×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

یکی از محبوب ترین خورش های ایرانی قلیه ماهی است. قلیه ماهی از غذاهای بسیار معروف و پرطرفدار استان های جنوبی کشورمان است که به دلیل محبوبیتی که دارد تقریبا در تمام کشور شناخته شده می باشد. این غذای خوشمزه از معروف ترین غذاهای استان بوشهر است که با ماهی های بسیار متنوعی تهیه می شود. البته بهترین نوع ماهی برای تهیه قلیه ماهی شیر ناخدا طاهر است.. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر قلیه ماهی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری قلیه ماهی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

طرز تهیه قلیه ماهی

مرحله اول: آماده سازی ماهی

یکی از مهمترین قسمت های درست کردن قلیه ماهی انتخاب ماهی مناسب برای این غذا است. توجه داشته باشید که ماهی هایی که گوشت خیلی نرمی دارند برای تهیه این غذا مناسب نیستند زیرا ممکن است له شوند و ظاهر خورش را خراب کنند. بهترین نوع ماهی برای تهیه قلیه ماهی ماهی شیر ، ماهی شوریده هستند. ابتدا تکه های ماهی را در ظرفی میگذاریم و هر دو طرف ماهی ها را نمک و فلفل می پاشیم و کناری می گذاریم.

ماهی شیر

طرز تهیه خورش قلیه ماهی جنوبی خوشمزه

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

پیاز ها و سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و داخل قابلمه ای روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم،پس از اینکه کمی داغ شد سیر ها را داخل آن میریزیم تا سرخ شوند و سپس در بشقابی می ریزیم. و پیازها را داخل تابه می ریزیم تا طلایی شوند و سیر های سرخ شده را به پیازهای سرخ شده در تابه می افزاییم و نمک،فلفل و زردچوبه را روی پیاز و سیر داغ می ریزیم و تفت می دهیم.

مرحله سوم: افزودن سبزی

گشنیز و شنبلیله را پاک می کنیم و میشوییم و روی تخته ساطوری خرد می کنیم.  گشنیز و شنبلیله خرد شده را با حرارت کم و کمی روغن خوب تفت دهید تا از خامی خارج شود و رنگ آن کمی تیره شود و بعد آن را به پیاز و سیر اضافه می کنیم و تفت می دهیم  سپس نصف لیوان آب اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا سبزیجات با حرارت کم خوب پخته شوند.

مرحله چهارم: افزودن تمرهندی

سپس تمبرهندی را با ۳ لیوان آب رقیق می کنیم و از صافی رد کنید به با پشت قاشق فشار دهید تا عصاره تمرهندی خارج شود و فقط مغزها داخل صافی بماندو بعد خورشت اضافه می کنیم و (اگر به تمبرهندی دسترسی ندارید به جای آن می توانیداز ۳ قاشق غذاخوری رب انار ترش استفاده کنید) تامل می کنیم تا خوب مواد خورشت خوب جا بیافتد.خورشت که تغییر رنگ داد ماهی ها را داخل آن می ریزیم.

مرحله پنجم: تهیه قلیه ماهی

و ۳۰دقیقه زمان می برد تا ماهی ها کاملا پخته شوند ( می توانید قبل از انداختن ماهی ها در خورشت ابتدا آنها را سرخ کنید ) در آخر خورشت که خوب پخت و جا افتاد در ظرف مورد نظر سرو کنید و با پلو نوش جان کنید.

در آخر ….

فروشگاه اینترنتی ناخدا طاهر اولین فروشگاه اینترنتی فروش ماهی ومیگو در ایران میباشد. برای رضایت مشتریان عزیزمان ماهیان صید روز بندر ماهشهر درب منزل مشتریان عزیز ارسال می کند. به علت حذف واسطه وعرضه مستقیم یا قیمتی مقرون به صرفه ماهی ومیگو صید روز درب منزل تحویل بگیرید.

https://www.nakhodataher.com

برای اطلاع از قیمت های روز روی لینک روبرو کلیک کنبد : قیمت ماهی شیر ، قیمت ماهی حلوا

https://nakhodataher.com/wp-content/uploads/2022/04/1-300x300.jpghttps://nakhodataher.com/wp-content/uploads/2022/04/3-300x300.jpg

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.