چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41421 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تحقق جوانی جمعیت یک وظیفه ملی و استانی است
    28 اردیبهشت 1401 - 20:52
    شناسه : 198154
    0

    سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اهمیت تحقق جوانی جمعیت برای آینده کشور و به ویژه استان گفت: تحقق جوانی جمعیت یک وظیفه ی ملی و استانی است.

    پ
    پ

    جوانی جمعیت یک وظیفه ملی و استانی است - تحقق جوانی جمعیت یک وظیفه ملی و استانی است - جمعیت

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) ؛ دکتر اسماعیل نورصالحی – سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت که با حضور رییس دانشگاه و سایر معاونان برگزار شد با بیان اینکه کاهش نرخ باروری یک خطر برای هویت ایرانی و گیلانی است، اظهار داشت : تحقق جوانی جمعیت یک وظیفه ملی و استانی است.

    وی افزود: اگر نتوانیم جمعیت استان را طی هفت سال احیا کنیم دچار سیاهچاله جمعیتی می شویم و 150 سال زمان می برد که بتوانیم مجدد جمعیت استان را جوان کنیم.

    IMG 0802 2 - تحقق جوانی جمعیت یک وظیفه ملی و استانی است - جمعیت

    سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه در ادامه با اشاره به پایین بودن نرخ باروری در استان گیلان گفت: در صورت تداوم روال کنونی باروری و جمعیت، در 30 سال آینده گیلان خالی از نسل جوان خواهد شد و این موضوع از لحاظ امنیتی و هویتی هم بسیار خطرناک است.

    دکتر نورصالحی تصریح کرد: در صورت سالمند شدن جمعیت کشور و استان، علاوه بر به خطر افتادن هویت و امنیت، تولید و توسعه کشور و استان هم دچار چالش های جدی می شود و هزینه های بسیاری بر جامعه و خانواده ها تحمیل خواهد شد./

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.