جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ساعت حضور و غیاب
    18 خرداد 1401 - 0:43
    شناسه : 199174
    0

    با استفاده از قابلیت هایی که در ساعت حضور و غیاب وجود دارد، می توان ساعت ورود و ساعت خروج کارمندان را در یک اداره به صورت کاملا دقیق رصد و کنترل نمود.

    پ
    پ

    ساعت حضور و غیاب

    این روزها پیشرفته تکنولوژی روی همه زمینه ها تاثیر داشته و توانسته در بهبود روند کار کمک بسیار زیادی به افراد کند. از جمله تاثیرات تکنولوژی می توان به ظهور دستگاه های حضور و غیاب اشاره کرد. همان طور که بهتر می دانید کنترل رفت و آمد کارمندان در هر اداره و سازمانی چه دولتی و خصوصی اهمیت بسزایی دارد. در زمان های قدیم جهت رصد رفت و آمد پرسنل از روش های سنتی استفاده می شد. اما امروزه وجود سیستم ‌های حضور و غیاب دقت این کار را بالا برده و از طرفی کنترل ساعت ورود و خروج کارکنان را راحت تر کرده است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه را که لازم است در مورد ساعت حضور و غیاب بدانید، به شما به صورت جامع و کامل توضیح دهیم.

    word image 199174 1 - ساعت حضور و غیاب - انواع حضور و غیاب

    معرفی اجمالی ساعت حضور و غیاب

     اگر بخواهیم به طور کلی تعریف از این سیستم داشته باشیم، باید به شما بگویم که این دستگاه در واقع شامل دو بخش بوده که از جمله آن ها می توان به کامپیوتری و فیزیکی اشاره کرد.

    با استفاده از قابلیت هایی که در ساعت حضور و غیاب وجود دارد، می توان ساعت ورود و ساعت خروج کارمندان را در یک اداره به صورت کاملا دقیق رصد و کنترل نمود.

     به بیان دیگر این سیستم این امکان را برای کارکنان یک سازمان فراهم می کند، تا بتوانند در مدت چند ثانیه زمان حضور و خروج خود را از شرکت به راحت ترین شکل ممکن ثبت کنند. لازم است بدانید که میزان دقت در این دستگاه ها تا حدی بالاست که حتی میتوان ثانیه خروج و ورود پرسنل را مشاهده کرد.

    این موضوع کمک می کند تا هیچ یک از کارمندان در کار خود تاخیر نداشته و درست در زمان مقرر شده به محل کار مراجعه کنند.

     بنابراین می‌توان گفت که وجود سیستم حضور و غیاب در هر اداری جزو واجبات است. در غیر این صورت هیچگاه امورات یک شرکت خصوصی و اداری به درستی پیش نخواهد رفت. ب اگر به دنبال این محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید، می توانید به سایت اندیشه نگار غرب مراجعه کنید. این مجموعه با ارائه بهترین ساعت حضور و غیاب می تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهترین سیستم را برای اداره خود انتخاب کنید.

    شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر وب سایت اندیشه نگار مراجعه کنید و با کارشناسان این مجموعه در خصوص خرید دستگاه مشورت کنید.

    انواع ساعت حضور و غیاب

    آشنایی با انواع ساعت  حضور و غیاب به شما کمک میکند، تا در زمان خرید این دستگاه بهترین انتخاب را بر اساس نیاز و بودجه که در اختیار دارید داشته باشید. بنابراین ما در ادامه بهترین انواع سیستم حضور غیاب را به شما معرفی خواهیم کرد. این مدل ها عبارتند از:

     ساعت حضور و غیاب کارتی

     می توان گفت که این مدل یکی از متداول ترین سیستم ها بوده که اکثر شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی از آن استفاده می کنند. در این دستگاه ثبت ورود و خروج با استفاده از یک کارت انجام می شود. به این صورت که هر یک از پرسنل دارای کارت مخصوصی بوده که در زمان ورود خود آن را داخل دستگاه می کشند و این گونه ساعت تردد آنها ثبت می شود

     در این سیستم و کارت کد های وجود دارد که پس از برخورد با یکدیگر یک میدان مغناطیسی تشکیل شده که سبب عملکرد و درست دستگاه خواهد شد.

    word image 199174 2 - ساعت حضور و غیاب - انواع حضور و غیاب

     مدل انگشتی

    از جمله پرفروش ترین ساعت های حضور و غیاب می توان به مدل های اثر انگشتی یا همان لمسی اشاره کرد. می توان گفت که این دستگاه نسبت به هر مدل دیگر بهتر بوده و دارای دقت بالایی است. چرا که هر یک از انسان ها دارای اثر انگشت منحصر به فرد خود هستند که با قرار دادن آن روی بخش لمسی می توانند به صورت کاملا دقیق زمان خروج و ورود خود را ثبت نمایند. بنابراین اگر به دنبال یک محصول بسیار دقیق با امنیت بالا هستید، ما به شما مدل انگشتی را پیشنهاد می کنیم.

    ساعت حضور و غیاب تشخیص چهره

     دستگاه دیگری که از مدل قبلی می تواند بسیار دقیق باشد، ساعت  حضور و غیاب تشخیص چهره است. استفاده از این سیستم به این گونه است که در ابتدا هنگام راه اندازی آن اجزای صورت هر یک از پرسنل با قرار گرفتن آن ها در قسمت دوربین ثبت می شود. سپس دستگاه بعد از هربار رویت آن ها می تواند زمان رفت و آمده کارمندان را ثبت نماید. لازم به ذکر است که برای دقیق تر شدن این روش از مادون قرمز نیز استفاده می شود. چهره افراد با استفاده از آن به شکل سه بعدی در دستگاه ثبت خواهد شد. می توان  گفت که سطح امنیتی این روش بسیار بالا و مطمئن است.

     مدل رمزی

     از جمله دیگر سیستم‌های حضور و غیاب میتوان به مدل رمزی اشاره کرد که هر یک از پرسنل کد مخصوص به خود را دارند و پس از وارد کردن آن می ‌توانند حضور خود را اعلام کنند.

    word image 199174 3 - ساعت حضور و غیاب - انواع حضور و غیاب

    مزایا خرید ساعت حضور و غیاب

    با وجود این که تا این بخش از مقاله در مورد دستگاه حضور و غیاب مطالب زیادی را به شما ارائه دادیم، اما ممکن است برخی همچنان برای تهیه این دستگاه قانع نشده باشند. به همین خاطر ما قصد داریم تا مزایای خرید دستگاه حضور و غیاب را به صورت کامل و جامع مورد بررسی قرار داده و به شما توضیح دهیم.

     ممکن است به نظر بعضی ها خرید این سیستم تنها یک هزینه اضافی باشد. اما بدون شک با دانستن مزایای زیر شما هر چه سریع تر جهت خرید این دستگاه اقدام خواهید کرد.

     افزایش دقت در کنترل ورود و خروج کارمندان

     در بخش اول نیز گفته شد وجود چنین دستگاهی در ادارات و سازمان ها می تواند به صورت بسیار دقیق تر رفت و آمد هر یک از پرسنل ها را کنترل کند. مهم نیست که تعداد کارکنان در یک شرکت یا اداره دولتی یا خصوصی چقدر باشد، این سیستم به شما کمک می کند تا بتوانید بیش از ۵۰۰ نفر یا حتی افراد بیشتری را به طور منظم زیر نظر داشته باشید. این موضوع باعث شده تا در مدت زمانی بتوانید شرکت را نظم دهی کرده و یک سیستم بسیار دقیق و یکپارچه ایجاد کنید. چنانچه نسبت به خرید این دستگاه بی توجه باشید، پرسنل می‌توانند تاخیر زیادی داشته و هر بار با یک دلیلی آن را توجیه نمایند.زمانی که این روند در مدت زمان زیادی ادامه پیدا کند، بدون شک اختلالات زیادی در عملکرد مجموعه ایجاد خواهد شد.

     مدیریت اضافه کارها و کسر از کارها

     به دلیل این که دقت در کنترل رفت و آمد دستگاه حضور و غیاب بسیار بالا است، بنابرین شما می‌توانید با بررسی کردن ساعات ورود و خروج کارمندان برایآن‌ها اضافه کار و یا کسر حقوق در نظر بگیرید.

     راحت شدن محاسبه حقوق کارکنان

     در بخش قبلی نیز گفته شد که هر یک از پرسنل به راحت ترین شکل ممکن می توانند زمان ورود و خروج خود را در سیستم‌های حضور و غیاب ثبت کنند. این امر باعث شده تا بتوان حقوق هر یک از آنها نیز به راحتی محاسبه و پرداخت نمود که باعث صرفه جویی در هزینه ها و همچنین استفاده از نیروی کار خواهد شد.

     تهیه ی آرشیو از زمان رفت و آمد کارمندان

     زمانی که شما از دستگاه حضور غیاب در شرکت خود استفاده کنید، قادر هستید تا یک آرشیو کامل و دقیق را از زمان ورود و خروج پرسنل تهیه کنید. در واقع در این دستگاه تمامی این موارد به صورت خودکار ذخیره شده و در سیستم سازمان باقی خواهد ماند. به همین خاطر نیز گفته می‌شود که استفاده از سیستم‌های حضور و غیاب نسبت به روش های سنتی و قدیمی تمایز بالایی داشته می‌تواند در تسریع روند کار ها تاثیر بسزایی داشته باشد. زمانی که شما از ساعات ورود و خروج کارمندان یک آرشیو کامل داشته باشید، بدون شک هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

    word image 199174 4 - ساعت حضور و غیاب - انواع حضور و غیاب

    صرفه جویی در هزینه ها

    از دیگر مزایای خرید دستگاه حضور و غیاب، می توان به صرفه جویی در موارد اقتصادی اشاره کرد. زیرا وجود چنین دستگاهی در هر مجموعه می‌تواند تا حد بسیار زیادی به پایین آمدن هزینه ها کمک کند.

    راهنمای خرید ساعت حضور و غیاب

    همونطور که بهتر می دانید، برای خرید هر نوع دستگاهی به ویژه سیستم های گران قیمت لازم است تا حتما به نکات مهمی توجه داشته باشید. در خرید سیستم حضور و غیاب نیز دقیقا همین مسئله وجود دارد و شما باید پیش از خرید حتماً به یک سری از موارد توجه ویژه ای کنید. چرا که قرار است شما بابت خرید این دستگاه هزینه زیادی را پرداخت کنید، مسلما باید محصول برای شما کاربردی بوده و بتواند سالیان زیادی قابل استفاده باشد.

     بنابراین در هنگام خرید سیستم حضور و غیاب به نکات زیر توجه کنید:

     نوع پورت دستگاه

     در بخش های قبلی نیز به این موضوع اشاره شد که هر یک از این سیستم ها می توانند در انواع مختلفی با ویژگی های متفاوتی به بازار ارائه شود. اولین چیزی که شما باید در زمان خرید به آن توجه کنید، نوع پورت سیستم می باشد. چرا که این قسمت در هر یک از دستگاه ها کاملا متفاوت است.

     برند تولید کننده

     برند سازنده دستگاه نیز می تواند در کیفیت ساخت آن تاثیر بسزایی داشته باشد. پیشنهاد ما به شما این است که همیشه به سراغ برندهای معروف و معتبر بروید و به خاطر قیمت پایین محصولات بی کیفیت و فیک پول خود را به هدر ندهید. زیرا  بدون شک پس از مدتی استفاده، آن دسته از دستگاه ها از کار خواهد افتاد. شرکت اندیشه نگار غرب می تواند  به شما در زمینه خرید دستگاه حضور و غیاب از بهترین برندها کمک کند.

    word image 199174 5 - ساعت حضور و غیاب - انواع حضور و غیاب

     حافظه ساعت حضور و غیاب

     لازم است بدانید که در تمامی ساعت حضور و غیاب حافظه ای وجود دارد که اطلاعات پرسنل و ساعت خروج و ورود آن ها به صورت کاملا دقیق ثبت خواهد شد. در حقیقت هرچه حافظه دستگاه بالاتر باشد می توان کارمندان بیشتری را کنترل کرد. شما باید پیش از خرید در ابتدا ظرفیت کارمندان خود را در نظر بگیرید و سپس بر اساس آن نوع حافظه دستگاه را انتخاب کنید.

    کاربرد سیستم دستگاه حضور و غیاب کاربری متفاوتی دارند. به عنوان مثال خرید سیستم های تشخیص چهره در دوران کرونا می تواند بسیار مناسب باشد. چرا که از شیوع بیماری جلوگیری می کرد البته که این مورد به میزان دقت دستگاه نیز بستگی دارد. بنابراین اگر شما به دنبال یک محصول با امنیت و دقت بالا هستید، دستگاه حضور غیاب انگشتی و تشخیص چهره می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

    عوامل تاثیرگذار بر قیمت ساعت حضور و غیاب

    قیمت هنگام خرید محصول همیشه یکی از فاکتورهای بسیار مهم بوده در واقع شما بایستی پیش از خرید دستگاه حضور و غیاب بودجه خود را در نظر بگیرید و سپس دستگاه انتخاب کنید. می توان گفت که هر چه ویژگی ها و قابلیت های سیستم حضور و غیاب بیشتر باشد، طبیعتا قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

     اما به طور کلی عوامل تاثیر گذار بر قیمت این دستگاه شامل موارد زیر می شود:

     نوع دستگاه

     همانطور که گفته شد، این سیستم در انواع مختلفی عرضه می شود. بدون شک قیمت دستگاه اثر انگشتی می تواند از مدل کارتی بیشتر باشد. چرا که میزان دقت و امنیت در آن بالاتر است.

     حافظه دستگاه

     حافظ تعیین کننده ظرفیت سیستم است بدین معنا که شما می‌توانید برای کنترل چند نفر از پرسنل خود از این سیستم استفاده کنید. هر چه حافظ بیشتر باشد، ظرفیت آن بالاتر بوده در نتیجه قیمت آن نیز افزایش پیدا میکند.

     برند تولید کننده

    افزایش تقاضا برای خرید دستگاه برند های متعددی جهت تولید این سیستم اقدام کنند. هرچه یک برند معتبر تر باشد،مسلماً قیمت محصولات آن بالاتر خواهد بود. زیرا  کیفیت ساخت آن بهتر است.

     نرم افزار موجود روی سیستم

     از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه حضور و غیاب میتوان به نرم افزاری که روی آن نصب است اشاره کرد. لازم است بدانید که شما در هنگام خرید این سیستم دارای یک سیستم نرم‌افزاری خواهد بود. هرچه قابلیت این نرم افزار ها بیشتر باشد، قیمت دستگاه نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

    چه کسب و کارهایی به ساعت حضور و غیاب نیاز دارند؟

     این بخش از مقاله در مورد ویژگی ها و مزایای وجود سیستم حضور غیاب در سازمان ها و شرکت های مختلف مطالب زیادی بیان شد. اما با این حال برخی ممکن است در ذهن خود این سوال را داشته باشد که چه کسب و کاری می تواند از این سیستم استفاده کند؟

     در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خرید این دستگاه هیچ محدودیتی ندارد و می تواند در تمامی شرکت ها و کسب و کارهای مختلف تاثیر مثبت خود را داشته باشد. چرا که با وجود آن می توان به خوبی و به صورت کاملا دقیق رفت و آمد هر یک از پرسنل را کنترل نمود. این امر باعث شده تا هیچ یک از کارمندان در کار خود کوتاهی نکنند و اینگونه تمام امورات شرکت نیز به بهترین شکل ممکن پیش می رود. بنابراین اگر قصد دارید که مجموعه خود را سر و سامانی بدهید خرید دستگاه حضور و غیاب می تواند انتخاب هوشمندانه برای شما باشد.

    نرم افزار ساعت حضور و غیاب

     متاسفانه در اوایل ظهور ساعت حضور و غیاب بسیاری از پرسنل نسبت به نرم‌افزار این سیستم تصورات خوبی نداشتند و فکر میکردند که دلیل نصب آن نداشتن اعتماد مدیر به کارمند محسوب می شود. اما رفته رفته این تصور در میان کارکنان تغییر کرد و متوجه شدند که استفاده از دستگاه حضور و غیاب و نرم افزار آن می‌تواند تا حد بسیار زیادی به نفع آن ها نیز باشد. از جمله پارامترهای تعیین کننده نرم افزار سیستم حضور و غیاب می توان به به موارد زیر اشاره کرد:

    • مشخص کردن کارکرد به صورت کاملا دقیق
    • تعداد مرخصی پرسنل
    • اضافه کاری ها
    • ماموریت
    • شیفت کاری
    • تقویم

    سخن پایانی

    این روزها استفاده از دستگاه حضور و غیاب در هر سازمان و شرکتی چه خصوصی و چه دولتی تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کرده است. چرا که این سیستم تا به امروز توانسته تاثیرات مثبتی را در هر مکانی به همراه داشته باشد. می توان گفت که استفاده از این دستگاه در وهله اول به نفع مدیر شرکت بوده و سپس می تواند به نفع پرسنل نیز باشد. زیرا  تمامی موارد همانند ساعات رفت آمد، اضافه کاری، تاخیر در کار و غیره به صورت کاملاً دقیق ای در این سیستم ثبت خواهد شد. البته این تنها مزایای خرید دستگاه حضور و غیاب نیست و ما در این مطلب به طور کامل در مورد تمام ویژگی ها و مزیت های آن صحبت کردیم. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به مجموعه اندیشه نگار مراجعه کنید.

     

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.