×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

  .::.   برابر با : Wednesday, 29 June , 2022  .::.  اخبار منتشر شده : 13 خبر

طی چند روز گذشته سوالاتی در زمینه تاثیر وب سایت ها و برنامه های ایرانی بر افزایش قیمت خودرو های داخلی، خارجی و مونتاژی در بازار کشور مطرح شد.

البته که این سوالات و شبهات باعث شد سازوکار های متفاوتی برای جلوگیری از این روند در نظر گرفته شود.

این موضوع سبب شد تا تمامی وب سایت های معتبر که در زمینه خودرو فعالیت دارند با محدودیت هایی روبرو شوند و روند فعالیتی جدیدی را پیش بگیرند.

البته که بیشتر توجه و تمرکز مسوولان بر وب سایت های نیازمندی های رایگان در ایران بود تا وب سایت هایی مانند سایت مدرن وب که در زمینه اخبار و مشخصات خودرو فعالیت میکنند.

در وب سایت های نیازمندی، کاربران میتوانند خودروی خود را جهت فروش در معرض نمایش میلیون ها کاربر قرار دهند.

اما مشکل چیست؟ برخی از کاربران هنگام آگهی کردن خودروی خود، قیمتی بالاتر از ارزش خودرو را تعیین میکردند.

همین موضوع باعث میشد تا دیگران نیز تشویق شوند تا قیمتی بیشتر از ارزش خودروی خود را در آگهی ها ثبت کنند.

در ابتدا بنابر این شد تا قیمت ها در آگهی ها نمایش داده نشود. در ابتدای صف این سازکار جدید نیز سایت هایی مانند سایت دیوار قرار گرفتند. اما در اصل موضوع تفاوتی ایجاد نشد. چراکه پس از تماس مشتریان با فروشندگان، همان قیمت های بالاتر از ارزش خودرو به مشتریان داده میشد.

در واقع این کار هیچ فایده ای نداشت و تنها باعث شده بود تا هم زمان و وقت مشتریان و هم زمان و وقت فروشندگان گرفته شود یعنی مشتریان برای پرسیدن قیمت باید با فروشندگان تماس میگرفتند و همان قیمت های کذایی را میشنیدند.

با گذشت زمان بنا را بر تخمین قیمت قرار دادند، در این روند جدید کاربران پس از آگهی کردن خودروی خود، با تخمین قیمت به صورت اتوماتیک از سوی وب سایت ها مواجه میشدند.

اجباری برای تعیین قیمت متناسب با تخمین قیمت اتوماتیک وب سایت ها، وجود نداشت.

اما اگر قیمتی بالاتر از قیمت تخمین شده توسط کاربر تعیین میشد، در بخش نمایش آگهی برچسب گران فروشی به نحوی کاربر پسند تر قرار زده میشد.

همین موضوع سبب شده بود تا آگهی ها با قیمت بالاتر از تخمین اتوماتیک وب سایت ها بازدهی کمتری برای فروشندگان داشته باشند و فروشندگان را ناچار میکرد تا آگهی خود را اصلاح کنند و قیمتی منصفانه تر برای فروش خودروی خود در نظر بگیرند.

روز های خوب بازار خودرو

البته که با آزاد سازی واردات خودرو، دیگران نگرانی ای درباره افزایش قیمت خودرو در موضوعاتی مشابه وجود نخواهد داشت.

با توجه با کمبود خودروی با کیفیت در بازار، هر موضوعی میتواند باعث تحریک بازار خودرو به سمت افزایش قیمت باشد.

اما با آزاد سازی واردات خودرو، بازار خودرو از انحصار خارج میشود و فضای رقابتی برای رقابت خودرو های تولید داخل با خودرو های خارجی فراهم میشود.

این موضوع باعث افزایش کیفیت، کاهش قیمت و استفاده از امکاناتی جدید تر در خودرو های داخلی میشود.

میتوانیم امید داشته باشیم که با آزادسازی واردات خودرو، التهاب این روز های بازار از بین برود.

در شرایط فعلی که قیمت خودرو با رشد حداکثری همراه است هر چیزی میتواند باعث ایجاد تنش در بازار شود.

همچنین با شروع واردات خودرو، وب سایت ها و برنامه های ایرانی با محدودیت کمتری روبرو خواهند بود.

مسئول افزایش قیمت خودرو کیست؟

دلیل افزایش قیمت حداکثری خودرو در سال های گذشته، توسط کارشناسان بازار خودرو بارها و بارها مطرح شده است.

یکی از اصلی ترین این دلایل این است که قیمت خودرو در نتیجه بر هم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا و همچنین نبود استراتژی مشخص برای تعیین قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار است.

مصداق روشن این گفته، رصد رفتار شورای رقابت در بازار خودرو است.

همین چند روز پیش بود که اعلام شد قیمت خودروهای داخلی ۹ درصد گران شود!

این در حالی است که در همین روزهای گذشته با روند رو به کاهش قیمت دلار، بازار خودرو نیز در انتظار کاهش قیمت بود.

اما شورای رقابت خودرو چنین اجازه‌ای را به قیمت‌ها نداد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.