شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چرا موهای کاشته شده نازک هستند؟
    20 اردیبهشت 1401 - 0:46
    شناسه : 197789
    0

    کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول­‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌گویند.

    پ
    پ

    123 4 - چرا موهای کاشته شده نازک هستند؟ -

    امروزه از روش‌های نوین و جدیدی برای کاشت مو استفاده می‌کنند. این روش‌ها در مقایسه با روش‌های گذشته رشد و پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. همواره با پیشرفت علم و تکنولوژی در بخش پزشکی، دستگاه‌های بسیاری بوجود آمده است که می‌تواند منجر به زیبایی و جوانسازی پوست صورت شود. البته این موضوع تنها منتهی به بخش پوست نبوده و در امور زیبایی مربوط به موی سر هم تحولی عظیم ایجاد شده است.

    کاشت مو چیست؟

    با توجه به محتوای منتشر شده با موضوع کاشت مو در کلینیک صدف: کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول­‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌گویند. قسمتی که فولیکول‌­ها از آن برداشت می­‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول­‌ها در آن قرار می­‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد.

    عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به­ هوش بوده و فقط بی­‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می­‌شود. جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می­‌شود.

    مراحل انجام کاشت مو

    234 3 - چرا موهای کاشته شده نازک هستند؟ -

     باید بگوییم که کاشت مو یا به صورت نواری یا به صورت دانه‌ای است. در کاشت مو نواری ابتدا یک نوار باریک از فولیکول‌های مو را جدا می‌کنند، سپس با توجه به شرایط فرد اقدام به کاشت مو خواهند کرد. در کاشت مو به صورت دانه‌ای، فولیکول‌های موی سر را به صورت تکی جدا می‌کنند و در ناحیه مورد نظر قرار می‌دهند.

    اما مراحل اصلی کاشت مو عبارتنداز:

    انتخاب مرکز درمانی معتبر

    در انتخاب کلینیک همواره باید به چند نکته مهم تئجه داشته باشید:

    • کلینیک باید از کادر درمانی کاملی برخوردار باشد.
    • از وزارت بهداشت و درمان باید مجوز رسمی داشته باشد.
    • تجهیزات و دستگاه‌های مدرن و به روزی داشته باشد.
    • از رضایت مراجعین غافل نشوید، سعی کنید به مرکز درمانی که از قبل شناخته شده باشد مراجعه کنید.

    مراقبت‌های قبل از کاشت مو

    برای اینکه خودتان را برای عمل کاشت مو آماده کنید، لازم است که به نکاتی که پزشک به شما گوشزد می‌کند توجه داشته باشید. عدم مصرف دخانیات دو هفته قبل از عمل، انجام آزمایشات لازم، مصرف داروهای ضدالتهابی، داشتن برنامه غذایی مناسب و…. همه ازجمله نکاتی هستند که باید قبل از عمل به آن توجه داشته باشید.

    کاشت مو

     در این مرحله بعد از انجام بی حسی موضعی، برای انجام کاشت مو به اتاق عمل خواهید رفت. زمان کاشت مو با توجه به شرایط مراجعه کننده و با توجه به شدت ریزش و طاسی سر می‌تواند متغیر باشد.

    مراقبت‌های بعد از کاشت مو

    موهای نازک کاشته شده هم مانند موهای طبیعی برای اینکه دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشند، نیاز به مراقبت دارند. مراقبت و نگهداری از موها بعد از کاشت مو، تاثیر بسیار زیادی روی سلامت و ماندگاری آن‌ها خواهد داشت.

    نتایج کاشت مو

    455 - چرا موهای کاشته شده نازک هستند؟ -

    منظور از نتیجه نهایی کاشت مو چیست؟ چه زمانی می‌توانیم نتیجه نهایی کاشت مو را بررسی کنیم؟ در واقع برای پاسخ به این سوالات باید بگوییم که زمانی می‌توانیم نتیجه نهایی کاشت مو را مشاهده کنیم که:

    • تراکم و ضخامت موها طبیعی باشد.
    • رشد موها به اندازه طبیعی خود برسد.
    • بتوان با خیال راحت موها را رنگ یا کوتاه کرد.
    • شکل و فرم آن مانند موهای طبیعی فرد باشد.
    • خبری از ریزش موی مجدد نباشد.

    اما پروسه‌ای که می‌توان به نتیجه نهایی موهای کاشته شده برسید به شرح زیر خواهد بود:

    یک ماه پس از کاشت

    معمولا در یک ماه ابتدایی در قسمت‌ها کاشت شده شاهد تورم، التهاب، ورم، کبودی، احساس درد، خارش، پوسته پوسته شدن، تشکیل دلمه و… خواهید بود. عملا در یک ماه ابتدایی نمی‌توانید نتیجه‌ای از کاشت مو را مشاهده کنید.

    3 ماه پس از کاشت

     درست سه ماه بعد از کاشت یعنی تا ابتدای ماه چهارم، رشد موهای کاشته شده آغاز خواهند شد. در این مدت زمان بانک مو یا همان اهدا کننده ترمیم خواهد شد و به مرور زمان التهابات را از بین می‌برد.
    ممکن است فرد دچار شوک ریزشی شود که البته جای نگرانی نیست، این ریزش در پروسه رشد موها طبیعی بوده و برای رشد مجدد موهای کاشته شده باید ایجاد شود.

    6 ماه پس از کاشت

    بعد از گذشت 6 ماه از کاشت مو، با وجود اینکه رشد موها بیشتر می‌شود اما هنوز به تراکم مورد نظر نرسیده‌اند. تراکم بالا و پرپشتی موها بعد از گذشت 6 ماه از کاشت مو همچنان ضعیف است. بعد از گذشت 6 ماه می‌توانید انعطاف پذیری بالای موهای خود را مشاهده کنید. موها در این دوران در مقایسه با گذشته ضخیم‌تر شده و رشد بیشتری خواهند داشت.

    1 سال پس از کاشت

     بعد از یک سال می‌توانید رشد موهای کاشته شده را در اغلب نواحی سر مشاهده کنید. موها در بیشتر نواحی از پوست سر خارج شده‌اند و به تراکم بالایی خواهند رسید. در این مدت زمان ممکن است موج یا فر در موها مشاهده شود، این حالت طبیعی بوده و بعد از مدتی از بین خواهد رفت. بعد از گذشت یک سال بیشتر مشکلات از بین می‌رود و موهای کاشته شده همانند موهای طبیعی فرد شروع به رشد خواهند کرد.

    2 سال پس از کاشت

    تقریبا می‌توان گفت که تمام افراد لحظه شماری می‌کنند تا نتیجه نهایی کاشت موی خود را مشاهده کنند. بعد از گذشت دو سال می‌توانید نتیجه نهایی را ببینید. بعد از گذشت دو سال موهای کاشته شده رشد طبیعی را از سر خواهند گرفت و مانند موهای طبیعی شروع به رشد می‌کنند. در سال دوم بعد از کاشت مو، تراکم و رشد موهای کاشته شده در مقایسه با گذشته بسیار بیشتر خواهد شد.

    روش های تقویت موی کاشته شده چیست؟

    324 - چرا موهای کاشته شده نازک هستند؟ -

    موهای کاشته شده هم مانند موهای طبیعی نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. در واقع با مراقبت و نگهداری درست می‌توانید ماندگاری و دوام آن‌ها را افزایش دهید. در حال حاضر شیوه‌های بسیاری وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان موهای کاشته شده را تقویت کرد. علاوه بر مزوتراپی، کربوکسی تراپی، مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها و… راه‌های دیگری وجود دارد. این راه‌ها عبارتنداز:

    • داشتن یک برنامه غذایی مناسب با شرایط جسمی شما می‌تواند کمک بسیاری در سلامت بدن و سلامت موهای کاشته شده داشته باشد. در واقع مصرف برخی از موادغذایی می‌تواند از ریزش موی سر به شدت جلوگیری کند. داشتن برنامه غذایی اصولی و جامع نه تنها روی سلامت موهای کاشته شده بلکه به روی سلامت جسمی بدن تاثیر خواهد گذاشت.
    • سعی کنید ساعت خواب کاملی داشته باشید. افرادی که کم می‌خوابند دچار استرس و اضطراب بسیار بیشتری هم می‌شوند. از این رو زودتر از دیگران دچار مشکل ریزش موی سر خواهند شد.
    • سعی کنید بعد از کاشت مو در معرض تماس مستقیم با آفتاب قرار نگیرید. طبق نظر پزشکان بهتر است تا سه ماه از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری کنید.
    • مصرف داروهای تجویز شده را فراموش نکنید. داروهایی که پزشک برای شما تجویز می‌کند علاوه بر اینکه می‌تواند التهابات و زخم‌های موجود را کاهش دهد، می‌تواند منجر به تقویت ریشه موهای کاشته شده شود.
    • استفاده از شامپوها و ماسک موهای تقویت کننده هم می‌تواند منجر به تقویت فولیکول‌های کاشته شده شود. سعی کنید از بهترین شامپوهای درمانی بعد از کاشت مو استفاده کنید تا ماندگاری و دوام موهایتان را افزایش دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.