×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

با توجه به تغییر فصل و گرم شدن هوا، بسیاری از مردم علاقه مند به خرید انواع کولر گازی شده اند. از معروف ترین و بهترین کولرهای گازی، می توان به کولر گازی های اسپلیت اشاره کرد. خود کولر گازی اسپلیت، در گروه انواع کولرهای گازی قرار می گیرند. اما در کنار این موضوع، خود کولرهای اسپلیت نیز دارای انواع متفاوتی می باشند. آشنایی با انواع اسپلیت به شما کمک می کند تا انتخاب صحیح تری برای این کولرهای گازی داشته باشید. به همین خاطر در ادامه این مقاله در رابطه با انواع کولر گازی اسپلیت بیشتر صحبت می کنیم.

image 1655199180 - آشنایی با انواع اسپلیت و کاربرد آن‌ها -

انواع کولر گازی را بشناسیم!

کولرهای گازی جزء بهترین کولرهای موجود در بازار جهانی می باشند که برای خنک کردن فضاهای مختلف از جمله منزل، شرکت، مراکز تجاری و فروشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. خود کولرهای گازی در انواع مختلفی وجود دارند. اما رایج ترین کولر گازی موجود در بازار، کولر گازی اسپلیت می باشد. از جمله دیگر انواع کولرهای گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کولر گازی اتاقی یا پنجره ای
  • کولر گازی پرتابل
  • کولر گازی دو تکه یا چند تکه (کولرهای اسپلیت)

انواع اسپلیت؛ اسپلیت ها چند نوع دارند؟

کولر گازی اسپلیت جزء کولرهای گازی معروف در جهان محسوب می شود. این نوع کولر گازی دارای کیفیت بسیار خوبی بوده و عملکرد مناسبی دارد. با توجه به نیاز مردم به کولرهای گازی متنوع، کولرهای گازی اسپلیت در تنوع بسیار زیادی به تولید رسیده اند. در ادامه به انواع اسپلیت ها اشاره می کنیم.

  • اسپلیت های دیواری

بیشتر کولر گازی های اسپلیت موجود در بازار از نوع دیواری می باشند. اسپلیت های دیواری دارای طراحی بسیار ظریفی می باشند و زیبایی منحصر به فردی دارند. راحتی نصب و استفاده از آن ها، از جمله مزیت های آن ها محسوب می شود.

اسپلیت دیواری با کیفیت بسیار بالا در برندهای مختلف قابل خریداری می باشد. همانطور که مشخص است کولر گازی اسپلیت دیواری بر روی دیوار نصب می شوند و به راحتی قابل استفاده می باشند.

  • اسپلیت های سقفی زمینی

اسپلیت های سقفی زمینی، در واقع ترکیبی از اسپلیت های سقفی و زمینی محسوب می شوند. این اسپلیت ها هم می توانند در سقف نصب شوند، هم قابلیت نصب بر روی زمین را دارند. اسپلیت های سقفی زمینی، به دلیل اینکه به راحتی در مکان های مختلف نصب می شوند، جزء بهترین گزینه ها برای افرادی که هر ساله دکوراسیون منزل خود را عوض می کنند، می باشند.

  • اسپلیت های ایستاده

کولر گازی اسپلیت ایستاده یکی از انواع کولرهای گازی موجود در بازار می باشد. این نوع کولر گازی در ظرفیت های مختلفی قابل خریداری بوده و می تواند برای بهبود شرایط هوایی مراکز تجاری، مغازه ها، باغ ها و … مورد استفاده قرار گیرد.

اسپلیت ایستاده به عنوان یکی از انواع اسپلیت های موجود در بازار است که با اشغال فضای بسیار زیاد، مناسب منازل کوچک نیست. به همین خاطر، توصیه می شود که این اسپلیت ها برای منازل و آپارتمان خریداری نشوند. در صورت نیاز می توان اسپلیت های ایستاده در محل های بزرگ تر مانند مساجد، فروشگاه ها و … مورد استفاده قرار داد.

  • اسپلیت های کاستی

یکی دیگر از انواع اسپلیت های موجود در بازار، اسپلیت های کاستی می باشند. کولر گازی اسپلیت کاستی برای مراکز تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا این اسپلیت ها در سقف کاذب جایگذاری می شوند و بهترین گزینه برای مکان هایی هستند که دارای سقف بسیار بلندی می باشند.

اسپلیت های کاستی از ۴ جهت مختلف باعث پخش هوای خنک می شوند. به همین خاطر، با اسپلیت کاستی می توان یک فضای خنک و مطبوع را برای اتاق با متراژهای مختلف به ارمغان آورد.

  • اسپلیت سقفی دیواری

یکی دیگر از انواع اسپلیت های موجود در بازار، اسپلیت های سقفی دیواری محسوب می شوند. این نوع اسپلیت ها، مشابه با اسپلیت های دیواری می باشند. اما با این تفاوت که باید در نزدیکی سقف نصب شوند. این نوع اسپلیت در منازل و مراکز تجاری کاربرد دارد.

image 1655199462 - آشنایی با انواع اسپلیت و کاربرد آن‌ها -

اسپلیت اینورتر چیست؟

یکی از انواع اسپلیت های موجود در بازار، اسپلیت های اینوتر می باشند. این اسپلیت ها از لحاظ شکل تفاوت چندانی با اسپلیت های معمولی ندارند. فقط سیستم داخلی آن ها با اسپلیت های معمولی متفاوت است. اسپلیت اینورتر باعث کاهش مصرف برق می شود و به شدت سطح انرژی مصرفی را پایین می آورد.

کولر گازی اسپلیت اینورتر، در زمان خنک شدن هوا به طور کامل خاموش نمی شود و فقط دور خود را کندتر می کند. به همین خاطر، دیگر نیازی به روشن و یا خاموش شدن کولر گازی اینورتر نیست. این موضوع باعث کاهش مصرف برق خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با انواع اسپلیت های موجود در بازار صحبت کردیم. توصیه می کنیم قبل از خرید هر یک از اسپلیت های ذکر شده، این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید تا بسته به نیاز خود اقدام به خرید اسپلیت نمایید.

منبع: https://alliancehvac.ca/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.