جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مه پاش گلخانه چیست و چه مزیتی دارد؟
    31 اردیبهشت 1401 - 13:24
    شناسه : 198245
    0

    سرمایش و تامین دمای لازم در گلخانه از اقدامات مهم در روزهای گرم تابستان است. در این مطب با سیستم مه پاش گلخانه‌ای و مزیت‌های آن آشنا می‌شویم.

    پ
    پ

    پاش گلخانه - مه پاش گلخانه چیست و چه مزیتی دارد؟ - سرماسان

    مه‌پاش گلخانه‌ای چیست؟

    مه پاش سیستمی است برای خنک کردن محیط در مدت زمان کوتاه و تامین رطوبت مورد نیاز گیاه، که در گلخانه‌ها استفاده می‌شود و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

    یکی از سیستم‌هایی که برای تامین رطوبت مورد نیاز گیاه و کاهش دمای داخلی گلخانه‌ها ایجاد شده است، روش مه پاش است که نام دیگر آن سیستم مه پاش پرفشار و رطوبت‌ساز است. روش مه‌پاش با ویژگی‌های متعدد خود به عنوان یک روش‌های عالی برای مرطوب کردن هوا و آبیاری خاک می‌باشد که توجه اکثر گلخانه‌داران را به خود جلب کرده است.

    سیستم مه پاش برای گلخانه جهت  مدیریت رطوبت، دما و افزایش بهره‌وری محصولات شما، همچنین انتقال مواد شیمیایی مناسب در سراسر فضای گلخانه برای رسیدن به نتایج هدفمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    در نتیجه، فقط پاشیدن آب بر روی گیاهان شما کافی نیست. می‌دانید، آب کشش سطحی بالایی دارد که باعث می‌شود و ایجاد قطره بر روی برگ‌های گیاهان شود که منجر به جذب ناکارآمد می‌شود. به همین دلیل است که مه‌پاش برای گلخانه جایگزین بهتری بجای آب‌پاش‌ها و اسپری است.

    همچنین مه‌پاش مواد شیمیایی و یا حتی آفت‌کش‌های مورد نیاز گیاه را رقیق می‌کند تا جذب آن از طریق ریشه و برگ‌ها برای گیاهان آسان شود.

    به همین ترتیب برخی مه‌پاش گلخانه‌ای با قدرت بالا مه را ساطع می‌کنند و جریان‌های هوایی را در سراسر گلخانه ایجاد می‌کنند. این به سادگی به این معنی است که به جای آب از هوا به عنوان رسانه استفاده می‌کند و قطره‌ها را از طریق هوا در فضا معلق می‌کند.

    جریان هوا ایجاد شده توسط مه‌پاش گلخانه‌ای ایده‌آل‌ترین راه برای مدیریت رطوبت، دما و انتقال مواد شیمیایی مورد نیاز گیاهان گلخانه‌ای می‌باشد. از سوی دیگر قطره‌های سموم آفت‌کش از طریق میس و پاشش هیدرولیک حشرات و آفت‌هارو بطور ریشه‌کن هدف قرار می‌دهد.

    پاش سرماسان - مه پاش گلخانه چیست و چه مزیتی دارد؟ - سرماسان

    سیستم مه پاش در گلخانه

    با این حال، برای انتخاب یک سیستم مناسب و اصولی برای گلخانه با نیازهای ضروری گیاهان همچنین دانستن راه‌های متعدد استفاده از مه‌پاش به شما در سالم و پر رونق نگه داشتن گلخانه کمک می‌کند. به این ترتیب، شما می‌توانید بفهمید که کدام جنبه از گلخانه شما باید درمان شود و یک مه‌پاش گلخانه‌ای مناسبی را بر این اساس انتخاب کنید.

    به عنوان مثال، یک مه‌پاش اختصاص داده شده برای رطوبت یا مه‌پاش قابل حمل گلخانه‌ای برای استفاده در بیش از یک مکان وجود دارد.

    به طور خلاصه، مه‌پاش گلخانه‌ای با حفظ محیط ایده‌آل برای گیاهان داخل یک گلخانه کمک می‌کند. می‌توان گفت، اگر سطح رطوبت پایین باشد، گیاهان فتوسنتز را به طور موثر انجام نخواهند داد که منجر به عملکرد پایینی می‌شود.

    مه‌پاش گلخانه‌ای با ایجاد رطوبت می‌تواند این مشکل را به سرعت با ارائه رطوبت یکنواخت و اصولی برای رشد سالم‌تر گیاهان حل کند.

    از سوی دیگر، با توجه به اینکه محیط گلخانه برای رشد حشرات موزی و آفت‌های گیاهی می‌باشد. شما می‌توانید از حشره‌کش مه‌پاش گلخانه‌ای برای ریشه کن کردن آفت‌ها، حشرات و کنترل دقیق رشد یک گیاه سالم و از بین بردن خطرات عوامل بیماری‌زا گیاهی از گلخانه خود استفاده کنید.

    تعریف سیستم مه‌پاش (رطوبت‌ساز)

    سیستم‌های مه‌پاش، سیستم‌هایی هستند که برای حفظ تعادل رطوبت در ماه‌های تابستان بر اساس قرار گرفتن گلخانه‌ها در هوای گرم استفاده می‌شوند. در دماهای بالا، گیاهان و سبزیجات یا میوه‌ها یا هر محصول گلخانه‌ای به رطوبت بیشتری نیاز دارند.

    سیستم‌های مه‌پاش گلخانه‌ای برای متعادل نگه داشتن رطوبت محیط بدون باقی ماندن هیچ رد قطرات آب روی گیاهان و آسیب رساندن به محصولات گلخانه‌ای مفید هستند. سیستم‌های مه‌پاش گلخانه‌ای با پاشیدن نازل مه پاش و قطرات آب گرمای هوا را با تبخیر می‌گیرند و به کاهش 15 درجه‌ای دما کمک می‌کنند.

    قطرات آب ساطع شده به سرعت تحت فشار زیاد به گاز تبدیل می‌شوند و محصولات موجود در گلخانه بدون خیس شدن رطوبت مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

    کاربرد مه پاش در گلخانه

    سیستم‌های مه پاش بخش مهمی از هر عملیات گلخانه ای هستند، زیرا نقشی حیاتی در تولید بذر و مواد گیاهی رویشی دارند. هدف اساسی آنها رساندن منبع متناوب آب در حجم کم به مواد گیاهی است که به صورت رویشی تکثیر می شوند یا به دانه هایی که در حال جوانه زدن هستند.

    سیستم‌های مهپاش ‌آبی، در مقایسه با سیستم‌های آبیاری، معمولاً ذرات کوچک‌تری از آب را برای فواصل زمانی کوتاه‌تر تحویل می‌دهند. بسته به نحوه استفاده از سیستم مه پاش و نوع محصولی که در آن استفاده می شود، دوره تولید محصول را می‌توان تسریع یا کاهش داد.

    استفاده از سیستم خنک کننده مه پاش برای خنک کردن گلخانه امروزه موثرترین روش خنک کننده در صنعت گلخانه است.

    سیستم مه پاش نازلی یا فوگر که به آن سیستم رطوبت ساز یا  مه ساز نیز می‌گویند، ابزاری جهت ایجاد رطوبت و خنک سازی در محیط هایی نظیر گلخانه‌ها٬ سالن پرورش گیاه و قارچ،  سالن پرورش دام و طیور، نساجی‌ها و فضاهای باز نظیر پارک، رستوران و  غیره کاربرد دارد.

    مه پاش گلخانه - مه پاش گلخانه چیست و چه مزیتی دارد؟ - سرماسان

    ویژگی سیستم مه‌پاش گلخانه

    استفاده از سیستم مه پاش گلخانه مزایای مختلفی دارد که در ادامه اشاره می‌کنیم:

    • کمک به حفظ شرایط مطلوب و ثابت برای رشد بهینه محصولات.
    • سطح رطوبت را بالای 30 درصد نگه می‌دارد تا رشد مداوم گیاه را تشویق کند.
    • دمای گلخانه را به طور موثر و قابل توجه کاهش می‌دهد.
    • امکان پخش بالقوه کودها از طریق سیستم‌های مه پاش را فراهم می‌کند که مکانیسم کارآمد را برای حفظ سلامت گیاه ارائه می‌دهد.
    • به مبارزه با بیماری‌های گیاهی، کاهش استرس گیاه و در نتیجه افزایش سرعت رشد کمک می‌کند.

    قطعات و مشخصات فنی مه‌پاش گلخانه

    سیستم مه پاش که با نام سیستم رطوبت ساز نازلی، سیستم میست یا فوگر یا مه ساز نیز مشهور است یک ابزار موثر و کارا جهت خنک سازی و تامین رطوبت فضاهای بزرگ یکپارچه نظیر گلخانه های پرورش گل و گیاه و قارچ، سالن های پرورش دام و طیور، سوله ها و فضاهای باز یا بسته صنعتی، فضاهای باز تفریحی، پارک ها و غیره با استفاده از نازل مه‌پاش و ایجاد مه سرد می باشد.

    این سیستم مخصوصا جهت خنک سازی و تامین رطوبت گلخانه ها و یا سالن های پرورش دام و طیور که در تابستان با مشکل بزرگ رطوبت پایین و گرمای زیاد محیط مواجه می باشند کاربرد بیشتری یافته است زیرا رطوبت پایین و دمای بالا در این گونه محیط ها باعث کاهش شدید تولید محصول شده و مشکلات عدیده ای را به وجود می‌آورد.

    امروزه استفاده از سیستم یا دستگاه مه پاش در مرغداری گوشتی، گاوداری، گلخانه و پرورش قارچ امری ضروری است. امروزه سیستم مه‌پاش برای مرغداری گوشتی یکی از مهمترین اجزای مرغداری می‌باشد.

    سیستم مه‌پاش یا مهپاش سرد جهت خنک سازی و تامین رطوبت گلخانه ها و یا سالن های پرورش دام و طیور که در تابستان با مشکل بزرگ رطوبت پایین و گرمای زیاد محیط مواجه می‌باشند کاربرد بیشتری یافته است زیرا رطوبت پایین و دمای بالا در این گونه محیط‌ها باعث کاهش شدید تولید محصول شده و مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.

    اساس کار  سیستم مه پاش سرد بر اصل تولید ذرات بسیار ریز آب در حدود اندازه تقریبی بین 3 تا 20 میکرون ( بسته با نازل مه پاش مورد استفاده ) با استفاده از نازل مه‌پاش و پخش آن‌ها به طور یکنواخت در کل محیط می باشد که این ذرات به دلیل ریزی و سبکی فوق العاده و نسبت بالای سطح به حجم در هوا به صورت معلق در آمده و با جذب سریع گرمای موجود درفضا تبخیر می شوند و فضا را خنک کرده و رطوبت داخل فضا را افزایش می دهد، بدون اینکه هیچگونه اثری از خیسی بر روی سطح کف از خود باقی بگذارد.

    در سیستم مه‌پاش و خنک کننده مه پاش از قطعات زیر استفاده شده است:

    1. پمپ پیستونی فشار بالا
    2. شیر تنظیم فشار
    3. فیلتر آب
    4. شیلنگ‌های پرفشار
    5. نازل‌های مه پاش
    6. سختی گیر

    مهپاش گلخانه ای - مه پاش گلخانه چیست و چه مزیتی دارد؟ - سرماسان

    قیمت مه پاش گلخانه‌ای

    یکی از ایتم‌های مورد توجه در تعیین نوع و عملکرد دستگاه مه پاش قیمت خرید، نصب و اجرای آن در بازار می‌باشد. اهمیت شناسایی اجناس مرغوب و توجه به تفاوت قیمت‌های ارائه شده در کنار کیفیت آن، کمک شایانی در گزینش صحیح از محصول می‌کند.

    چرا که طراحی و اجرای این سیستم نیاز به تخصص و مهارت کافی داشته و با توجه به کاربری مورد نیاز، نوع محصول و نحوه اجرای آن متفاوت می‌گردد. در نتیجه تمام نکات ذکر شده تاثیر مستقیمی در هزینه‌ی نهایی کار خواهد داشت.

    هزینه سیستم مه پاش بر اساس آیتم‌های متفاوتی شامل تهیه مواد و دستگاه مورد نظر و نصب آن، قابل بررسی و تخمین زدن می‎باشد. همچنین قابل ذکر است که لیست قیمت‌های دستگاه‌های مه‌پاش به طور دقیق نیز توسط برندهای عرضه کننده عنوان گشته است.

    شرکت سرماسان تولیدکننده و مجری سیستم‌های مه پاش نازلی در کشور می‌باشد که با بهره گیری از متخصصین مجرب، به همراه وجود زیرساخت‌ها و تجهیزات دقیق، اهتمام خود را بر جلب و اعتلای هرچه بیشتر رضایت مشتری قرار داده است و با کیفیت‌ترین تجهیزات و قطعات سیستم مه پاش را جهت مصارف مختلف با کارائی فوق العاده بالا عرضه می‌نماید .

    این برند همچنین تولیدکننده مدرن‌ترین سیستم‌های سرمایشی همچون: «کولر آبی صنعتی»، «پد کولر»، «فن تهویه»، «پنکه مه پاش»، «فن سیرکوله»، «پد و فن»، «کولرهای اکسیال گلخانه» و… می‌باشد که تمام این محصولات با ۳ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش عرضه می‌شود.

    شما می‌توانید با شماره ۰۲۱-۲۲۲۲۹۱۷۶ تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در خرید یک سیستم سرمایشی متناسب با نیازتان راهنمایی کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.