×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر

با توجه به پیشرفت روز افزون صنعت خودروسازی و همچنین پدید آمدن ترافیک های شهری و طاقت فرسا بسیاری از سازندگان خودرو اقدام به ساخت و تجهیز خودروهای مدل بالا با گیربکس اتوماتیک کرده ‌اند که از استقبال خوبی هم برخوردار گردیده است. با وارد شدن این گیربکس ها به دنیای خودرو نیاز به وجود تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک نیز به وجود آمد.

24242 - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک -

البته تولید خودروهایی با گیربکس اتوماتیک منجر به منسوخ شدن جعبه دنده های دستی نگردید و جعبه دنده دستی با توجه به استهلاک پایین تر و هزینه ‌های نگهداری پایین هنوز هم طرفداران خاص دو آتیشه خود را دارد. از این بحث که بگذریم گیربکس های اتوماتیک روز به روز در حال پیشرفت و اصلاح ساختار و مدرن شدن می باشند و شرکت‌های خودروسازی بزرگ سعی در آپدیت محصولات خود و تکمیل تکنولوژی آن دارند.

جایگاه گیربکس اتوماتیک در ایران

در ایران نیز حدود چند سالی است که گیربکس های اتوماتیک به بازار خودرو کشورمان راه پیدا کرده اند و در سال‌های اخیر بنا به دلایلی که ذکر شد استقبال خوبی نیز از آن ها صورت گرفت. از این رو شرکت های خودروسازی داخلی خیلی از محصولات خود را مجهز به گیربکس اتوماتیک کردند.

البته هرچند ما روز به روز که می گذرد مشاهده می کنیم که از کیفیت محصولات داخلی کاسته می‌ شود و در عین پیشرفت تکنولوژی گام های سریع به عقب بر می دارند اما در هر صورت اقدام به تجهیز خودروهای خود به گیربکس اتوماتیک اقتصادی نموده اند. از طرفی متخصصین و مکانیک های مخصوص نیز جهت فعالیت در تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک افزایش پیدا کردند.

گیربکس اتوماتیک در خودروهای خارجی

از بحث خودروهای داخلی که بگذریم در مدت زمان محدودی خودروهای وارداتی با گیربکس های اتوماتیک نیز وارد کشور شدند. پس مسئله گیربکس و جعبه دنده اتوماتیک و نیمه اتوماتیک خواسته یا ناخواسته در بین خودروها و مالک آن ها جا باز نموده است.

یکی از دردسرهایی که گیربکس های اتوماتیک دارند نبود زیرساخت‌ های کافی جهت تعمیر و نگهداری این گیربکس ها و وجود تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک در کشور می باشد، و مالکان خودرو همواره با مشکلات متعددی جهت تعمیر و نگهداری گیربکس دست و پنجه نرم کرده اند.

ما در این مقاله سعی داریم چندین نکته را جهت آشنایی بیشتر شما خوانندگان در مورد تعمیر و نگهداری گیربکس اتومات و نیمه اتوماتیک شرح دهیم تا شما هنگام استفاده از این خودروها با کمترین مشکل مواجه شوید و بیشترین راندمان را از این خودروها دریافت کنید.

اولین نکته

اولین نکته ‌ای که همواره در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک باید مد نظر قرار دهید این است که حساسیت گیربکس های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک نسبت به انواع گیربکس های دنده دستی بیشتر می باشد. پس همواره باید با آگاهی کامل از این نوع گیربکس استفاده کنید تا گیربکس شما در کوتاه مدت دچار عیب و ایراد نگردد و هزینه ‌های گزاف را به شما تحمیل نکند.

نکته دوم

هزینه گیربکس های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک از گیربکس های معمولی به مراتب بیشتر است. پس به قول معروف هرکس طاووس خواهد جور هندوستان کشد. اما این جمله بدین معنی نمی باشد که قید گیربکس اتوماتیک را بزنید. اما حتما توجه کنید که دنیای گیربکس های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک با انواع گیربکس دستی متفاوت خواهد بود.

پس حتما با آگاهی کامل از این گیربکس ها استفاده کنید. در صورتی که موارد و نکته ‌های نحوه استفاده از گیربکس خودرو را به طور کامل رعایت کنید گیربکس خودرو شما به یک قطعه کار آمد و بی عیب و نقص تبدیل خواهد شد. در این زمینه یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک نیز می تواند جهت راهنمایی دادن برای شما در جهت استفاده صحیح از ان بسیار موثر و مثبت عمل کند.

534533 - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک -

نکته سوم

همواره سعی کنید گیربکس خودرو خود را قبل از خرابی ها جهت سرویس و تعمیر و نگهداری به صورت دوره ای به یک  تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک ببرید و از مکانیک خودرو و باتجربه خود بخواهید گیربکس شما را چک کند. در صورت بروز اشکال نیز خیلی سریع اقدام به برطرف نمودن عیب آن نمایید. به این صورت شما از پرداخت هزینه ‌های بالا و خسارات ناشی از تعمیر گیربکس در امان خواهید ماند.

نکته چهارم

همانطور که بارها به این نکته اشاره نمودیم، هیچگاه کار تخصصی گیربکس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک خودرو خود را به دست افراد معمولی نسپارید. زیرا در صورتی که گیربکس توسط فرد بی ‌تجربه مورد بازدید و دستکاری قرار گیرد هزینه‌ های بالایی را به شما تحمیل خواهد کرده و چیزی جز دردسر و گرفتاری برای شما به وجود نخواهد آورد. بنابراین در صورت بروز مشکل حتما گیربکس خود را به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک بسپارید.

نکته پنجم

در هزینه های بازدید گیربکس و سرویس گیربکس اتومبیل خودرو مقداری دست و دلباز تر عمل کنید و در صورتی که مکانیک گیربکس شما در یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک توصیه به تعویض سنسور یا قطعه می ‌کند مشکل را به تعویق نیاندازید که بعدا شدیدا پشیمان خواهید شد و شاید مشکلی که با اندک هزینه ای رفع می شود در آینده نه چندان دور هزینه ‌های گزافی را بتراشد.

نکته ششم

در صورتیکه گیربکس شما دچار آسیب یا خرابی گردید همواره سعی کنید از لوازم یدکی اصلی و استاندارد استفاده کنید و در صورتی که توانایی شناسایی یا تهیه جنس اصلی را ندارید سعی کنید از مکانیک‌ خودرو خود کمک بگیرید و تعمیرکار مجاز گیربکس اتوماتیک خود بخواهید که در تهیه و خرید لوازم یدکی اصلی به شما کمک کند و یا در صورت لزوم خودش اقدام به خرید لوازم یدکی اصلی نماید. اغلب مکانیک فعال در یک  تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک می تواند به سهولت جنس اصل را برای گیربکس شما تهیه کند.
گیربکس های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک کمک شایانی را به رانندگان خودروها کرده اند و بسیاری از افرادی که از خودروهای اتوماتیک استفاده می کنند آسایش و راحتی بیشتری نسبت به خودروهای دنده دستی دارند. از طرفی هم از شر کلاچ گرفتن در ترافیک ها آسوده شده اند. بسیاری از افراد هم از حساسیت ‌های گیربکس اتوماتیک شاکی هستند.

3533 - تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک -

اگر برای شما آسایش بیشتر و راحتی حین رانندگی مهم است و نمی خواهید دچار مشکلات ذکر شده در مورد سیستم جعبه دنده های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک شوید همواره به نکاتی که در بالا ذکر کردیم توجه داشته باشید و از همه مهمتر زمانی که گیربکس شما دچار مشکل شده است و نیاز به سرویس کاری دارد هیچگاه این قطعه حساس خودرو را به افراد غیر مجاز نسپارید که مشکلات شما را دوچندان خواهد نمود.

در صورتی که به نکات بالا توجه کرده باشید مطمئن باشید که گیربکس شما جزو بی آزارترین و با راندمان ترین قطعه خودرو شما خواهد بود.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک

یکی از مهم‌ترین مشکلات دارندگان خودرو های دنده اتوماتیک، خرابی گیربکس است و مهم تر از آن پیدا کردن یک متخصص در زمینه گیربکس های اتوماتیک، حال ما سال‌ها در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک به شکل تخصصی فعالیت میکنیم و می‌توانیم میزبان شما باشیم.
کلیه تعمیرات زیر نظر متخصصین کارآزموده در مرکز تخصصی تعمیرات گیربکس اتوماتیک رضا انجام میپذیرد.

مرحله اول : تست و عیب یابی
مرحله دوم : تعمیر و تعویض قطعات معیوب
مرحله سوم : تست خودرو یا گیربکس پس از تعمیر
لذا تست و عیب یابی در تعمیر گیربکس اتوماتیک مهمترین قسمت این فرآیند می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.