×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

image 1655112447 - اطلاعات خرید و راهنمای خرید راهبند -

راهبند چیست

راهبند وسیله است که کاربر می تواند خروج و ورود به وسایل نقلیه را کنترل کند.

راهبند های اتوماتیک جزو پر کاربرد ترین راه بند ها هستند که برای پارکینگ های عمومی که تردد زیاد دارند بسیار مورد اهمیت هستند و کارایی خاصی را ارائه می دهند می توان به دستگاه های کنترل تردد به هم متصل شود از لحاظ کارکرد به چند گروه تقسیم می شود که میتوان مدل بوم دار را پر کاربرد ترین آن ها دانست.

 در مدل های بولارد و زنجیری این کاربرد کمتر دیده می شود کنترل اموال و یا بناهای بزرگ نیازمند چنین راهبندها هستند و راهبند پارکینگ در مکان هایی استفاده می شود که برای تردد و کنترل آن و امنیت آن مکان به واسطه نیروی غیر انسانی نیازمند است.

 نقش بسیار مهمی در حفظ تعادل دارد که ترمز اتومبیل برده می شود این اتفاق تصادفی است و از روی عمد باشد میتوان با سرعت وارد محدوده حفاظت شود.

راهبند می‌تواند جلوی اتفاقات ناگوار را بگیرد مسئله دیگر با مهم در رابطه با راهبند برند آن است در انتخاب راهبند باید خیلی دقت کرد یکی از راه هایی که میتوان قبل از انتخاب راهبند باید دانست راهنمای خرید راهبند هستش شما باید قبل از اینکه پول زیادی را بابت محصول یا کالایی بپردازید که اطلاعی از آن ندارید کار بسیار اشتباهی است.

همیشه باید سعی کنید برای حمایت از تولیدات داخلی از برند های ایرانی استفاده کنید ولی نوع خارجی آن هم مرغوب می باشد حتی برخی از نمونه های داخلی و خارجی کاملا برابری می کنند.

راهبند برای ایجاد امنیت گزینه بسیار خوب و معقولی است.

راهبند نیاز و کاربرد های محل از مدل های هیدرولیک و الکترومکانیک برای محل های پرطرفدار کمتر استفاده می شود یکی از این انواع راهبند  هایی که در فروشگاه ها وجود دارد قیمت آن ها است هم طراح بر اساس نوع عملکرد میزان کارکرد تعریف می‌شود قیمت انواع الکترومکانیکی مقداری بیشتر است.

 تعداد تردد نامحدود نیز می‌تواند در قیمت راهبند ها برای پارکینگ ها تغییر ایجاد کند البته کشور و برند سازنده هم در قیمت آن ها بسیار تأثیرگذار هستند به طور مثال برند های آلمانی و ایتالیایی جزو قیمت بالا ها به حساب می آیند.

در این متن به انواع راهبندهای اتوماتیک اشاره کنیم و توضیحاتی در رابطه با نحوه عملکرد آن ها و طرز کارشان به شما ارائه دهیم.

  • مدل اهرمی مکانیکی مدلی است که نسبت به برند از صد بار تا ۶۰۰ بار در طول روز باز و بسته می شود.
  • مدل اهرمی هیدرولیکی برای تردد های بسیار بالا و نامحدود مورد استفاده قرار می گیرد .
  • مدل ستونی برای مکان هایی که فوق خاص و فوق امنیتی هستند استفاده می‌شود.
  • مدل دفنی برای مکان های فوق امنیتی و فوق خاص کاربرد دارند.
  • مدل پارکینگ بند برای قفل پارک برای یک خودرو کاربرد دارد.
  • مدل زنجیری برای تردد بالا و مکان هایی بسیار خاص است.

image 1655112471 - اطلاعات خرید و راهنمای خرید راهبند -

پرمصرف ترین راهبندها

پرمصرف ترین راهبند ها از نوع بازودار است. این نوع راهبندها که بوم دار هم هستند در بیشتر ورودی ها دارای ترافیک تردد زیاد می باشند از این راهبند برای جلوگیری از خروج و ورود خودروهای غیر مجاز استفاده می کنند و مسائل امنیتی در این نوع از راهبند ها مورد اهمیت است.

 بیان شفاف‌ترین و موانع توانایی زیادی در هنگام ضربه ندارند و برای مکان هایی که از نظر امنیتی حساس هستند مورد استفاده قرار نمی گیرد یعنی این راهبند ها در هنگام برخورد خودرو کاملا شکسته می‌شود و خودرو می تواند از آن عبور کند.

البته خودرو هایی که با سرعت هستند این راهبند نمی‌تواند مانع ورود خودرو به این مکان شود در واقع برای مکان های نظامی و امنیتی راهبندهای ستونی بسیار مناسب هستند که در ادامه آنها می پردازیم.

 برای ساده تر شدن کنترل عبور و مرور این راهبند ها می توانند به دستگاه های تکامل کارتخوان و کنترل عبور و مرور متصل کنیم تا عبور و مرور نظارت شود.

تکنولوژی راهبند های امروزی

راهبند هایی که امروزه به وفور می بینید که حاوی یک دوربین مداربسته هستند که به صورت مداوم و پیوسته در ضبط فیلم تصویر و ثبت افرادی که در حال انتظار برای باز شدن راه می باشند است.

اولین مزیت این روند وجود دوربین مدار بسته است که می‌تواند املاک را به راحتی ثبت کند و علاوه بر آن تصویر صورت راننده و سرنشینان را نشان دهد که در سطح به وجود آمدن هر مشکلی از طریق تصاویر میتوان سند و مدرکی برای اثبات از خود نشان داد.

 سری اول این راهبند برقی نبوده اند و به صورت دستی انجام می شدند که مشقت خاصی برای بالا بردن و پایین آوردن ان ها دانست.

البته در این راهبند در زمان خود از کارها به خوبی برخوردار بوده اند اما در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی راهبندها به صورت اتوماتیک عمل می کنند به این وسیله یک میله آهنی سنگین که یک سری پایه نگهدارنده دارند و به واسطه موتور که در قسمت پایه آن تعبیه شده دعوت تجهیزات تکنولوژی می توان کار راحت تر انجام داد.

image 1655112496 - اطلاعات خرید و راهنمای خرید راهبند -

تفاوت راه بند ها با هم

سیستم های هیدرولیک در تولید راهبند و تفاوت های چشمگیری دارند سیستم هیدرولیک کمک می کند که نیاز به یک سری سرویس ها در دوره ای کمتر به حداقل برسد و این تنها در صورتی می باشد که از سیستم های هیدرولیک و متریال درجه یک استفاده شده باشد.

در برخی از راهبند ها امکان برخورد خودرو با راهبند وجود دارد و در این راهبند ها از سیستم های هیدرولیکی بیشتر استفاده خواهد شد قطعاً یک راهبند هیدرولیکی هزینه بیشتری به نسبت به یک راهبند مکانیکی دارد ولی ضریب خطای کمتر امکان آسیب دیدگی کمتر را هم نباید در این باره فراموش کنید.

 بهترین راه برای انتخاب میان این دو راهبند این است که بدانید از این راه بند در چه جایی می خواهید استفاده کنید و امنیت چقدر برای شما اهمیت می دارد در واقع مهمترین تفاوت میان راهبند های هیدرولیکی و مکانیکی نوع اتومات در مکانیک آن ها است این لوله و میله که مدام در حال پایین و بالا رفتن است راهبند بوم می‌گویند و طول بوم هم بسته به نیاز و مکان متغیر است.

این بوم ها از طول ۳ متر متر قابل خرید است و بنابر نیاز مشتری می توان آنها را تهیه کرد به طور کلی از راهبند ها برای در اختیار گرفتن نحوه تردد وسیله نقلیه استفاده می کنند همچنین برای کنترل ترافیک اخذ عوارض کار و اتوبان ‌ها و بالا بردن امنیت یک مکان و اهمیت بالا همچنین ساختمان های تجاری و اداری مثل ارگان های دولتی نظامی ایستگاه راه‌آهن و فرودگاه‌ ها استفاده می کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.