شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چشم اندازی به اینترنتی شدن خدمات اداری در سازمان ها
    31 اردیبهشت 1401 - 13:33
    شناسه : 198261
    0

    امروز دنیا به سمتی در حال حرکت است که مردم برای انجام هر کاری که به ذهنشان خطور می­ کند، ابتدا دنبال یک راهکار آنلاین می گردند و تقریبا مطمئن هستند که راهکار های آنلاین روند انجام کارها را تسهیل می­کند. گویی که «آنلاین» و «راحتی» با هم سو شده­ اند.

    پ
    پ

     

    اندازی به اینترنتی شدن کارها - چشم اندازی به اینترنتی شدن خدمات اداری در سازمان ها - امور اداری

    اگر بخواهیم در یک نگاه زندگی 10 سال پیش را با زندگی امروز مقایسه کنیم، متوجه تفاوت سبک و سیاق زندگی در جامعه امروز خواهیم شد. زندگی هایی­ که با وجود ارتباطات بر بستر شبکه و اینترنت کاملا رنگ و بوی دیگری گرفته و شاید بتوان گفت شکل و شمایل آن هیچ شباهتی به گذشته ندارد.

    آژانس­ ها و تاکسی­ های تلفنی برای همیشه جای خود را به تاکسی ­های اینترنتی دادند و فروشگاه های اینترنتی سهم عمده ­ای از بازار را نصیب خود کرده ­اند. مردم اخبار را از طریق سوشیال مدیا ها دنبال می­ کنند و حتی احوالپرسی ­های فامیلی در گروه ­های خانوادگی انجام می شود.

    امروز دنیا به سمتی در حال حرکت است که مردم برای انجام هر کاری که به ذهنشان خطور می­ کند، ابتدا دنبال یک راهکار آنلاین می گردند و تقریبا مطمئن هستند که راهکار های آنلاین روند انجام کارها را تسهیل می­کند. گویی که «آنلاین» و «راحتی» با هم سو شده­ اند.

    سازمان ها و شرکت­ های خصوصی و دولتی نیز در تلاش هستند بخشی از سرویس­ های خود را آنلاین ارائه ­کنند. اما این سازمان­ ها به دلایلی هم­ چون بزرگی سازمان، تنوع خدمات و محدودیت­ های قانونی و … هم چنان بخش عمده ای از خدمات خود را به شکل کلاسیک ارائه می کنند. به­طور مثال بانک­ ها و ادارات دولتی و مخابرات و دانشگاه ها و … هنوز پر است از مراجعه کنندگان حضوری که روزانه برای انجام امورات خود سالن­ های انتظار را برای گرفتن نوبت پر می کنند. اما این، آینده این سازمان­ ها نخواهد بود و مدیران در فکر راهکاری برای تقلیل مراجعات حضوری و در عین حال افزایش کمیت و کیفیت خدمات به مراجعه کنندگان خود هستند. همان طور که اشاره شد در کشور ما نیز برخی از خدمات در حال اینترنتی شده هستند تا بر بستر آنلاین انجام شوند اما به نظر می رسد فاصله زیادی تا عملیانی شدن این تصمیمات وجود دارد.

    چرا کارهای اداری سخت پیش می روند؟

    انجام کار در ادارت - چشم اندازی به اینترنتی شدن خدمات اداری در سازمان ها - امور اداری

    آخرین باری که برای پیگیری یک نامه یا گرفتن یک امضا به یکی از ادارات یا سازمان های دولتی مراجعه کردید چقدر طول کشید تا کار شما انجام شود؟

    “فعلا باید منتظر بمونید”،  “باید مراحل اداریش طی بشه”، “هفته دیگه مراجعه کنید”، “مسئولش امروز نیست”، و …
    این جملات چقدر به گوشتان آشناست؟

    بسیاری از ما تجربه خوبی از پیگیری امور اداری در سازمان ها نداریم. از طرفی عدم پاسخگویی تلفنی اکثر ادارات به دلیل مشغله زیاد، و یا دریافت و تحویل مدارک خاص خیلی اوقات ما را مجبور می کند که به­صورت حضوری به سازمان موردنظر مراجعه کنیم. بالا و پایین رفتن از پله های ادارات و مراجعات متعدد برای یک کار اداری، عموما تجربه ناخوشایندی را از پیگیری های اداری برای ما ترسیم کرده است. واقعیت امر این است که در مراجعات اداری خیلی کم پیش می­آید که همه چیز طبق پیش بینی ها و مطابق میل ما انجام شود و عموما به دلایلی که ذیل به آن ها اشاره شده، انجام کارها دچار اختلال می شود:

    • به اشتباه به ادارات تابع یا به اداره دیگری مراجعه کرده باشید.
    • مدارک تان ناقص باشد یا تمامی مدارکی لازم را همراه نداشته باشید.
    • کارمندی که مسئول انجام کار شما است حضور نداشته باشد.
    • دیر رسیده باشید و وقت اداری تمام شده باشد.
    • سامانه در حال بروز رسانی باشد.

    و ده ها دلیل دیگری که پیگیری امور را مشکل خواهد کرد و ذهنیتی منفی نسبت به پیگیری امور اداری در ما ایجاد کرده است.
    در ادامه به راهکاری اشاره خواهیم کرد که برخی از شرکت ها برای حل این مساله ارائه کرده اند.

    راهکار چیست؟

    در حال حاضر استارتاپ ها و شرکت های هستند که خدمات اداری ارائه می کنند. به این معنا که با گرفتن اطلاعات و مدارک لازم برای انجام کارتان، پیگیری کار اداری شما را بر عهده می گیرند.
    این شرکت ها به صورت تخصصی در این حوزه فعال هستند و بنابراین با مراحل انجام کار و مدارک لازم آشنایی دارند و از هدر رفتن وقت و آرامش شما در ادارات و دانشگاه های مختلف جلوگیری می کنند.

    وقتی حضور خود شخص الزامی است
    شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که “برای پیگیری برخی کارها حضور خود شخص الزامی است و بنابراین شخص دیگر نمی تواند به جای شما پیگیر کارتان باشد”
    اما این مساله هم راهکار دارد
    در بسیاری از کارهای که حضور خود شخص لازم است با استفاده از وکالت محضری مساله قابل حل می شود. شما می توانید با اعطای یک وکالت کاری و محدود صرفا در خصوص پرونده مدنظرتان، شخص دیگری را به عنوان نماینده قانونی و وکیل خود جهت انجام امورات خود معرفی نمایید. در این صورت نماینده شما می تواند انجام کارتان را بر عهده بگیرد.

    چگونه می توانیم به این شرکت ها اطمینان کنیم؟
    های مورد اعتماد خدمات اداری - چشم اندازی به اینترنتی شدن خدمات اداری در سازمان ها - امور اداری

    همان طور که گفته شد شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند عموما بر بستر آنلاین خدمات خود را رائه می کنند. استعلام ثبت شرکت و نیز بررسی شناسنامه کسب و کار این شرکت ها از راه های اعتماد به آن ها می باشد. به منظور بررسی شناسنامه این شرکت های می توانید به نماد اعتماد آنها دقت نمایید.
    نماد اعتماد (enamad) از سوی وزارت صنعت و معدن و با احراز هویت، آدرس و مشخصات صحیح این شرکت ها به آن ها اعطا می شود. نماد اعتماد اغلب در سایت این شرکت ها قرار می گیرد . چنان چه بر روی تصویر نماد اعتماد قرار گرفته در سایت موردنظر کلیک کنید به صفحه شناسنامه کسب و کار شرکت هدایت خواهید شد و می توانید از صحت اطلاعات آن اطمینان حاصل کنید.

    ثبت  اینترنتی پیگیری کار

    آکا انجام امور اداری شما را بر عهده می گیرد.

    خدماتی که در این وب سایت عرضه می گردد بخش اعظمی از امور اداری سازمان ها، امور اداری دانشگاهی و امور شخصی را پوشش می دهد.

     بخش دیگری از خدمات وب سایت آکا برای ایرانیان خارج از کشور می باشد که کار این عزیزان را بسیار راحت تر کرده است.
    این شرکت به عنوان یکی از پیشتازان این عرصه با ارائه سرویس اعتماد و بر بستر آنلاین امکان ثبت سفارشات از طریق وبسایت و واتس اپ را برای شما  میسر کرده است.

     کافیست همین حالا به وبسایت آکا بروید و خدمات موردنظر خود را سفارش دهید تا در هرجای دنیا که هستید، بدون حضور شما کار اداری تان پیگیری و انجام شود.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر و تماس با ما

    آکا انجام امور اداری شما را بر عهده می گیرد.
    https://myaka.ir/

    https://myaka.ir/JobCat/List?detail=%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%20%D8%A2%DA%A9%D8%A7

    https://myaka.ir/faq/List


    02143000036

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.