×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کسب رتبه برتر مرهون علت های زیادی است که برخی از این فاکتورها جنبه عمومی دارد و برخی نیز منحصربفرد است.  طی کردن مسیر موفقیت در آزمون سراسری می طلبد که فاکتورهای اساسی و تاثیر گذار در کنکور کنار هم دیگر و به صورت موازی قرار بگیرد. خلا هر کدام از این پارامترها باعث میشود که سنگینی آن بر دوش داوطلب احساس شود و نتواند موفق به کسب رتبه برتر شود. امروز قصد داریم در مورد یکی از مهمترین آیتم های موفقیت در آزمون سراسری نکاتی را ارائه بدهیم که متیواند بسیار کمک کننده باشد.

یکی از مهمترین پارامترهای موفقیت در آزمون سراسری، داشتن برنامه ریزی مدون و حرفه ای است. گاها خیلی از داوطلبان و دانش آموزان از نداشتن برنامه ریزی و عدم دسترسی به یک برنامه مناسب شاکی هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با نوشتن برنامه ریزی آشنا کنیم تا بتوانید بدون نیاز به مشاور این مهم را به خوبی انجام دهید. فاکتورهای که در نوشتن برنامه ریزی در اختیار شما داوطلبان قرار میگیرد تجربه رتبه برترهای موسسه حرف آخر در سالهای اخیر است که مهمترین آنها را انتخاب کرده ایم.

خیلی از دانش آموزان و خانواده ها، هزینه های زیادی را صرف برنامه ریزی برای کنکور میکنند با تریکهای که در این مقاله در اختیار شما قرار میگیرد میتوانید به سادگی به صورت حرفه ای برنامه ریزی را انجام دهید  و نتیجه عالی از آن کسب کنید.

123 15 - چگونه برای کنکور 1402 برنامه ریزی کنیم -

اختصاص زمان کافی

اولین قدم برای داشتن برنامه ریزی موفق، اختصاص زمان کافیست. برای اینکه بتوانید به موقع مناسب دوره یادگیری و آموزش را به اتمام برسانید و به سایر دوره های دیگر مانند جمعبندی، مرور و حل تست برسد باید زمان کافی به مطالعه در برنامه ریزی اختصاص دهد. دانش آموزان حداقل باید ۴ الی ۵ ساعت و پشت کنکوری ها نیز باید حداقل ۸ الی ۱۰ ساعت به مطالعه اختصاص بدهند.

تناسب بندی بین دروس و زمان

در ابتدا و شروع باید حداقل دو سوم زمان مطالعه را به دروس تخصصی، اختصاص دهید. چون طبق آمار میانگین درصدها، میانگین دروس اختصاصی کمتر از ۸ درصد است و این آمار به خوبی، ضعف دانش آموزان در دروس اختصاصی را نشان میدهد. بنابراین باید دوسوم زمان مطالعه را به دروس تخصصی اختصاص داد تا بتوانید به سطح خوبی از آمادگی برسید. گاها داوطلبان در ابتدای برنامه ریزی و شروع مطالعه به سراغ دروس عمومی میروند یا مباحث که دارای نقطه قوت هستند. این کار باعث اتلاف زمان طلایی کنکور میشود.

شناخت نقاط قوت و ضعف

قدم بعدی در نوشتن برنامه ریزی، شناخت نقاط قوت و ضعف است. متاسفانه خیلی از دانش آموزان و داوطلبان از شناخت ضعف های خود واهمه دارند و مدام فرآیند یادگیری و رفع مشکلات آموزشی خود را به زمان دیگری موکول میکنند. این موضوع به یکی از آفت های اساسی و بزرگ در کنکور تبدیل شده است. با محدودیت زمان، داوطلبان فرصت کافی برای رفع مشکلات آموزشی نخواهند داشت. برای شروع باید به سراغ نقاط ضعف رفت و با اختصاص زمانی کافی آنها را رفع کرد. چون عدم توجه به ضعف های شما به مرور باعث ایجاد استرس و ترس از آزمون سراسری میشود و به یک مانع قوی برای رسیده به هدفتان عمل میکند. باید نقاط ضعف را به قوت تبدیل کرد تا بتوانید به سادگی رتبه برتر شدن را تجربه کنید.

داشتن پشتکار و تلاش مستمر

کسب رتبه برتر در آزمون سراسری، نیازمند داشتن پشتکار و تلاش مستمر است. خیلی از داوطلبان با احساس و هیجان مطالعه کنکور را شروع میکنند اما بعد از مدت کوتاهی روند مطالعه کاهش می یابد و روند آموزش متوقف میشود. استارت و توقف های متعدد به مرور باعث از بین رفتن انگیزه و انرژی داوطلبان میشود. روند یادگیری باید مستمر و پایدار باشد و روند مطالعه سیر صعودی داشته باشد.

2334 - چگونه برای کنکور 1402 برنامه ریزی کنیم -

تعهد به انجام برنامه

برنامه ریزی زمانی دارای کارایی مناسب خواهد بود که تعهد به انجام آن وجود داشته باشد. عدم تعهد باعث میشود که داوطلبان مدام برنامه ریزی خود را تعویض و از آن شاکی باشند. آیتم های که در برنامه ریزی از قبیل ساعت بیداری، میزان مطالعه، استراحت، تست و مرور درج شده باید متعهد به اجرا و انجام آن باشید.

استفاده از منابع مناسب

متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل تب و تاب کنکور موسسات و انتشارات زیادی در سراسر کشور ایجاد شده که فاقد هر گونه روش یادگیری جدید و مفهومی هستند. انتخاب این گونه منابع صدمات غیر قابل جبرانی به داوطلب وارد میکند. برای رتبه برتر شدن استفاده از هر منبعی جایز نیست و باید با دقت این موضوع بررسی شود.

انتخاب و استفاده از منابع مناسب کمک زیادی به پیشرفت برنامه ریزی و سطح آمادگی داوطلبان در آزمون سراسری میکند. بی شک هر کدام از داوطلبان در دروس مختلف دارای مشکلات آموزشی هستند. انتخاب منبع مناسب کمک میکند بتوانید در زمان مناسب و مطابق با برنامه ریزی روند آموزش را سپری کنید. استفاده از منابع غیر استاندارد باعث اتلاف زمان و انگیزه شما میشود و این موضوع به مرور بر برنامه ریزی شما تاثیرگذار خواهد بود. اولین تغییر در برنامه ریزی حاصل میشود و داوطلب دچار چندگانگی در برنامه ریزی میشود.

مجموعه عوامل ذکر شده آیتم های کلی در نگارش برنامه ریزی هستند که توجه و رعایت این نکات کمک میکند بتوانید در این زمینه موفقیت خوبی کسب کنید. خبر ویژه و عالی که برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ داریم این است که دپارتمان رتبه برتر حرف آخر برای داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ برنامه ویژه دارد که در تاریخ کنکور کشور بی سابقه است. داوطلبان و دانش آموزان حرف آخر از وبینار ویژه اساتید مجموعه برای رفع اشکال دروس برخوردار خواهند شد.

تیم برنامه ریزی حرف آخر بسیار متفاوت و حرفه ای، از سالهای قبل مبحث برنامه ریزی را استارت زده است دانش آموزان و داوطلبان کنکوری میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه کنکور ۱۴۰۲ به وب سایت حرف آخر مراجعه کنند.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.