×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

آموزش طراحی کاتالوگ - آموزش طراحی کاتالوگ - آموزش طراحی کاتالوگ

آموزش طراحی کاتالوگ

هنگامی که افراد به دنبال خرید وسیله‌‌‌ای از سازمان یا برند شما هستند و تعداد محصولات شما زیاد باشد، موجب سردرگمی مشتریان شما می‌شود. در این مواقع تنها چیزی که می‌تواند به شما و مشتریان شما کمک کند کاتالوگ است. کاتالوگ در واقع یک شیوه معرفی محصول یا خدمات است که به شکل‌های مختلف در ابعاد و اندازه‌های مختلف ارائه می‌شود. همین امر است که طراحی یک کاتالوگ را مهم و بسیار حساس می‌کند. در این مطلب قصد داریم با بیانی بسیار ساده نکات لازم برای طراحی کاتالوگ را بیان کنیم.

مراحل طراحی کاتالوگ

برای طراحی یک کاتالوگ به سبک حرفه‌ای و درست رعایت یک سری نکات ضروری و لازم است که در ادامه به بیان و بررسی موارد آموزشی طراحی کاتالوگ می‌پردازیم (مواردی که ذکر می‌شود بر مبنای این است که شما با اصول اولیه کار با نرم افزار فتوشاپ آشنا هستید):

گام اول: شناخت مخاطب و جامعه هدف

اولین گام و مهم‌ترین گام در طراحی یک کاتالوگ تاثیرگذار و متناسب با هدف، شناسایی جامعه هدف و مخاطبانی است که قرار است آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهیم. این گام به دلیل این که باید کاری متناسب با سلیقه جامعه هدف ارائه دهیم مهم است. با یک مثال ساده این موضوع را روشن می‌کنیم. اگر بر روی بسته بندی مواد غذایی از علامت خطر برای کودکان استفاده شود قطعا هیچ فردی آن محصول را برای کودکان خریداری نمی‌کند. در مورد کاتالوگ هم این امر صدق می‌کند. اگر مخاطب شما نوجوانان و جوانان باشند نوع طرحی که باید انتخاب کنید قطعا با نوع طرحی که جامعه هدف آن افراد میان سال هستند متفاوت است.

مراحل طراحی کاتالوگ - آموزش طراحی کاتالوگ - آموزش طراحی کاتالوگ

گام دوم: استفاده از نمادها

قطعا هر سازمان و برندی برای خود نمادها و المان‌هایی دارد که در بخش‎های مختلف سازمان و تبلیغات خود استفاده می‎کند. در طراحی کاتالوگ نیز استفاده از این المان‎ها بسیار مهم است. زیرا زمانی که در همه کارهای تبلیغاتی یک برند و سازمان المان‌های آن وجود داشته باشد، در ذهن مخاطب حک می‎شود. در نتیجه در هر مکان و زمانی که مخاطب رنگی به مانند رنگ سازمانی شما ببیند، ناخودآگاه برند شما در ذهنش تداعی می‌شود. همین امر اهمیت استفاده از نمادها و المان‌ها در طراحی کاتالوگ را بیان می‎کند.

گام سوم: استفاده از رنگ‎های مکمل

سومین گام برای تاثیرگذاری بیشتر کاتالوگ بر مخاطب استفاده از رنگ‌های مکمل منطبق با رنگ سازمانی و دیگر المان‎های سازمانی است. رنگ مکمل کمک می‌کند تا المان‌های شما بهتر دیده شود و از نظر بصری‎هم جلوه بهتری داشته باشد.

گام چهارم: استفاده از فضای سفید

فضای سفید را در طراحی کاتالوگ فراموش نکنید. در واقع فضای سفید به این معنا نیست که هیچ رنگ یا المانی در آن به کار نرفته باشد، فضای سفید به استفاده بهینه از همه عنصار طرح به شکلی‎ است که به هم ریخته و شلوغ به نظر نرسد و موجب آزار دید مخاطب نشود.

طراحی کاتالوگ تاثیرگذار - آموزش طراحی کاتالوگ - آموزش طراحی کاتالوگ

گام پنجم: استفاده از فونت مناسب و موثر

در طراحی گاتالوگ یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد استفاده از فونت مناسب است. دقت کنید در استفاده از فونت همه جوانب را در نظر گرفته و هماهنگی فونت با دیگر نمادها را فراموش نکنید. عدم تجانس و هم بستگی این عوامل با هم باعث می‎شود طرح شما یک طرح شلوغ و گسسته از هم به نظر برسد.

گام ششم: بررسی دیگر امور تبلیغاتی

برای این که کاتالوگی که طراحی می‌کنید با دیگر قسمت‌های تبلیغاتی هماهنگ باشد بهتر است تمام جوانب را در نظر بگیرید. از نحوه ارائه و استفاده از کاتاوگ، میزان اهمیت آن، نوع توزیع و ارائه آن و… اطلاع داشته باشید.

طراحی کاتالوگ تاثیرگذار

اگر به دنبال طراحی کاتالوگ تاثیرگذار هستید علاوه بر خلاقیت و کار با نرم افزار فتوشاپ باید به یک سری از اصول مهم و اولیه در طراحی کاتالوگ دقت کنید تا آنچه که هدف شما است بدست آید. ما در این مطلب این موارد را به شکل ساده و آسان بیان کردیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.