×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

زندگی در روزگاری که هر روز به سمت ماشینی شدن حرکت می کند آسان به نظر می آید اما وقتی به عمق ماجرا نگاه می کنیم، درمییابیم که زندگی بسیار سخت شده است، تنوع محصولات و تجهیزات پیشرفته انتخاب را بسیار سخت کرده است و ما راهی جز انتخاب نداریم زیرا باید با تکنولوژی همراه شویم. بحث ما راجع به انواع لامپ هاست، امروزه شما نمی توانید از بین دریای محصولات روشنایی به راحتی مانند قدیم انتخاب کنید، تا سی یا چهل سال پیش تنها محصول موجود لامپ های رشته ایی بودند، اما امروزه شما با مدل های بسیار زیادی روبه رو هستید، مدل هایی که هر کدام خود ادعاهای وسوسه انگیز، مزایا و معایب خاص خود را دارند در این میان باید بفهمیم که چگونه لامپ مناسب را انتخاب کنیم؟ از کجا لامپ با کیفیت خریداری کنیم؟ در ادامه به شما راهنمایی جامع راجع به خرید لامپ کم مصرف ارائه می دهیم  وبه معرفی یکی از بهترین فروشگاه روشنایی با نام فرنام لایت می پردازیم. با ما همراه باشید.

لامپ کم مصرف

علت کم نور شدن لامپ2 - راهنمای جامع خرید لامپ کم مصرف+ معرفی فروشگاه روشنایی فرنام لایت -

لامپ کم مصرف یا فلورسنت، بهترین جایگزین برای لامپ های رشته ایی، جالب است بدانید این لامپ ها همانطور که نامشان پیداست بسیار کم مصرف هستند و نسبت به لامپ های رشته ایی ۶۰ الی ۷۰ درصد مصرف انرژی کمتری مصرف می کنند . شاید برای شما سوال باشد که لامپ های رشته ایی بر طبق چه ساختاری انقدر زیاد برق مصرف می کردند؟ جواب این است که درون این لامپ ها، رشته هایی وجود داشت که با گرم شدن آنها نور تولید می شد که البته بهتر است بگوییم گرما تولید می شد تا نور،  به همین خاطر است که در زیر کرسی های قدیمی از لامپ های رشته ایی استفاده می کردند. زیرا قابلیت گرما دهی این لامپ ها بسیار زیاد بود. اما ساختار لامپ های کم مصرف چگونه است؟ بسیاری از افراد  نمی دانند که درون لوله های مارپیچ لامپ های کم مصرف چه می گذرد، برای توضیح این مسئله باید بدانید که در این لامپ ها  هیچ گونه رشته ایی وجود ندارد بلکه گاز هایی مثل جیوه و آرگون در درون این لامپ ها در جریان اند که جریان برق باعث می شود این گاز ها بدرخشند و نور مرئی تولید کنند. با این ساختار گرما بسیار کمی تولید می شود و همانطور که گفته شد در مصرف برق نیز تا ۷۰ درصد صرفه جویی می شود.

مزایا و معایب لامپ های کم مصرف

لامپ های کم مصرف طول عمر بسیار بالاتری نسبت به لامپ های رشته ایی دارند و می توان این تفاوت را  مزیت بسیار قابل توجهی دانست، بر طبق برآورد طول عمر لامپ های کم مصرف تا ۱۰ برابر بیشتر از لامپ های رشته ایی می باشد. همانطور که گفته شد در این لامپ ها گرمای بسیار کمی تولید می شود که می توان این مورد را نیز یکی از ویژگی های مثبت برشمرد.

باید بدانید که اگر حادثه ایی رخ داد و لامپ کم مصرف شما شکسته شد باید بدانید که به هیچ وجه نباید با دست تکه های آن را جمع آوری کنید، زیرا بخار جیوه به کار رفته در این محصولات برای سلامت شما بسیار مضر هستند و می تواند شما را در معرض ابتلا به مسمویت های فلزی قرار دهد ، بلافاصله باید در و پنجره ها را به مدت ۱۵ الی ۲۰  باز گذاشته تا بخار سمی جیوه  از محیط خارج شود و محل را ترک کنید سپس به جمع آوری تکه های لامپ بپردازید تا هیچ گونه خطری شما را تهدید نکند.

 یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که، لامپ های کم مصرف برای مکان هایی که هر چند دقیقه لامپ خاموش و روشن می شود مناسب نمی باشد زیرا روشن خاموش شدن با مدت زمان پایین  باعث می شود که،  طول عمر این لامپ ها شدیدا کاهش یابد. پس باید قبل از هر گونه خرید عجولانه ایی به دنبال محصولی باشید که با کاربردی که  مدنظر شماست سازگار باشد.

اطلاعات که در هنگام خرید باید بدانید؟

هزینه ساعات اوج مصرف برق2 800x339 1 - راهنمای جامع خرید لامپ کم مصرف+ معرفی فروشگاه روشنایی فرنام لایت -

بر روی بسته بندی لامپ ها تمامی اطلاعاتی که شما نیاز دارید درج شده است که با داشتن آگاهی از چند مفهوم نوشته شده بر روی این محصول می توانید به راحتی لامپ مدنظر خود را پیدا کنید.

لومن

یکی از مفاهیم درج شده بر روی بسته بندی لامپ ها لومن است. حالا می خواهیم بدانیم که لومن چیست؟ لومن واحد روشنایی است و هرچقدر که لومن یک لامپ بیشتر باشد به معنی این امر است نور بیشتری از لامپ ساطع می شود. شما با راحتی می توانید چند محصول را از روی مقدار لومن هایشان باهم مقایسه کنید.

رنگ نور

بعضی از افراد معتقدند که باید نوری که ساطع می شود زرد رنگ باشد تا حس آرامش را القا نماید در ابتدا تمام لامپ ها کم مصرف به رنگ سفید و یخی بودند، صنعتگران به این نتیجه رسیدند که باید لامپ با رنگ زرد را نیز تولید کنند. لامپ هایی که بسته بندی آنها به رنگ آبی است نور زرد از خود ساطع می کنند. اگه نور زرد برایتان اهمییت دارد کافیست به رنگ بسته بندی توجه نمایید.

جهت پذیری لامپ

از مسائل بسیار مهم این است که برای اینکه خیلی زیاد در معرض مستقیم نور نباشید وپخش نور در محیط مطلوب باشد. باید لامپی را انتخاب کنید که دارای ابزاری داخلی باشند که از منتشر شدن مستقیم نور شود معمولا بر روی بسته بندی محصولات زاویه تابش آن ها مشخص شده است و بهترین لامپ با زاویه ۳۶۰ درجه است.

قابلیت دیمرپذیری

لامپ های کم مصرف جدید به گونه ایی طراحی و تولید شده اند که بتوان به راحتی نورشان را تنظیم کرد. این قابلیت را می توان نقطه عطف پیشرفت تکنولوژی صنعت روشنایی دانست. اگر می خواهید از این قابلیت استفاده کنید باید به عبارت ((لامپ کم مصرف هوشمند)) توجه کنید. در این گونه لامپ ها دیمر بر روی لامپ تعبیه شده است و شما با نصب اپلیکیشن ساده می توانید میزان روشنایی  و حتی رنگ لامپ را کنترل نمایید.

برند

شاید برخی از افراد بر این باور باشند که برند یا مارک در لامپ نمی تواند تاثیر آنچنانی داشته باشد زیرا همگی نور تولید می کنند، اما باید بدانید که همه ی برند های موجود در بازار دارای کیفیت مناسب نیستند و معمولا برند های غیر معتبر کالا های خود را گارانتی نمی کنند و شما با صرف هزینه ایی نسبتا بالا بعد از خراب شدن، یا کم سو شدن لامپ، دوباره باید لامپ جدیدی خرید کنید اما اگر از برند های معتبر با گارانتی خرید کنید به راحتی لامپ ضعیف شده را پس می گیرند و لامپ با کیفیت عالی را تحویل می دهند. معمولا لامپ های ایرانی معتبر دارای ۱۲ ماه گارانتی هستند.

قیمت لامپ کم مصرف

لامپ فیلامنتی2 - راهنمای جامع خرید لامپ کم مصرف+ معرفی فروشگاه روشنایی فرنام لایت -

در کنار این مواردی در قسمت قبلی گفته شد، باید به مواردی همچون علامت استاندارد و ضمانت داشتن محصول نیز باید توجه کنید  که بسیار مهم است. تمامی موارد گفته در قیمت نهایی لامپ تاثیر مستقیمی دارند، قیمت این نوع لامپ ها نسبت به لامپ های رشته ایی بیشتر است و همین عامل باعث می شود بسیاری از افراد به جای خرید لامپ های کم مصرف ، خریدلامپ های قدیمی را ترجیح دهند. این تفاوت قیمت معمولا بین ۳تا۵ برابر می باشد، شاید شما با خرید این لامپ ها هزینه ی بیشتر را متحمل شوید اما توجه داشته باشید که مصرف برق در این محصولات بسیار پایین است، طول عمر بیشتری نسبت به لامپ های قدیمی دارند و همچنین دارای نور طبیعی تر و دلنشین تری نیز هستند که تمامی این مسائل باعث می شود، شما توجیه اقتصادی خرید این لامپ ها را بهتر درک کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد فروش ویژه لامپ کم مصرف به سایت فرنام مراجعه نمایید.

از کجا لامپ کم مصرف بخریم؟

یکی از شرکت های پیشرو در صنعت روشنایی، شرکت فرنام لایت می باشد. این شرکت با بیش از ۳۵ سال سابقه در تولید و عرضه ی انواع تجهیزات روشنایی توانسته است با حفظ و همچنین ارتقای کیفیت میزان رضایتمندی حداکثری را در بین مشتریان خود کسب کند. در این وبسایت مقاله هایی قرار داده شده است که شما می توانید با مطالعه ی آنها از تمام جزئیات محصول مدنظر خود آگاه شوید وبا اطلاعاتی که الان متوجه شدید می توانید انتخابی درست تر داشته باشید. شما با مراجعه به وبسایت فرنام لایت می توانید به راحتی لامپ متناسب با فضای خود را بیابید و با گارانتی ۱۲ ماهه محصولات  وبا قیمتی ارزان بدون هیچ نگرانی،  خرید خود را انجام دهید. علاوه بر این ها شما میتوانید قیمت لامپ حبابی را با کمترین میزان ممکن در این وبسایت دریافت نموده و با بهترین قیمت محصول مورد نظر خود را خرید نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی شد با چند پارامتر مهم در هنگام خرید لامپ های کم مصرف آشنا شوید، شما می توانید با دقت به این موضوعات انتخابی ایده آل و مناسب داشته باشید. بعضی از افراد در مقابل تغییر کردن همیشه مقاوت نشان می دهند اما بعضی از تغییرات مثل عوض کردن لامپ های رشته ایی و استفاده از لامپ های کم مصرف بسیار ضروری و مهم است. لامپ های قدیمی با عمر کوتاهی که دارند  علاوه بر اینکه هیچ صرفه ی اقتصادی ندارند بیشتر باعث اتلاف انرژی نیز می شوند.  پس چه بهتر است که از لامپ های کم مصرف که یکی از پرنور ترین و بادوام ترین منابع نوری هستند استفاده نمایید.

اگر قصد خرید لامپ های کم مصرف را دارید می توانید به راحتی به فروشگاه اینترنتی فرنام لایت مراجعه کنید و هر نوع لامپ کم مصرف که مدنظرتان است را با قیمتی ویژه انتخاب نمایید

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.