جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مقایسه دریل گیربکسی و چکش بتن کن (هیلتی)
    04 خرداد 1401 - 13:45
    شناسه : 198437
    0

    هنگامی که به دنبال تجهیزات بادوام برای کاربردهای سنگین در صنعت ساخت و ساز و فراتر از آن هستید، اجاره هیلتی همان چیزی است که نیاز دارید.

    پ
    پ

    567 - مقایسه دریل گیربکسی و چکش بتن کن (هیلتی) -

    چکش بتن کن و یا همان هیلتی و دریل گیربکسی از ابزارهای بسیار مهم برای برای ساخت و ساز هستند، شاید قبلا در مورد هیلتی و کاربردهای آن شنیده باشید ولی از تفاوت هیلتی با دریل اطلاعی نداشته باشید که لازم است قبل از استفاده از هرکدام به خوبی با کارکرد و مزایای آن ها آشنایی داشته باشید. اولین سوال این است که هیلتی چیست؟ چه انواعی دارد؟ کدام مدل آن برای کار شما مناسب است؟ ما به شما کمک می کنیم که هیلتی و دریل مناسب برای کارتان را پیدا کنید.شما برای ساخت و ساز نیاز دارید ابزاری را پیدا کنید که مورد نیاز نوع کار شما باشد. با کمک ابزار های تعمیراتی که وجود دارد میتوانیم بسیاری از کار های روزمره ی خود را به درستی با دقت بالا پیش ببریم.

    ابزار برقی با نوک برش داری که دارند جهت سوراخ کردن مناسب می باشند. دریل گیربکسی و چکش بتن کن هر دو دارای کاربردهای متفاوتی هستند که با طراحی ویژه ای که دارند می توانند به طور دقیق کار ما را جلو ببرند.باید بدانید که اگر بودجه کافی برای خرید ابزار های بزرگ و گران قیمت می توانید روش های مختلفی مثل اجاره هیلتی و سایر ابزارها را امتحان کنید.

    در ادامه به بررسی دریل گیربکسی هیلتی می پردازیم.

    هیلتی چیست؟

    هنگامی که به دنبال تجهیزات بادوام برای کاربردهای سنگین در صنعت ساخت و ساز و فراتر از آن هستید، اجاره هیلتی همان چیزی است که نیاز دارید.

    اجاره هیلتی می تواند بسیاری از نیازهای تجهیزات ساخت و ساز را برآورده کند و ابزارها و منابع مورد نیاز پیمانکاران را برای کاربردهای صنعتی متنوع ارائه دهد. برخی از زمان هایی که پیمانکاران به سراغ اجاره هیلتی می روند عبارتند از:

    مهندسی: تجهیزات هیلتی برای کاربردهای مهندسی از طرح‌های پاسخ لرزه‌ای گرفته تا طرح‌های صنعت مراقبت‌های بهداشتی، راه‌حل‌هایی برای رفع نیازهای حیاتی عملیات مهندسی ارائه می‌دهد.

    ساخت و ساز: کارهای سنگین و سخت مانند حفاری به راه حل های بصری نیاز دارند و محصولات هیلتی مجموعه ای از فناوری ها و سیستم های موجود را برای برآورده کردن این نیاز ارائه می دهند. اجاره هیلتی یکی از روش هایی است اکثر مهندسین و پیمانکاران به خاطر به صرفه بودن به سراغ آن می روند. البته قبل از آن باید بدانید که اجاره هیلتی دارای شرایط و قوانین سختی است که اگر نتوانید به خوبی از آن محافظت کنید و بر خلاف قرارداد عمل کنید باید جریمه سنگینی پرداخت کنید. پس حتما قبل از کرایه هیلتی متن قرارداد را به خوبی مطالعه کنید.

    چکش بتن کن چیست؟

    چکش بتن کن به حالت دورانی و چکشی پیش روی می کند و دارای سوراخ هایی است که در صورت سوار کردن قلم  بر روی دستگاه که می توان برای کار تخریب استفاده کرد.

    چکش بتن کن مجهز به پیستون است که قدرت تخریب بالایی دارد و بسیار مناسب است.

    ویژگی که چکش بتن کن دارد این است که برای نصب و تاسیسات استفاده می شود.بین خرید چکش بتن کن و اجاره هیلتی پیشنهاد ما انتخاب هیلتی است زیرا کاربردهای آن بسیار بیشتر از سایر ابزار ها می باشد.

    دریل گیربکسی و کارایی آن

    دریل گیربکسی وسیله ای است که می توانیم با کمک آن نیروی محرکه را به قدرت یا سرعت تبدیل کنیم که به دریل گیربکسی دریل چند سرعته هم می گویند.

    دریل گیربکسی دارای آرمیچر است که آرمیچر آن هم به صورت یک دنده طراحی شده. بنابراین این دنده با دنده ی دیگر، به دنده ی مقابل معروف شده است اما ما پیشنهاد می کنیم به جای خرید دریل گیربکسی اجاره هیلتی را که بسیار به صرفه تر است امتحان کنید.

    همچنین قطر این دنده برابر با دنده ی شفت آرمیچر می شود.

    همین امر سبب می شود تا نیروی محرکه ای که با کمک آرمیچر تولید می گردد به سه نظام دریل انتقال یابد که همین امر باعث می شود این دریل بچرخد.

    کاربرد دریل گیربکسی به شرح زیر است:

    • سوراخ کاری بر روی اجسامی مانند فولاد و استیل
    • استفاده از دریل گیربکسی در کارگاه های صنعتی

    ویژگی های دریل گیربکسی

    • دارای تکنولوژی
    • دارای دو دور کند و دور تند
    • سوراخ کاری قدرتی و سرعتی
    • دنده ی سه طبقه یا دنده ی دو طبقه

     

    نحوه ی استفاده از چکش بتن کن

    چکش بتن کن برای از بین بردن بتن استفاده می شود. این ابزار دارای قدرتی است که  به حالت چکشی و ضربه ای پیش می رود.

    دستگاه چکش بتن کن به این صورت کار می کند که می تواند با ضربه زدن و سوراخ کردن بتن را در هم بشکند.

    مته ی دستگاه بتن کن به حالت ضربه ای و چرخشی پیش می رود که از جلو و عقب میتواند ضرباتی را وارد سازد.

    نحوه استفاده از چکش بتن کن بسیار مهم است زیرا در صورت خرابی هزینه های گزافی به بار می آورد و برخی مواقع جبران ناپذیر است، بهترین جایگزین برای این موضوع اجاره هیلتی است.

     

    تفاوت اصلی دریل گیربکسی و چکش بتن کن

    تفاوت های اصلی در نوع استفاده این دو ابزار است برای ساخت و سازهایی است که استفاده می شود.

    • دریل گیربکسی حالتی دارد که سوراخ می کند اما چکش بتن کن حالت چکشی برای سوراخ کردن دارد.
    • سیستم طراحی و داخلی این دو دارای تفاوت هایی است، بنا به سلیقه یا نوع متریالی که می خواهید می توانید آن را خریداری کنید.
    • ساختار مانلا در طراحی چکش بتن و دریل گیربکسی دارای تفاوت است.
    • دریل چکشی برای سوراخ کردن سطوح سخت مثل بتن به کار می رود اما دریل گیربکسی برای باز و بسته کردن پیچ ها مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند با قدرت بیشتری بتن و سیمان و سنگ گچ را سوراخ کند.
    • اندازه ی مته در این دو دستگاه با یکدیگر فرق دارد. دریل گیربکسی به سوکت قفلی وصل می شود. اما چکش بتن کن دارای مته گردی است که 6 سر را به آن وصل می کند.
    • دریل گیربکسی دارای مقاومت بالایی است و نسبت به چکش بتن کن می تواند بهتر نیاز شما را برطرف سازد.
    • شیوه ی کارکرد دریل گیربکسی به صورت چرخشی است و نیروی از بالا به پایین به آن وارد نمی گردد اما چکش بتن کن ویژگی که دارد این است که برای سوراخ کردن یا به حالت چپ یا راست سوراخ کردن برای بستن یا باز کردن پیچ ها استفاده می شود.
    • دریل گیربکسی می تواند پیچ های بسیاری را در سطح مختلفی باز یا بسته سازد اما تفاوتی که با چکش بتن کن دارد این است، که چکش بتن کن حالت چکشی ضربه می زند.
    • با چرخش های قوی دریل گیربکسی می توانیم پیچ ها را سفت تر سازیم این کار در چکش بتن کن خیلی مشهود نیست. از تمامی ابزار های کاربردی و بزرگ برای کارهای سخت تنها می توان گفت هیلتی است که بهترین کارایی را دارد، تمام پیمانکاران و مهندسان برای صرفه جویی در مخارج اجاره هیلتی را ترجیح می دهند چون برایشان سود زیادی دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.