شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • با انواع بست فلزی آشنا شوید
    12 خرداد 1401 - 1:04
    شناسه : 198885
    0

    این نوع بست از یک نوار گالوانیزه تشکیل شده است که توسط یک پیچ به هم بست می شود که با بستن پیج می توان آن را محکم کرد این نوع بست ها بیشتر در مصارف خانگی و خودرو سازی کاربرد دارد.

    پ
    پ

    بست فلزی یک ابزار بسیار حیاتی در صنایع مختلف می باشد که به طوری که نمی توان صنعت را بدون آن ها تصور کرد بست های فلزی انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها برای صنایع مختلفی ساخته شده است ولی مهمترین وظیفه بست های فلزی مهار فشار داخل لوله یا شیلنگ در اتصالات و مفاصل می باشد البته برخی از بست های فلزی برای مهار و نظم بخشیدن به کابل های برق نیز استفاده می شود

    بست فلزی شیلنگ

    این نوع بست ها نام های فراوانی دارد مانند بست حلزنی – بست پیچی- بست جمع شونده و … که با جرات می توان گفت این نوع از بست های فلزی پرکاربرد ترین و پر مصرف ترین بست فلزی در داخل کشور ایران می باشد این نوع بست توسط شرکت های بازرگانی از کشور های ترکیه و تایوان وارد کشور می شود البته در سال های اخیر کارخانجات داخلی هم اقدام به ساخت این بست ها کرده اند که از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

    این نوع بست از یک نوار گالوانیزه تشکیل شده است که توسط یک پیچ به هم بست می شود که با بستن پیج می توان آن را محکم کرد این نوع بست ها بیشتر در مصارف خانگی و خودرو سازی کاربرد دارد.

    word image 198885 1 - با انواع بست فلزی آشنا شوید -

    بست فلزی کمپرسوری

    بست فلزی کمپروسوری یک نوع بست فشار قوی می باشد که از چدن ساخته شده این بست ها به خاطر این در جاهایی که فشار بسیار بالاست کاربرد دارد از جنس چدن ساخته شده است و سایز آن نسبت به دیگر بست های فلزی ضخیم تر می باشد همچنین بست های کمپرسوری بیشتر در شیلنگ های بتن ریزی کاربرد دارد.

    بست فلزی هندلی

    بست فلزی هندلی جز بست های فشار قوی محسوب می شود که طرفداران آن بیشتر کشاورزان می باشد و دلیل آن هم این می باشد که برای بستن این نوع بست ها نیاز به ابزار خاصی نمی باشد و با دست خالی می توان آن محکم که کرد که این گزینه برای کشاورزانی که توانایی حمل ابزار در زمین های شخم شده کشاورزی را ندارد بسیار گزنیه جذابی می باشد.

    شایان ذکر است که بست های هندلی از جنس استیل و آهن با روکش گالوانیزه ساخته شده اند.

    word image 198885 2 - با انواع بست فلزی آشنا شوید -

    بست فلزی آچاری

    این نوع بست ها شباهت بسیار زیادی به بست هندلی دارد که تنها تفاوت میان آنها در قسمت پیچ آنها می باشد از این نوع بست ها برای برای شیلنگ آبنما فنردار یا خرطومی استفاده می شود و به راحتی با آچار و یا حتی انبردست بسته می شود که با توجه به ساختار خود از نشتی شیلنگ در محل اتصالات شیلنگ جلوگیری می کند.

    بست هیدرولیکی

    بست فلزی هیدرولیک ، یک قطعه لاستیکی دارد که هنگام نصب و استفاده در وسایل هیدرولیک ، باعث عدم آسیب دیدن و زخمی شدن شیلنگ هیدرولیک می شود . بست فلزی هیدرولیک یکی از کاربردی ترین ابزاری است که در تمامی صنایع مصرف و از آن به منظور ثابت نگه داشتن و ممانعت از باز شدن محل اتصال لوله و شیلنگ از منبع استفاده می شود و در صنعت هیدرولیک بسیار پر کاربرد می باشد.

    بست فلزی لوله

    این نوع بست های بیشتر برای مهار لوله های آب و فاضلاب کاربرد دارد که ساختار آن به شکل می باشد که ابتدا پپایه های بست به دیوار نصب می گرد و سپس لوله ها را داخل بست قرار می دهند تا لوله بر روی دیوار نصب گردند پس می توان نتیجه گرفت که این نوع بست ها فقط در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد.

    word image 198885 3 - با انواع بست فلزی آشنا شوید -

    بست فلزی چنگکی

    برای مهار کابل های برق در دیوار یا سقف ساختمان از بست های چنگکی استفاده می شود این نوع بست بیشتر در کابل کشی دوربین های مداربسته کاربرد دارد و دلیل آن این می باشد که کابل های دوربین معمولا به صورت روکار نصب می شود.

    بست سرباطری

    برای اتصال برق خودرو از باطری ماشین به قسمت های مختلف اتوموبیل از بست سرباطری نیز می شود که این سرباطری ها از جنس های مختلفی مثل سرب آهن آلمینیوم برنچ و مس ساخته می شود

    سرباطری معمولا در دو نوع سواری و دیزل تولید می شود که بست سرباطری سواری برای خودروهای سبک و بست سرباطری دیزل برای خودروهای سنگین و لنج های کشتی و ژنراتور ها کاربرد دارد.

    کلام آخر

    بست های فلزی تنوع بسیار زیادی که بست های فلزی که نام بردیم بخشی از آنها هستند فروشگاه های زیادی هستند که این نوع بست ها را به فروش می رسانند اما فروشگاه بست سرا به صورت تخصصی در زمینه فروش بست فلزی فعالیت دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.