×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر

 

سرقت از بانک ملی

فرمانده انتظامی کل کشور با تاکید بر اینکه باید سهم هر دستگاهی در تصادفات و تلفات ناشی از آن مشخص و در این‌باره مطالبه‌گری شود، گفت: مجموعه فراجا عملکرد قابل دفاعی در این زمینه داشته است.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری، در قرارگاه کاهش تصادفات که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور روسای پلیس راهور استان‌ها و پلیس راه برگزار شد، با اشاره به دستگیری سارقان صندوق‌های امانت بانک‌ملی اظهارکرد: در مجموعه فراجا پیشرفت‌های خوبی داریم، دستاورد اخیر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در شناسایی و دستگیری سارقان صندوق امانات یکی از شعب بانک ملی یکی از نشانه‌های همین پیشرفت است و در اینجا اعلام می‌کنم که باید به این موضوع توسط مسئولان و اطلاع رسانی این دستاورد بزرگ بیشتر پرداخته شود.

وی سرقت از صندوق امانات بانکی ملی را یکی از بزرگترین سرقت‌های دهه اخیر توصیف کرد و افزود: هنگامی که خبر یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های دهه اخیر منتشر و موجب نگرانی هموطنان شد، پلیس پس از اطلاع از سرقت، در کمترین زمان ممکن در صحنه حاضر و با وجود پیچیدگی صحنه جرم و حرفه‌ای بودن سارقان با اقدامات فنی و شیوه‌های نوین کشف علمی جرایم، نسبت به شناسایی و دستگیری عوامل اصلی سرقت در داخل و خارج از کشور به سرعت اقدام کرد.

فرمانده انتظامی کل کشور افزود: این عملیات موفق پلیس که بازگشت امید، آرامش و احساس امنیت به جامعه را در پی داشت و نشانگر هوشمندی، واکنش سریع و اقتدار پلیس بود، تحسین و تمجید بسیاری از مسئولان ومردم عزیز را به همراه داشت و مردم و مسئولان سیل الطاف و محبت خود را به خادمان خودشان در حوزه نظم و امنیت ارزانی داشتند.

اشتری در ادامه خاطرنشان کرد: سفید پوشان راهنمایی و رانندگی در همه ایام اعم از تابستان، زمستان، تعطیلات، مناسبت ها، اعیاد و… مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند و بنده از این تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه این عزیزان قدردانی کرده و به همه آنها خداقوت می‌گویم.

وی با اشاره به زحمات انکار ناپذیر مجموعه پلیس راهور فراجا افزود: مردم زحمات این مجموعه خدمتگزار را در جاده‌ها وشهرها و درطول فصل‌های مختلف سال می‌بینند و قدردان آن هستند وهرگاه بخواهند مثالی از خدمات پلیس داشته باشند این مجموعه که در جلوی چشمشان است را مثال می‌زنند. این برای ما یک سرمایه محسوب می‌شود.

اشتری افزود:مقام معظم رهبری تاکید دارند که حتی یک کشته نیز در تصادفات زیاد است و این باید به حداقل برسد، ما برحسب همین دستور سلسله مراتب و نیز وظیفه شرعی و قانونی برای حفظ جان هموطنان و مردم باید هرچه بیشتر تلاش کنیم و بدانیم این کار برای ما اجر معنوی واخروی درپی خواهد داشت.

عملکرد قابل دفاع فراجا درکاهش تصادفات
فرمانده انتظامی کل کشور با تاکید براینکه باید سهم هر دستگاهی در تصادفات وتلفات ناشی از آن مشخص و به آنها ابلاغ و مطالبه گری صورت پذیرد، اضافه کرد:خوشبختانه مجموعه فراجا در هر جلسه‌ای که حضور داشته عملکرد قابل ملاحظه و دفاعی داشته است گرچه ما به این اندازه نیز راضی نیستیم و خواهان کاهش چشمگیرتر تلفات در این حوزه هستیم.

وی تاکید کرد: کاهش تصادفات و جانباختگان جاده‌ای، توسعه نظم و انضباط ترافیکی، ارتقاء فرهنگ ترافیکی و … باید اولویت و محور کار پلیس راهنمایی و رانندگی باشد و در این عرصه همه ظرفیت‌های خود را به میدان بیاورد.

اشتری با بیان اینکه باید با برنامه و اثربخش اقدام کنیم، خاطرنشان کرد: لازم است، فرماندهان انتظامی استان‌ها و مسئولان ستادی پلیس راهور با توسل بر حرکتی نوین و پرشتاب در راستای کاهش تصادفات و جانباختگان جاده‌ای، اقدامات عاجل و اثربخش انجام دهند و در این میان برای همراه سازی سایر دستگاه‌ها، سهم آنها را تعیین و مطالبه‌گری کنند.

وی ادامه داد: روند هوشمندسازی همه پلیس‌های تخصصی را با دقت و جدیت بررسی و دنبال می‌کنیم و در پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا این مهم را با هدف لبیک به انتظارات مقام معظم رهبری برای بر کاهش جانباختگان جاده‌ای دنبال می‌کنیم.

اشتری با اشاره به لزوم تلاش برای ارتقاء فرهنگ ترافیکی در کشور، اظهارکرد: تولید فیلم، انیمیشن، پویا نمایی، سریال سازی و… در ارتقاء فرهنگ ترافیک کارساز است. بنابراین شایسته است که معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا و پلیس راهنمایی و رانندگی در این حوزه اقدامات ماندگار انجام دهند. با استفاده از رسانه ملی و فضای مجازی قطعا می‌توان در آگاه‌سازی و کاهش تصادفات و تلفات نقش چشمگیری داشت.

وی با اشاره به نقش همیاران پلیس در کاهش تصادفات قبل از همه‌گیری بیماری کرونا بر لزوم از سرگیری این طرح با روش‌های نوین تاکید کرد و افزود: طرح همیاران پلیس یکی از طرح‌های بسیار خوب برای کاهش تصادفات و تلفات بود و باید با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها و مردم این طرح از سرگرفته شود و گفتمان راهور به منازل مردم بازگردد وتقویت و به‌روزرسانی آن در دستورکار قرارگیرد.

براساس اعلام سایت پلیس، اشتری بر لزوم حفظ اقتدار و شان پلیس راهور تاکید کرد و افزود:این موضوع از لحاظ نیروی انسانی وتجهیزات وخودرویی باید تقویت شود.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه باید یک اطلس به همراه رنگ‌بندی استان‌ها از لحاظ شاخص‌های تصادفات تهیه و بر اساس آن برای استان‌ها دستورالعمل ارسال شود، اظهارکرد: دستورالعمل‌های ابلاغی نباید به صورت کلی باشد و بر مبنای اطلس تهیه شده و نیز امکانات اختصاص یافته به هر استان انتظارات نیز مطابق با آن باشد.

وی در پایان افزود: استدلال علمی، کارشناسانه و مستند برای ارائه نقطه نظرات پلیس به دستگاه‌های مختلف که در این حوزه مسئولیت دارند می‌تواند نقش حاکمیتی را در حفظ امنیت وجان مردم برجسته سازد و از خسارات ناشی از این موضوع به مردم جلوگیری کند. دراین جا اعلام می‌کنیم که مجموعه فراجا وخصوصا پلیس راهور با روحیه جهادی و برنامه‌ریزی و پیگیری و هوشمندسازی قطعا نقش تاثیرگذاری در کاهش تصادفات و تلفات ایفا کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.