جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نکات مثبت و منفی کار به عنوان تکنسین داروخانه
    18 خرداد 1401 - 0:54
    شناسه : 199199
    0

    تکنسین داروخانه که با نام های مختلفی از جمله دستیار داروخانه یا نسخه خوان نیز شناخته می‌شود، از ارائه دهندگان خدمات درمانی است که در محیط داروخانه و زیر نظر متخصص داروساز فعالیت می کند.

    پ
    پ

    تکنسین داروخانه یا نسخه خوان فردی آموزش دیده است که با داروها و نکات نسخه خوانی آشنایی کامل داشته و وظیفه پیچیدن نسخه دارویی، چیدمان داروها و قیمت زدن بر عهده اوست.

    تکنسین داروخانه که با نام های مختلفی از جمله دستیار داروخانه یا نسخه خوان نیز شناخته می‌شود، از ارائه دهندگان خدمات درمانی است که در محیط داروخانه و زیر نظر متخصص داروساز فعالیت می کند.

    تکنسین داروخانه در داروخانه‌ها به‌عنوان دستیار دکتر داروساز جهت ارائه‌ی نسخه‌های مراجعین به فعالیت می‌پردازد. وظایف روتین یک تکنسین در داروخانه شامل سنجش کمیت قرص‌ها و شربت‌های دارویی، برچسب‎گذاری داروها و ارائه‌ی دوزهای صحیح دارو به مشتریان است. حداقل مدرک مورد نیاز برای انجام کار دیپلم و همچنین پشت سر گذاشتن دوره‌ها و آزمون‌های مربوطه است.

    مطابق آمار اعلام‌شده توسط دیوان کار ایالات متحده که در ماه می سال 2020 منتشر شد میانگین حقوق سالانه تکنسین داروخانه در این کشور 36450 دلار بوده است. همانند هر شغلی متقاضیان این کار نیز برای تصدی این شغل نیازمند سنجش نکات مثبت و منفی آن هستند. سنجش دقیق این نکات می‌تواند شما را در تصمیم‌گیری درباره‌ی اینکه آیا این شغل مناسبتان هست یا نه یاری کند.

    word image 199199 1 - نکات مثبت و منفی کار به عنوان تکنسین داروخانه -

    تکنسین داروخانه چه وظایفی بر عهده دارد؟

    پیشرفت شغلی تکنسین داروخانه

    برای کسانی که خواهان توسعه‌ی شغلی خود در حوزه‌ی دارو هستند، شغل تکنسین داروخانه یک نقطه‌ی آغاز محسوب می‌شود. تکنسین‌ها می‎توانند دانشجویان رشته داروسازی و یا آن دسته از افراد هستند که در تلاش برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار مربوط به نمایندگی فروش دارو می‌باشند. غالبا افراد در سن هجده سالگی می‌توانند کار خود را به‌عنوان تکنسین در داروخانه آغاز کنند. کار در این پست می‌تواند شما را در کسب تجربه‌ی شغلی حین تحصیل یاری کند. شما جزئیات پروسه‌ی ورود و خروج دارو را فرا خواهید گرفت و تحت نظارت یک داروساز حرفه‌ای خواهید بود.

    ظرفیت رشد شغلی

    کار به‌عنوان یک تکنسین داروخانه دورنمای کاری خوبی در برابر شما قرار می‌دهد. رشد پیشبینی‌شده برای این شغل در فاصله‌ی ده‌ساله‌ی 2019 تا 2029 حدود چهار درصد تخمین زده شده است. این رشد تخمینی معادل میانگین رشد شغلی برای تمامی کارهاست. با افزایش سن، تقاضا برای خدمات درمانی و نیاز به داروها افزایش خواهد یافت. این مساله ثبات و انعطاف شغل تکنسینی داروخانه را تضمین می‌کند.

    سختی کار تکنسین داروخانه

    کار یک تکنسین داروخانه به‌طور کلی یک فعالیت تکرارشونده محسوب می‌شود. اکثر اوقات کاری شما صرف دریافت نسخه از دکترها و مشتریان و وارد کردن آنها در کامپیوتر و در نهایت ارائه‌ی قرص و دریافت وجه از مشتری می‌گردد. برای کار در این پست همچنین به وضعیت فیزیکی مناسبی نیز احتیاج است. شما اغلب اوقات روز را سر پا خواهید بود و در بین کامپیوترها، قفسه‌های دارو و پیشخوان رفت‌وآمد خواهید کرد. در داروخانه‌های شلوغ این کار می‌بایست به‌سرعت و بدون وقفه انجام گیرد. شیفت‌های کاری شما نیز ممکن است طولانی و بی‌قاعده باشد. بر اساس آمار دیوان کار ایالات متحده 51 درصد از تکنسین‌های داروخانه شب‌ها و آخر هفته‌ها نیز در محل کار حاضر هستند.

    شرایط استرس‌زای شغلی

    کار به‌عنوان تکنسین داروخانه به‌لحاظ روانی نیز ممکن است استرس‌زا باشد. داشتن دقت در این کار حیاتی است. چرا که اشتباه پیچیدن نسخه‌ها، ارائه‌ی دارو در دوزهای نادرست و برچسب‌گذاری اشتباه روی داروها می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی مشتریان به‌همراه داشته باشد. مشتریان گهگاه حین انتظار برای دریافت دارو از کوره در می‌روند و شما می‌بایست آماده‌ی روبرو شدن با خشم و یا رفتارهای تند از جانب آنها باشید. تغییر شیفت‌ها و برنامه‌ی نامنظم کاری نیز می‌تواند تنش‌های عصبی برای شما به‌همراه داشته باشد. همچنین می‌بایست مدتی را نیز صرف پاسخگویی به تماس‌های شرکت‌های بیمه کنید.

    منبع: گروه آموزشی مدچنل

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.