شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کار در ترکیه برای ایرانیان فوری
    06 خرداد 1401 - 10:32
    شناسه : 198519
    0

    ترکیه یکی از صادرکنندگان ماشین آلات و وسایل نقلیه می باشد و همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی مطلوبی که دارد افراد خارجی زیادی را ترغیب می کند تا در این کشور مشغول به کار شوند.

    پ
    پ

    کار در ترکیه برای ایرانیان سایت ترکی شو…

    کشور ترکیه به دلیل اجازه ای که به سرمایه گذاران خارجی داده تا در این کشور بتوانند مشاغل مختلف را ایجاد کنند، توانسته در زمینه‌های صنعتی، پوشاک و ……. پیشرفت زیادی داشته باشند. به دلیل پیشرفت اقتصادی که در کشور ترکیه وجود دارد افراد زیادی تمایل دارند تا در این کشور مشغول به کار شوند. همچنین این کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد و شرایط خوبی را برای افراد خارجی در رابطه با کار فراهم کرده است. در این مطلب قصد داریم در رابطه با موضوع ” کار در ترکیه فوری” اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

    کار در استانبول

    ترکیه یکی از صادرکنندگان ماشین آلات و وسایل نقلیه می باشد و همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی مطلوبی که دارد افراد خارجی زیادی را ترغیب می کند تا در این کشور مشغول به کار شوند.

    در ترکیه برای ایرانیان - کار در ترکیه برای ایرانیان فوری -

    شرایط یافتن کار در ترکیه برای ایرانیان فوری

     برای اینکه بتوان در کشور ترکیه مشغول به کار شد و به طور فوری شغل مورد نظر را یافت باید به زبان ترکی مسلط بود. همچنین باید در رابطه با هر شغل و کار شرایط سنی آن را داشت.

     ترکیه همچنین در زمینه گردشگری نیز قدرتمند می باشد و فرصت‌های شغلی خوبی را در این زمینه در اختیار افراد قرار می دهد و همچنین افراد زیادی از سایر نقاط جهان می‌توانند به این کشور وارد شوند.

     در واقع محدودیتی برای کار و ورود مهاجرین وجود ندارد. زمانی که مشغول به کار می شوید باید با کارفرما قراردادهایی را امضا کنید.

     که این قراردادها چهار نوع می باشند.

     قرارداد دائم یا موقت

     قرارداد دوره آموزشی

     قرارداد تیمی

     قرارداد تمام وقت یا نیمه وقت

    در هر یک از این قراردادها ساعت کاری، شرایط استخدام، تعطیلات، حقوق و مزایا متفاوت می باشد. و باید به صورت کتبی نوشته شود و هر دو طرف امضا کنند.

    شرایط کار در ترکیه فوری

    از شرایط کار در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

    حداکثر ساعت کاری در این کشور ۱۱ ساعت در روز می باشد و در هر هفته فرد باید یک روز مرخصی داشته باشد. و فرد باید از دوشنبه تا جمعه کار کند.

    فردی که مشغول به کار می شود سالانه ۱۴ تا ۲۶ روز تعطیلی دارد. بستگی به مدت زمانی دارد که فرد مشغول به کار می باشد. کارفرما باید برای هر فرد خارجی بیمه رد کند و برای هر یک از آنها به دولت مالیات بپردازد.

     مورد دیگری که باید به آن دقت کنید داشتن مجوز کار می باشد. حتما باید مجوز کار داشته باشید تا از مزایای گفته شده بتوانید بهره مند شوید.

    در ترکیه برای ایرانیان2 - کار در ترکیه برای ایرانیان فوری -

    از شغل های مورد نیاز در ترکیه می توان به شغل های زیر اشاره کرد.

     اگر در زمینه آی‌تی مهارت دارید می توانید به عنوان مهندس آیتی مشغول به کار شوید و همچنین حسابداری یکی از شغل هایی است که در این کشور به آن نیاز دارند.

     راهنمای تور یکی دیگر از مشاغل مورد نیاز در این کشور می باشد. همچنین در هتل ها نیز می‌توانید به عنوان سرآشپزاستخدام شوید.  شغل آرایشگری در این کشور از جمله شغل های پردرآمد می باشد.

    برای ورود به هر شغل به طور فوری باید شرایطی را داشته باشید. هرچه مهارت شما در شغل مورد نظر بیشتر باشد شما واجد شرایط و متمایز تر نسبت به سایر افراد خواهید بود. مورد دیگر تسلط به زبان استانبولی است. اگر به این زبان به خوبی مسلط باشید می توانید موفق باشید. اگر مدرک تحصیلی یا سایر مدارک مربوط به شغل خود را نیز داشته باشید یک مزیت برای آن شغل محسوب می‌شود.

    عوامل موثر در یافتن شغل و کار در ترکیه برای ایرانیان

    البته در برخی از مشاغل تنها داشتن مدرک دانشگاهی کافی نیست و کارفرما در مواردی حتی به این مورد توجه نمی‌کند و تخصص و مهارت شما را می سنجد. همچنین در برخی از شغل ها نیز داشتن سابقه کاری دارای اهمیت می باشد.

     برای اینکه بتوانید به طور فوری استخدام شوید و بتوانید رزومه خوبی در مورد مهارت ها و بنویسید و باید سعی کنید همه مهارتها و تخصص خود را بیان کنید.

     در شهرهای بزرگ این کشور مثل استانبول می توانید مشغول به کار شوید. در رابطه با مشاغل مربوط به گردشگری نیز می توانید به آنتالیا مراجعه کنید. حداقل دستمزد در این کشور نیز سه هزار لیر می باشد. که معمولاً این مبلغ برای کارگران در نظر گرفته می شود.

    همچنین با داشتن مدرک دانشگاهی می توانید درآمد بیشتری کسب کنید. افرادی که دارای مدرک دیپلم هستند ۱۷ درصد حقوق‌شان بیشتر و افراد دارای مدارک بالاتر حدود ۲۴ درصد بیشتر از سایر افراد حقوق دریافت می‌کنند و به نسبت افزایش مدرک تحصیلی حقوق نیز تا حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

    نتیجه

    در آخر اینکه برای یافتن شغل مورد نظرتان بر اینکه با چالشهای کمتری روبرو شوید و همچنین بتوانید به طور فوری در ترکیه مشغول به کار شوید می توانید به جستجو در سایت ها و موسسات کاریابی بپردازید.  با استفاده از این موسسات می‌توانید به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا کنید و پس از آن مجوز کار برای اشتغال را دریافت نمایید. شهرهایی که می توانید در آن ها مشغول به کار شوید استانبول، آنکارا، ازمیر و ترابزون میباشند که از شهرهای بزرگ ترکیه هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.