×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

egg - برگزاری مسابقه علمی-فرهنگی چالش جاذبه در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان -

محمد شادپور در گفت وگو با ایسنا، از برگزاری سومین دوره مسابقه استانی چالش جاذبه(نجات تخم مرغ) خبر داد و اظهار کرد: این مسابقه برای آشنایی بیشتر دانشجویان با قوانین علمی و به منظور ایجاد فضای رقابتی و بسترسازی برای رشد و بروز خلاقیت ذهنی و نوآوری دانشجویان برگزار می شود.

وی افزود: موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان براساس رسالت خود در زمینه پویایی و برانگیختن خلاقیت دانشجویان، اقدام به برگزاری مسابقه جذاب چالش جاذبه(نجات تخم مرغ) کرده است. این مسابقه که سومین دوره آن توسط این مجموعه برگزار می شود، برای نخستین بار در سال ۱۳۹۲ برگزار شد.

معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان، مسابقه نجات تخم مرغ را مسابقه ای جذاب برای کسانی دانست که می خواهند با ابتکار و خلاقیت در طراحی سازه جاذبه را به چالش بکشند و گفت: هدف از برگزاری این مسابقه ایجاد شادابی و نشاط در کنار فعالیت علمی برای دانشجویان در سطح استان گیلان و آشنا کردن افراد با سازه های مختلف جهت فرود آوردن یک وسیله مانند کاوشگر یا ماهواره در یک مکان خاص است.

وی عنوان کرد: زیبایی سازه‌ها و خلاقیت و محاسبه در طراحی آنها و دقت در نحوه خروج تخم مرغ مورد توجه قرار گرفته است.

شادپور با بیان اینکه ثبت نام برای دانشجویان کلیه رشته ها آزاد است، افزود: دانشجویان علاقمند می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به تارنمای سومین دوره مسابقه استانی چالش جاذبه نجات تخم مرغ به نشانی «www.gravityjhd.ir» و یا امور فرهنگی و دانشجویی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در این مسابقه گروه ها با ساختن یک سازه که در درون آن تخم مرغی قرار داده شده است تلاش می کنند تا با رها کردن سازه از یک ارتفاع معین(این ارتفاع توسط تیم اجرایی و داوران مشخص می شود) تخم مرغ را سالم به مقصد برسانند.

معاون دانشجویی و فرهنگی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان اضافه کرد: در این مسابقات شرکت‌کنندگان با استفاده از ابزارهای موجود در محل مسابقه، باید سازه‌های خود را به گونه‌ای بسازند که بتواند از لحاظ آیرودینامیکی بیشترین محافظت را از تخم مرغ انجام دهد.

وی ۲۲ اردیبهشت لغایت چهارم خرداد ۱۴۰۱ را مهلت ثبت نام دانست و یادآور شد: در این مسابقات لازم است که اولا سازه و تخم مرغ در یک محدوده مشخص فرود بیایند و اگر تخم مرغ علاوه بر سالم ماندن از سازه بیرون بیاید امتیاز بهتری نسبت به دیگر تیم ها کسب می کند.

این مسئول فرهنگی ۱۱ خرداد سال جاری را زمان برگزاری مسابقات دانست و گفت: این مسابقات در محل موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گیلان واقع در بلوار لاکان، مسکن مهر، مجتمع آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی استان گیلان برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.