×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

روشویی سنگی بهتر است یا روشویی کابینتی؟ مزایا و معایب روشویی کابینتی و سنگی

روشویی از آن دست لوازمی است که به هنگام خرید از تمامی جوانب باید بررسی شود. زیبایی و دکوراسیون، جادار بودن، جنس و همه و همه از جمله فاکتورهایی هستند که باید به هنگام خرید مورد توجه قرار بگیرند.خرید روشویی کابینتی و روشویی سنگی از جمله محصولات پرطرفدار هستند که با توجه به سلیقه افراد انتخاب می‌شوند؛ اما شاید شما هم جزو کسانی باشید که در انتخاب خود دچار تردید شده‌اید و نمی‌دانید کدام محصول را برای سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم به طور کامل به معرفی و بررسی این دو محصول بپردازیم تا در نهایت بتوانید یک روشویی مناسب برای منزل خود خریداری کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

خرید کابینت روشویی 1 - روشویی سنگی بهتر است یا روشویی کابینتی؟ مزایا و معایب روشویی کابینتی و سنگی -

روشویی سنگی چیست؟

روشویی سنگی یکی از انواع پرطرفدار است که از یک نوع سنگ طبیعی و یا ترکیبی از چند نوع سنگ ساخته شده است. در ساخت این محصول علاوه بر سنگ‌های طبیعی ممکن است از چوب، رزین و یا چسب نیز استفاده شده باشد. این محصول هم به صورت روشویی کابینتی و هم پایه‌دار و بدون پایه در بازار موجود است. نقش‌ها و طرح‌های طبیعی که روی این روشویی نقش بسته است، زیبایی و چشم‌نوازی آن را دو چندان کرده است و به همین خاطر این محصول به عنوان یک کالای لوکس شناخته شده است و مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. تنوع طرح و رنگ در این نوع روشویی دست مشتری را برای انتخاب باز گذاشته و سرویس بهداشتی شما هر سبک و سیاقی که داشته باشد، می‌توانید یک روشویی سنگی متناسب با آن انتخاب کنید.

برای ساخت سنگ روشویی عموماً از سنگ‌های گرانیت، مرمریت، کوارتز استفاده می‌شود. این محصول در مدل‌های کلاسیک (پایه‌دار)، لاستیکی، جامی، لبه گلدانی، رودخانه‌ای و… در بازار موجود است. در میان انواع روشویی سنگی، قیمت روشویی سنگ مرمر نسبت به دیگر مدل‌ها بالاتر است که به هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید.

روشویی کابینتی چیست؟

کابینت روشویی الگانته کابین یکی از بهترین انواع روشویی است که به منظور نظم دهی سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این محصول، روشویی روی کابینت قرار گرفته و از بخش پایینی آن برای قرار دادن لوازم داخل دستشویی استفاده می‌شود. از این محصول در انواع سرویس بهداشتی، توالت و حمام استفاده می‌شود. این نوع روشویی در مدل‌های مختلف پایه‌دار و دیواری ساخته می‌شود و برای ساخت آن معمولاً از چوب، PVC و یا MDF استفاده می‌شود. کابینت روشویی دیواری یا پایه‌دار هر یک ویژگی خاص خود را دارند. اگر سرویس بهداشتی شما کوچک است و به دنبال یک محصول کم جا می‌گردید، می‌توانید یک کابین روشویی دیواری زیبا برای خود انتخاب کنید.

روشویی کابینتی - روشویی سنگی بهتر است یا روشویی کابینتی؟ مزایا و معایب روشویی کابینتی و سنگی -

کابینت روشویی پایه‌دار نیز مناسب برای منازلی است که افراد تمایل دارند تأسیسات و لوله‌های موجود در توالت را بپوشانند. تنوع طرح و مدل در این محصول سبب شده است تا مشتری انتخاب‌های زیادی داشته باشد. کابینت روشویی و آینه باکس در دسته محصولات مدرن و شیک قرار می‌گیرد و اگر دکوراسیون سرویس بهداشتی شما مدرن است، این محصول می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

مزایای روشویی کابینتی

مزایای کابینت روشویی در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی عبارت‌اند از:

  • این محصول پوشش مناسبی برای لوله‌ها و تأسیسات سرویس بهداشتی ایجاد می‌کند.
  • برای سرویس‌های بهداشتی کوچک مناسب است و می‌توانید تمامی لوازم دستشویی را داخل آن جای دهید.
  • به دلیل نظم دهی به محیط، فضای بزرگ‌تری در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • به راحتی و بدون جا به جا کردن لوازم توالت، می‌توانید سرویس بهداشتی را شستشو دهید.
  • نوع طراحی آینه باکس و کابین روشویی بسیار متنوع است و با هر نوع دکوراسیونی مطابقت دارد.
  • مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد.
  • فضای مدرنی در سرویس بهداشتی ایجاد می‌کند.
  • تنوع طرح و رنگ بالایی دارد که این مسئله انتخاب را برایتان راحت‌تر می‌کند.
  • قیمت کابینت روشویی نسبت به روشویی سنگی ارزان‌تر است و با هر میزان بودجه که در نظر گرفته‌اید می‌توانید یک روشویی مناسب برای سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید.

معایب روشویی کابینتی 

روشویی کابینت دار در کنار تمام مزایای خود از یک سری معایب نیز برخوردار است که عبارت‌اند از:

  • درست است که از موادی ساخته می‌شود که رطوبت بالایی را تحمل می‌کنند؛ اما در صورتی که به طور مداوم با آب در تماس باشد، مقاومت و کیفیت خود را پس از گذشت مدت زمانی از دست می‌دهد. جنس روشویی کابینتی pvc نسبت به چوب و ام‌دی‌اف در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالاتری دارد.
  • به نور آفتاب حساسیت دارد و کیفیت خود را از دست می‌دهد.
  • کانتر روی روشویی فضایی برای قرار دادن وسایل ندارد. به دلیل اینکه بیشتر فضای آن را کاسه روشویی اشغال کرده است. مگر اینکه یک کابینت روشویی بزرگ خریداری کنید که کانتر روی آن فضای کافی هم برای کاسه و هم برای قرار دادن لوازم روی خود داشته باشد.

مزایای روشویی سنگی

روشویی سنگی علاوه بر زیبایی و چشم‌نوازی از مزایایی برخوردار است که عبارت‌اند از:

  • از آنجا که سنگ طبیعی به کار برده شده در ساخت آن، وزن بالایی دارد، در مقابل مدل‌های مشابه از استحکام بالاتری برخوردار است.
  • در برابر خط و خش و ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
  • در برابر تغییرات دما و رطوبت بسیار مقاوم است.
  • وزن بالایی می‌تواند تحمل کند.
  • به دلیل اینکه این محصول سطحی صاف و صیقلی دارد، تمیز کردن آن راحت‌تر است و لکه و جرم کمتری به خود می‌گیرد و شستشوی آن نیز آسان‌تر است.
  • آلودگی به خود نمی‌گیرد. جنس و رنگ سنگ‌های طبیعی به گونه‌ای است که آلودگی‌های روی آن به زودی نمایان نمی‌شود.
  • تنوع طرح و رنگ سنگ‌های طبیعی به حدی است که موارد انتخاب بالایی برای مشتری فراهم می‌کند و دست مشتری برای انتخاب باز است.

معایب روشویی سنگی

معایب خرید روشویی سنگی عبارت‌اند از:

  • سنگ روشویی نسبت به مواد شوینده حساس است و نمی‌توانید برای شستن آن از هر ماده‌ای استفاده کنید. به دلیل اینکه پس از مدتی براقی و شفافیت خود را از دست می‌دهد.
  • روشویی سنگی به خصوص در مدل‌های پایه‌دار آن وزن بسیار بالایی دارند و به همین خاطر جا به جایی آن‌ها دشوار است. به این ترتیب باید در انتخاب خود دقت داشته باشید تا مجبور به تعویض آن نباشید.
  • روشویی‌هایی که مدل‌های ناصاف و سطوح متخلخل دارند، سخت‌تر تمیز می‌شوند. پس به هنگام انتخاب به این نکات توجه داشته باشید.

خرید روشویی کابینتی - روشویی سنگی بهتر است یا روشویی کابینتی؟ مزایا و معایب روشویی کابینتی و سنگی -

نکات مهم برای خرید روشویی

برای انتخاب یک روشویی مناسب به نکات زیر توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول را برای سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید:

۱. ابعاد روشویی را متناسب با فضای دستشویی و نیاز خود انتخاب کنید.

۲. در صورتی که روشویی سنگی انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید که باید از یک شیر روشویی پایه بلند استفاده کنید.

۳. روشویی سنگی به دلیل وزن بالا نیاز به دقت بیشتری در نصب دارد.

۴. انتخاب جنس روشویی با توجه به سلیقه افراد انتخاب می‌شود؛ اما باید متناسب با شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید، بهتر است یک روشویی مناسب انتخاب کنید تا در مدت زمان کوتاهی مجبور به تعویض آن نباشید.

۵. قیمت یکی از فاکتورهایی است که برای بیشتر افراد اهمیت بالایی دارد. قیمت روشویی سنگی نسبت به دیگر انواع روشویی گران‌تر است.

خرید ست کابینت و روشویی سنگی

فروشگاه اینترنتی الگانته کابین elegantecabin.com ارائه‌دهنده و تولیدکننده انواع روشویی کابینتی در طرح‌ها و مدل‌های مختلف است. با هر بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید و برای هر نوع دکوراسیونی می‌توانید یک محصول شیک با قیمت مناسب برای سرویس بهداشتی خود سفارش دهید. برای خرید اینترنتی کابین روشویی و آینه باکس می‌توانید روی هر یک از محصولات کلیک کنید و ویژگی‌های آن را به همراه قیمت مشاهده کنید و در نهایت سفارش خود را ثبت کنید. در صورت نیاز به مشاوره در خصوص خرید انواع روشویی سنگی و کابینتی با شماره‌های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. zeynab

    مرسی از مطلب خوبتون من از الگانته کابین کابینت روشویی پی وی سی خریدم نمیدونم سنگ روشویی رو از چه جنسی بگیرم خوبه ممنون میشم راهنمایی کنید من خودم سنگ گرانیتی مد نظرم هست فقط نمیدونم سنگین میشه براش یا نه خوبه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.