×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

کاپیتان آبی‌ها ممنوع التصویر شد؟ - اقدام خبرساز در خصوص وریا غفوری/ کاپیتان آبی‌ها ممنوع التصویر شد؟ - ممنوع التصویری وریا غفوری

خبرورزشی نوشت: تصویر وریا غفوری، کاپیتان تیم فوتبال استقلال در عکس تیمی قهرمان لیگ‌برتر که دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر پخش شد، توسط صدا و سیما حذف شد و غفوری در این تصویر حضور نداشت و همین مسئله شایعاتی را به وجود آورد که طبق آن کاپیتان آبی‌های پایتخت تا اطلاع ثانوی ممنوع التصویر شده است.

غیبت عجیب غفوری در عکس تیمی استقلال که در برنامه فوتبال برتر پخش شد، درحالی اتفاق افتاد که غفوری بعد از قهرمانی آبی‌پوشان در لیگ برتر نسبت به موضوعات معیشتی مردم واکنش نشان داد و ممکن است سانسور تصویری کاپیتان استقلال به دلیل واکنش تند او بوده است.

وریا حذف شدنی نیست؛ جای او در قلب مردم است …

عصرایران نوشت: دوشنبه شب برنامه فوتبال برتر بر روی آنتن شبکه ۳ تلویزیون رفت ، به دلیل قهرمانی زود هنگام استقلال در لیگ برتر برنامه بر این موضوع نگاه ویژه ای داشت و از رضا عنایتی و آرش برهانی به عنوان ۲ پیشکسوت تیم استقلال دعوت کرده بود و به بحث و بررسی این موفقیت تیم استقلال پرداختند.

در این برنامه حدود ۴ ساعته، ۳ ساعت درباره تیم استقلال، دلایل قهرمان شدن، کادر فنی، بازیکنان و … حرف زده شد و نکته جالب توجه سعی در حذف وریا غفوری کاپیتان آبی ها چه به لحاظ مطرح شدن اسم و نقش او در این قهرمانی بود.

در طرحی که بر روی صفحه نمایش برنامه فوتبال برتر برای قهرمانی استقلال نشان داده شد، عکس وریا غفوری در میان بازیکنان مطرح و تاثیرگذار استقلال نبود که البته مورد انتقاد هواداران قرار گرفت.

حال دلیل این حذف چه می تواند باشد؟ وریا غفوری کاپیتان استقلال بعد از قهرمانی این تیم در لیگ برتر واکنش متفاوتی داشت. او دو روز قبل تر بعد از پیروزی استقلال مقابل فولاد و مسجل شدن قهرمانی تیمش یکبار دیگر به رخداد‌های اجتماعی، وضعیت معیشت مردم اشاره کرد و گفت: « هر زمانی که من درباره مسائل اجتماعی و مدنی صحبت می‌کنم، برای من فوتبال در اولولیت نیست. جایگاهی که قرار گرفته‌ام، باید از آن استفاده کنم. هواداران ما با هزاران بدبختی بلیت را تهیه می‌کنند و ما را تشویق می‌کنند، در نتیجه ما باید زبان آن‌ها باشیم.

زمانی‌که می‌بینم و فکر می‌کنم، همیشه بغض گلویم را می‌گیرد. واقعا ناراحت می‌شوم و کاری از دست آدم بر نمی‌آید. من نمی‌دانم مسئولین شرمنده نمی‌شوند که این موقعیت‌ها را می‌بینند؟ من می‌دانم که الان در اهواز خیلی درگیری‌ها و مشکلات وجود دارد و خیلی‌ها اعتراض کردند. ولی امیدوارم به بهترین شکل جمع شود و مردم ما بتوانند چیزی که لایق آن هستند؛ به آن شکل زندگی کنند. عمر ما کوتاه است و باید سعادتمند زندگی کنیم. این حق مردم ایران است که سعادتمند زندگی کنند.»

حرف‌های وریا شاید به مذاق برخی از مدیران صداوسیما خوش نیاید ولی غیر از واقعیت نیست و آنچه که او گفته است حرف دل بسیاری از مردم ایران است.

البته باید اشاره کرد اتفاقا برعکس خواسته مدیران تلویزیون و شبکه ۳ هر وقت چنین برخوردی با بازیکن یا هنرمندی که محبوب مردم است انجام داده‌اند اتفاقا آن شخص بسیار محبوب تر شده است. چون مردم می دانند که این گونه سانسورها و این گونه حذف ها دلایل غیر فوتبالی دارد.

وریا غفوری که می‌گوید: «هر زمانی که من درباره مسائل اجتماعی و مدنی صحبت می‌کنم، برای من فوتبال در اولولیت نیست.» نشان دهنده دانش و آگاهی او از موقعیت فرهنگی، اجتماعی است که دارد. از مهمترین دغدغه‌های انسانی در تمام جوامع علی الخصوص برای افراد مطرح جامعه داشتن تعهد اجتماعی است. به این معنی که آیا هر شخص بی توجه به جهان اطرافش به زندگی خود می پردازد یا اینکه نسبت به اتفاقات پیرامونش توجه و واکنش نشان می دهد.

وریا غفوری نه فقط در مورد اخیر بلکه در طول این سالها نشان داده، از هر فرصتی که به دست آورده سعی دارد که این تعهد اجتماعی خودش را نشان دهد. از مواضعش در صفحه اینستاگرامش که به عنوان نمونه در حمایت از کولبرها نوشت: « صدای تفنگت از صدای کودک گرسنه‌ام سهمگین تر نیست […] به درازای تاریخ هیچ تفنگی صدایش از صدای گرسنه بلندتر نبوده است… نزن سرباز (من کولبرم) »

یا آن پیراهن سیاه معروفی که برای یاد دختر آبی به بازیکنان استقلال داد تا قبل از اولین بازی بعد از خودسوزی دختر آبی بر تن کنند.

البته برای تمام این اتفاقات هم مدام در کش و قوس بوده است از احضار به حراست وزارت ورزش گرفته تا شائبه اینکه دلیل دعوت نشدن به تیم ملی وریا غفوری، شاید همین موضع گیری های او باشد؟!

حال اگر صداوسیما تصمیم به حذف او از صفحه نمایشش گرفته چه باک، در جهان امروز، امکان دیدن وریا و شنیدن حرفهای او از انواع و اقسام راه‌های دیگر فراهم است.

وریا در زبان کُردی وقتی که اسم است به معنای باهوش و زیرک است و وقتی به شکل فعل در آید معنای آگاه و مراقب می‌دهد، انصافا وریا غفوری هر دو این حالت را توامان در خود دارد. چه در فوتبال و چه در زندگی اجتماعی که برای خود انتخاب کرده است.

جان کلام این که شاید تصویر و صدای وریا را از صداوسیما حذف کنید ولی جای او در قلب و جان هوادارانش است، آن را نمی توانید سانسور کنید، من به احترام و افتخار او ایستاده، کلاه از سرم بر می‌دارم.

با تشکر ازمدیران و تصمیم گیران صداوسیما، مدیریت شبکه ۳، ناظران پخش شبکه ۳، گروه ورزش شبکه ۳، برنامه فوتبال برتر، محمد حسین میثاقی و …

 

نویسنده: کاوه معین‌فر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.