پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آشنایی با 5 غذای ممنوعه در هواپیما که هرگز نباید بخورید!
    28 اردیبهشت 1401 - 19:12
    شناسه : 198139
    0

    سفر با هواپیما ممکن است برخلاف سایر شیوه‌های سفر به علت قرار گرفتن آن در ارتفاع و فشار متفاوت نسبت به سطح زمین، بر روی عملکرد سیستم گوارشی شما تاثیر بگذارد. پس توصیه می‌شود حداقل 24 ساعت قبل از پرواز از برخی غذاها پرهیز کرده تا در طول سفر دچار مشکل نشوید.

    پ
    پ

    123 7 - آشنایی با 5 غذای ممنوعه در هواپیما که هرگز نباید بخورید! -

    قبل از اینکه بخواهیم به بررسی گروه های غذایی مشکل آفرینی که اغلب توصیه می‌شود در طول پرواز از آن ها استفاده نکنید، بپردازیم، قصد داریم تا توجه شما را به یک نکته کلی جلب کنیم. در این نکته که حاصل سال ها آزمایش و تحقیق است به مسافران توصیه می‌شود اگر بلیط هواپیما خود را برای پروازی طولانی خریداری کرده اید، حداقل از 16 ساعت قبل از سفر چیزی نخورید. چرا که در غیر این صورت، معده بیش از پیش به مشکلات ناشی از جت لگ واکنش نشان می‌دهد و در طول سفر برایتان مشکل ایجاد می‌کند.

    در حالی که اگر در طول پرواز گرسنه باشید و به محض رسیدن به مقصد، غذا بخورید بدن شما راحت تر می‌تواند با ساعت محلی مقصد سازگار شده و بر مشکلات جت لگ غلبه کند. البته این تنها راهکار موثر برای جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی در سفر نیست و شما می‌توانید با عمل به توصیه های مطرح شده در این مطلب نیز سفر سالم تری را تجربه نمایید. پس با ما همراه شوید تا به سراغ معرفی غذاهای ممنوعه در هواپیما برویم.

    جلوگیری از مشکلات گوارشی

    اگر نمی‌خواهید تا در طول پرواز حس کنید که شکم شما همچون یک بالن پر از گاز شده است، بهتر است به طور جد از خوردن غذاهای نفاخ خودداری کنید. بدین منظور بهتر است از مصرف وعده های غذایی که با حبوبات، انواع کلم، پیاز خام و حتی شیر سرد تهیه شده اند، اجتناب نمایید و یا اینکه مواد غذایی مذکور را از بشقاب غذای خود حذف کنید. بدین ترتیب می‌توانید مطمئن باشید بدون اینکه در طول پرواز با مشکلات روده، دست به گریبان شوید به مقصد خواهید رسید و سفر به نسبت آرامی را تجربه می‌کنید.

    غذاهای چرب ممنوع!

    از آنجایی که در طول پرواز تحرک بالایی ندارید خوردن غذاهای چرب ممکن است حس رخوت و سستی را در شما بیشتر کند. حسی که در نهایت ممکن است منجر به تورم پاها و حتی گرفتگی و انسداد رگ ها در قلب شود. البته نگران نباشید چرا که قطعاً یک وعده غذای چرب شما را دچار بیماری های قلب و عروق نمی‌کند اما اگر در رژیم غذایی روزانه خود معمولاً بیش از حد چربی مصرف می‌کنید بهتر است حداقل از خوردن این نوع از غذاها قبل از سفر و در طول پرواز اجتناب کنید تا کمتر با مشکلات جدی مواجه گردید.

    خودداری از غذاهای بودار

    234 6 - آشنایی با 5 غذای ممنوعه در هواپیما که هرگز نباید بخورید! -

    تفاوتی ندارد که شما برای سفر خود یک بلیط اتوبوس خریداری کرده اید و یا اینکه قرار است با هواپیما سفر کنید، به هر حال از آنجایی که در طول سفر، فاصله بسیار کمی با همسفران خود دارید بهتر است از خوردن غذاهای بودار نظیر سیر، پیاز، تخم مرغ آب پز و مواردی از این دست خودداری نمایید. فراموش نکنید که شما ممکن است در طول سفر با همسفر خود هم صحبت شوید و اگر این نوع غذاها را مصرف کرده باشید به طور حتم موجب اذیت و آزار او خواهید شد. به یاد داشته باشید خوردن این نوع غذاها حتی به هنگام نفس کشیدن شما نیز بوی ناخوشایندی را در فضا پراکنده خواهد کرد که مسلماً برای سایر همسفران شما آزاردهنده است. از این رو بهتر است برای احترام به حریم شخصی دیگران در طول سفر و ایجاد شرایطی مطلوب برای آنها، از خوردن غذاهای بودار قبل از سفر خودداری نمایید.

    فست فود و نوشیدنی های گازدار

    امروزه فست فودها در اغلب فرودگاه ها و ایستگاه های قطار به چشم می‌خورند و شاید شما را وسوسه نمایند تا قبل از سفر خود دلی از عزا در بیاورید و خود را به خوردن یک پیتزا یا همبرگر مهمان کنید. با این حال شما باید به طور جد جلوی این وسوسه را بگیرید و به هیچ عنوان از این غذاهای حجیم، قبل از پرواز تغذیه نکنید. چرا که اغلب این غذاها دیر هضم بوده و مصرف آنها قبل از سفر قطعاً می‌تواند در کیفیت مسافرت شما تاثیر گذاشته و آن را به بدترین شکل ممکن بدل سازد. فراموش نکنید که در طول پرواز امکان تحرک زیادی ندارید و از همین رو سنگین بودن معده و دیر هضم بودن غذا، بیش از گذشته برایتان دردسر آفرین خواهد شد. از این رو بهتر است دور فست فودها را نیز خط بکشید.

    43435 - آشنایی با 5 غذای ممنوعه در هواپیما که هرگز نباید بخورید! -

    همچنین به خاطر داشته باشید که ممکن است در طول پرواز با نوشیدنی های گازدار پذیرایی شوید یا وعده غذایی در نظر گرفته شده برای شام در هواپیما به همراه یک عدد نوشابه برای شما سرو گردد. با این حال نباید فراموش کنید که برای جلوگیری از باد کردن شکم و همچنین ایجاد باد در گلو و ناراحت کردن همسفران خود، بهتر است هرگز این نوع نوشیدنی ها را میل نکنید تا بتوانید سفر آرامتری را پشت سر بگذارید. البته این موارد تنها برای رعایت رژیم سالم غذایی در هواپیما توصیه می‌شود و اگر شما یا یکی از همسفرانتان باردار هستید؛ شرایط کمی فرق می‌کند و می‌بایست موارد دیگری نیز در نظر گرفته شوند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید صفحه‌ی سفر با هواپیما در بارداری را مطالعه کنید.

    در پایان یادآور می‌شویم برای خرید انواع بلیط مسافرتی مانند بلیط هواپیما لحظه آخری، بلیط قطار رجا و بلیط اتوبوس می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز به وب سایت قاصدک 24 کرده و خدمات خود را به صورت اینترنتی دریافت کنید. افزون بر این موارد امکان رزرو هتل در قاصدک 24 نیز وجود دارد و شما می‌توانید در مقصد دلخواه خود لیست متنوعی از هتل‌ها را مشاهده کنید و یکی را به دلخواه انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از بیمه مسافرتی و تورهای گردشگری قاصدک24 استفاده کنید که در قیمت‌های گوناگون ارائه می‌شوند و تنوع بسیار بالایی دارند. از محبوب ترین این تورها می‌توانیم به تور کیش، تور ارزان ترکیه، تور دبی و حتی تور تایلند لحظه آخری اشاره کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.