پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چگونه گوشی خود را تمیز و ضدعفونی کنیم؟ + کارهایی که نباید بکنیم
    24 خرداد 1401 - 1:42
    شناسه : 199541
    0

    چندین مطالعه و نظرسنجی نشان می دهد که تلفن های ما هفت برابر کثیف تر از توالت های معمولی هستند. این چیزی بیش از منزجر کننده است، این یک خطر واقعی برای سلامتی است. این امر به ویژه در شرایطی که ویروس کرونا همچنان در سراسر جهان گسترش می یابد صادق است.

    پ
    پ

    چگونه گوشی خود را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

    حداقل طبق یک مطالعه در سال 2018، یک نفر در کشورهای پیشرفته به طور متوسط ​​بیش از 50 بار در روز تلفن خود را چک می کند. بقیه کشورهای توسعه یافته احتمالاً الگوی استفاده مشابهی دارند. در حالی که این موضوع بسیار در مورد اعتیاد ما به تلفن هایمان صحبت می کند، واقعیت نگران کننده تر این است که ما اغلب از تلفن های خود در مکان هایی استفاده می کنیم که پناهگاه میکروب ها هستند مانند حمام، آشپزخانه، و مکان های دیگری که باکتری ها رشد می کنند.

    چندین مطالعه و نظرسنجی نشان می دهد که تلفن های ما هفت برابر کثیف تر از توالت های معمولی هستند. این چیزی بیش از منزجر کننده است، این یک خطر واقعی برای سلامتی است. این امر به ویژه در شرایطی که ویروس کرونا همچنان در سراسر جهان گسترش می یابد صادق است.

    سازمان جهانی بهداشت (WHO) در مارس 2020 به طور رسمی ویروس کرونای جدید (معروف به COVID-19) را یک بیماری همه گیر اعلام کرد. در حالی که به نظر می رسد اکنون پایان همه گیری آن را شاهد خواهیم بود، هنوز هم نباید تمیز کردن تلفن خود را فراموش کنید! مگر اینکه در شستن دست های خود بسیار سخت گیر باشید، احتمال اینکه انواع میکروب های بد را به گوشی خود بیاورید وجود دارد. در حالی که احتمال ابتلا به ویروس کرونا روی تلفن شما زیاد نیست مگر اینکه در مناطقی باشید که همه‌گیری‌های بزرگ دارند، اما ارزش ریسک کردن را ندارد.

    در زیر به نکاتی در مورد نحوه تمیز کردن گوشی خود برای جلوگیری از ویروس ها و سایر میکروب ها نگاهی می اندازیم.

    توجه: بیشتر این نکات در مورد سایر دستگاه های الکترونیکی مانند تبلت ها و لپ تاپ های ارزان اعمال می شود. برای مطالعه راهنمای خرید بهترین گوشی ارزان را می توانید بخوانید.

    دستمال‌های ضدعفونی‌کننده خوب هستند، اما مانند پاک‌کننده‌های خانگی مناسب نیستند

    ممکن است فکر کنید از قبل می‌دانید چگونه گوشی خود را تمیز کنید، بالاخره این موضوع فقط گرفتن یک پاک کننده خانگی نیست؟ پاک کننده های خانگی ممکن است برای پیشخوان، حمام و سطوح دیگر عالی باشند، اما اغلب برای استفاده در اکثر تلفن ها خیلی خشن هستند. این شامل سفید کننده، پاک کننده شیشه و سایر محصولات مشابه است. اخیراً اپل و چند شرکت دیگر تأیید کردند که استفاده از بعضی از محصولاتی بهداشتی برای ضدعفونی کردن گوشی شما اشکالی ندارد. این محصولات معمولاً از مواد شیمیایی خشن کمتری نسبت به بطری های اسپری و موارد مشابه استفاده می کنند. یک ایده خوب دیگر ممکن است دستمال مرطوب صفحه نمایش موبایل باشد.

    ممکن است وسوسه شوید که از محلول ایزوپروپیل الکل 70 درصد استفاده کنید. این یک راه حل موثر است، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است برای پوشش محافظ اولئوفوبیک گوشی سخت باشد و ممکن است منجر به آسیبی شود که طول عمر تلفن شما را کاهش دهد. اگر احساس می کنید که نیاز به استفاده از الکل دارید، مطمئن شوید که روی پارچه باشد، نه مستقیماً روی تلفن. حتی بهتر است، همانطور که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد، از محافظ های صفحه و کیس هایی استفاده کنید که برای استفاده از بیشتر این مواد شیمیایی مناسب هستند.

    نکاتی در مورد تمیز و ضدعفونی کردن گوشی موبایل

    • گوشی یا ابزارهای خود را در مایعات پاک کننده غوطه ور نکنید، حتی اگر ضد آب باشند.
    • از پاک کردن بیش از حد یا پارچه های ساینده که ممکن است باعث خراش شود خودداری کنید.
    • از سفید کننده ها، اسپری های آئروسل و الکل های مالشی قوی خودداری کنید. اینها به پوشش های گوشی شما، به ویژه روی شیشه آسیب می زند.
    • پاک کننده ها یا هوای فشرده را مستقیماً روی وسایل خود اسپری نکنید.

    ما تمایل داریم به سادگی هر دستمال کاغذی را بگیریم و گوشی های هوشمند خود را به صورت سطحی تمیز کنیم. در حالی که این به طور کلی کار می کند و بهترین راه برای پاک کردن گوشی هوشمند نیست، زیرا باکتری های زیادی را از دست می دهد و ممکن است در نهایت گوشی شما را خراش دهد! به علاوه، بیشتر دستمال‌ها و حوله‌ها پرز، الیاف و سایر ذرات را آزاد می‌کنند. سپس اینها می توانند بین دکمه ها، شکاف ها و سایر قسمت هایی که بعداً تمیز کردن آنها سخت می شود راه پیدا کنند.

    واقعاً می‌توانید دستمال میکروفایبر را از همه جا بخرید. آنها معمولاً در داروخانه‌ها و عینک‌فروشی‌ها هستند.
    هنگامی که یک پارچه میکروفیبر در اختیار دارید، به سادگی صفحه و بقیه قسمت های گوشی را در خطوط مستقیم پاک کنید تا همه باقی مانده های قابل توجه از بین بروند. اگر در از بین بردن لکه سخت مشکل دارید، کمی آب مقطر را روی پارچه اسپری کنید و دوباره پاک کنید. اگر احساس می‌کنید لازم است، می‌توانید از محلول صابون ملایم روی پارچه یا حتی مخلوط نصف و نیمه 70 درصد ایزوپروپیل الکل و آب استفاده کنید، اما دوباره به یاد داشته باشید که ممکن است گوشی شما را خراب نکند اما در نهایت در بلند مدت به آن آسیب برساند.

    با گوش پاکن های پنبه ای گوشی خود را پاک کنید

    نکاتی در مورد تمیز و ضدعفونی کردن گوشی موبایل

    تمیز کردن سطح کلی گوشی هوشمند آسان است، اما آن میکروب های مزاحم و ذرات مزاحم همیشه بین دکمه ها و شکاف های کوچک قرار می گیرند. برای این کار می توانید از یک گوش پاک پنبه ای استفاده کنید. مفهوم همان دستمال مرطوب است. گوش پاکن ها را خیس نکنید مگر اینکه احساس کنید کاملا ضروری است. اگر به مقداری مایع نیاز دارید، سعی کنید آن را به حداقل برسانید.

    برای تمیز نگه داشتن گوشی از قاب و محافظ استفاده کنید

    نکاتی در مورد تمیز و ضدعفونی کردن گوشی موبایل

    محافظ‌های صفحه و قاب‌ها نه تنها برای جلوگیری از آسیب به تلفن شما خوب هستند، بلکه تمیز کردن آنها نیز آسان‌تر است. برای مثال، لازم نیست در مورد استفاده از الکل و سایر محلول‌های پاک‌کننده روی محافظ صفحه، کاملاً حساس باشید. اگر شروع به آسیب دیدگی کرد، می توانید آن را دور بیندازید و جایگزین کنید. اغلب محافظ‌های صفحه پلاستیکی حتی در بسته‌های سه تایی یا بیشتر عرضه می‌شوند، بنابراین برداشتن یکی و اضافه کردن دیگری کار چندان مهمی نیست.

    وقتی صحبت از قاب گوشی به میان می‌آید، ما به‌شدت چیزی را توصیه می‌کنیم که از مواد قابل شستشوی آسان مانند پلاستیک ساخته شده باشد، برخلاف پارچه‌ها یا قاب‌های چوبی که ممکن است در صورت شستن به شدت آسیب ببینند.

    در مورد تمیز کردن محافظ صفحه و قاب گوشی؟ بسیاری از روش های فوق برای محافظ های صفحه نمایش به خوبی کار می کنند. برای موارد، می توانید آنها را بردارید و به صورت دستی با صابون ظرفشویی و محلول های دیگر بشویید. آنها را خشک کنید و آماده هستند که دوباره روی آنها قرار دهید!

    شستن مرتب دست ها را فراموش نکنید

    بسیار خوب، پس این نکته به شما کمک نمی کند که گوشی خود را تمیز کنید، اما می تواند به شما کمک کند تا از همان ابتدا کثیف نشود. هیچ راز خاصی در اینجا وجود ندارد، فقط از صابون ظرفشویی استفاده کنید هر زمان که سطح کثیفی را لمس کردید، به دستشویی رفتید، حیوان خانگی را لمس کردید و غیره. اگر به دنبال خرید گوشی جدید هستید و نمی دانید از چه سایتی خرید نمایید بهتر است راهنمای بهترین سایت خرید گوشی را بخوانید.

    آیا آبکشی گوشی کمکی خواهد کرد؟

    اگر تلفن ضد آب دارید که دارای IP67 یا بالاتر است، می توانید آن را با آب بشویید. گفته می‌شود، آب به تنهایی برای میکروب‌ها و ویروس‌ها کار زیادی انجام نمی‌دهد. استفاده از یک صابون سبک وسوسه انگیز است، اما به یاد داشته باشید که صابون می تواند به آرامی روی پوشش های ویژه روی شیشه جلو و پشت تلفن و همچنین هر گونه واشر لاستیکی و مهر و موم که آب را از تلفن شما خارج می کند، از بین برود. بنابراین بهتر است از این کار اجتناب کنید، زیرا در درازمدت به تلفن شما آسیب می رساند. ناگفته نماند که ورود صابون به پورت های شما احتمالاً پایان خوبی نخواهد داشت.

    جمع بندی – راهنمای تمیز کردن گوشی همراه

    برای تمیز کردن گوشی همراه خود باید نکاتی را توجه کنید تا از آسیب به آن خوداری نمایید. اگه به دنبال مبادله نظرات با دیگر افراد در مورد محصولات و گوشی های مختلف هستید می توانید به سایت نظرکده سر بزنید. با رعایت بهداشت در زمینه تمیز کردن گوشی به سلامتی خود و خانواده بیشتر اهمیت دهید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.