم و حال نوبت تعریفی کوتاه از کفپوش ساخته شده توسط آن است. کفپوش اپوکسی  نوعی کفپوش بسیار جدید و زیبا است که امکان پیاده‌ سازی آن بر روی بتن، سنگ، موزاییک، سیمان، سرامیک و فلزات وجود دارد. این نوع کف پوش از اپوکسی که یک ماده پلیمری است، ساخته شده و از لحاظ دوام و زیبایی بسیار به صرفه و کارآمد می‌باشد.

کفپوش اپوکسی از جزئی به نام رزین اپوکسی تشکیل شده است. رزین اپوکسی نیز خود از دو جزء متفاوت تشکیل شده است که با یکدیگر ترکیب می شوند. این دو جزء عبارتند از: پایه رزینی و هاردنر. ترکیب آنها نیز طبق فرمولی خاص صورت می پذیرد.

کفپوش اپوکسی چه کاربردهایی دارد و در کجا استفاده می گردد؟

در بسیاری از اماکن این نوع کف پوش ها دیده می شود. شما می توانید کفپوش های اپوکسی را در بیمارستان ها، انبارهای صنعتی، سالن های ورزش، ویلا و سالن، حمام و استخرها مشاهده نمایید. از جاهای پرکاربرد این کفپوش، در پارکینگ و گاراژ است.

علت تفاوت انواع کفپوش اپوکسی در چیست؟

نوع هر کفپوش بسته به کاربردی که دارد، متفاوت می باشد. به عنوان مثال کف پوش اپوکسی بیمارستانی به علت نوع کاربریش باید از نوع ضد باکتری انتخاب گردد. در مورد سایر مکان ها نیز این مساله صادق می باشد. کفپوش اپوکسی پارکینگ https://epoxyfloor.ir/کفپوش-اپوکسی-پارکینگ.html بایستی در برابر رفت و آمد انواع خوردو مقاوم باشد. اگر کاربرد کف پوش برای جایی مثل زاغه مهمات جنگی است، ویژگی ضد الکتریسیته ساکن بودن بایستی مد نظر قرار گیرد. جهت سالن های ورزشی نیز کف پوشی باید انتخاب گردد که ورزشکاران دائم روی آن سر نخورند. در کارخانه ها و کارگاه هایی که افراد دائما با مواد شیمیایی سر و کار دارند، کف پوش های ضد اسید بایستی استفاده شود. در منازل نیز که جذابیت بصری اهمیت ویژه ای دارد، کف پوش های سه بعدی با طرح های زیبا و دیدنی، انتخاب خوبی خواهد بود.

 

چرا کفپوش اپوکسی انتخاب بهترین انتخاب است؟

به دلایل بسیار می توان کف پوش اپوکسی را انتخاب مناسبی به حساب آورد. بخشی از این دلایل عبارتند از:

  • سهولت در شستشوی این نوع کف پوش
  • قابلیت اجرا در حالت های دو بعدی و سه بعدی
  • تنوع در طرح و جذابیت های بصری بالا
  • امکان تحمل رفت و آمدهای متعدد توسط این نوع کف پوش
  • قابلیت چسبندگی بالای کف پوش های اپوکسی
  • مقاومت بسیار مناسب در مقابل آتش سوزی
  • نفوذ ناپذیری بالا در مقابل سیالاتی نظیر آب
  • امکان نصب آسان کف پوش های اپوکسی
  • دارا بودن امکان ترمیم که قابلیتی بسیار مهم به حساب می آید
  • عایق بودن در برابر جریان الکتریسیته

1231 - کفپوش اپوکسی بهترین نوع کفپوش پارکینگ - اقتصاد

چرا کفپوش اپوکسی پارکینگ بهترین نوع کفپوش برای پارکینگ است؟

اگر به دنبال راهی خلاقانه برای زیباتر شدن پارکینگ خود هستید، کفپوش اپوکسی پارکینگ بهترین گزینه است. کف پوش اپوکسی قابلیت اجرا بر روی بتن، موزاییک، سنگی و فلزی را دارد. به دلیل این که کفپوش اپوکسی بدون درز بوده برای  پارکینگ بسیار مناسب است. هزینه به صرفه، اجرای آسان و سریع، تمیز کردن ساده، زیبایی منحصر به فرد از جمله ویژگی هایی است که این نوع کف پوش را برای پارکینگ مناسب می نماید. اپوکسی کف پارکینگ مقاومت بالایی در برابر روغن، سوخت و بسیاری از مواد شیمیایی که سایر رنگ ها را از بین می برد دارد.

ویژگی های کف پوش اپوکسی که آن را برای پارکینگ مناسب می کند

اگرچه استفاده از کفپوش اپوکسی پارکینگ بر روی کف بتونی مقداری هزینه شما را افزایش می دهد. اما با بالا بردن طول عمر کف پارکینگ شما در دراز مدت بسیار به صرفه خواهد بود. همچنین زیبایی که استفاده از کفپوش اپوکسی به پارکینگ شما می دهد قابل مقایسه با کف بتنی نیست.

مقاومت بسیار بالا

کفپوش اپوکسی پارکینگ دوام بالایی دارد. از این رو زمانی که بر روی بتن استفاده می شود از سایش و تخریب بتن که بر اثر رد لاستیک ها، روغن ریزی، ضربه، بنزین و… ایجاد می شود جلوگیری می نماید. به این دلیل اگر اپوکسی به صورت کاملا دقیق و حرفه ای بر روی سطح بتن کار گذاشته شود، در شرایط آب و هوایی مختلف و گرما و رطوبت برای چند دهه مانا و ماندگار می ماند.

صرفه جویی در هزینه

استفاده از کف اپوکسی در پارکینگ نسبت به سنگ، بتن خالی، موزاییک و… بسیار به صرفه تر است. همچنین استفاده از ان بر روی بتن همان طور که در بالا بیان شد، ممکن است که هزینه  را مقداری بالا ببرد اما در طولانی مدت سبب کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری می شود.

انطباق پذیری

از جمله از ویژگی های کف پوش اپوکسی ضد لغزش بودن آن است. این کف پوش ها در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند. این دو مزیت آن دو را به بهترین کفپوش برای پارکینگ تبدیل کرده است. کفپوش اپوکسی صافی سطح بالایی نیز دارد. تمیز کردن این نوع کف پوش به سادگی با تمیز کننده های معمولی یا فشار آب انجام می شود.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت کفپوش اپوکسی پارکینگ

عوامل مختلفی بر قیمت کفپوش اپوکسی https://epoxyfloor.ir/price-epoxy-floor تاثیر گذار است. از جمله این عوامل متراژ، کیفیت مواد، ضخامت اپوکسی و سطحی است که اپوکسی بر روی آن اجرا می شود. البته استفاده از مواد مرغوب و یک تیم متخصص که اجرای کار را به درستی انجام دهند هم یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت کفپوش اپوکسی است.

این محصول را از کجا تهیه کنم و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنم؟

شرکت فنی مهندسی بهبد صنعت پارسا تولید کننده، مشاور و مجری انواع کفپوش های صنعتی، پوشش های ضد خوردگی و سیستم های حاظت از سطوح با بهره گیری از تکنولوژی روز و مدرن دنیا و مواد اولیه اروپایی و با سابقه اجرای پروژه در مال های تهران، پتروشیمی ها، بیمارستان ها سراسر کشور و… در خدمت مشتریان گرامی است.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.