شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کابینت آشپزخانه انزو بهتر است یا ممبران
    26 خرداد 1401 - 0:56
    شناسه : 199713
    1

    کابینت ها از نظر سبک به سه دسته کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن تقسیم بندی می شوند. در بین دسته بندی های کلاسیک و نئوکلاسیک، سبک ممبران و انزو از محبوبیت بالاتری برخوردار است. علاوه بر آن این دو سبک بسیار از نظر ظاهری شبیه به هم هستند و اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند.

    پ
    پ

    کابینت ها از نظر سبک به سه دسته کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن تقسیم بندی می شوند. در بین دسته بندی های کلاسیک و نئوکلاسیک، سبک ممبران و انزو از محبوبیت بالاتری برخوردار است. علاوه بر آن این دو سبک بسیار از نظر ظاهری شبیه به هم هستند و اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند.

    لازم است تا قبل از خرید و انتخاب کابینت، با این دو سبک آشنا شوید. در کل اگر علاقه مند به سبک های قدیمی و طرح های شلوغ روی کابینت خود هستید، می توانید یکی از این دو کابینت را انتخاب کنید. با توجه به شباهت این دو کابینت با یکدیگر لازم است تا با ویژگی های آن ها آشنا شوید. بنابراین می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

    در ادامه ما شما را با خصوصیات کابینت های انزو و ممبران، مزایا و معایب و محاسبه قیمت آن ها آشنا می کنیم.

    کابینت سبک کلاسیک ممبران

    کابینت با روکش ممبران چیست؟

    کابینت ممبران از سبک های پرطرفدار است. بدنه خام این کابینت از جنس mdf و یا نئوپان است. البته امروزه در ساخت کابینت ها بیشتر از ام ی اف استفاده می کنند. ممبران در دسته سبک کلاسیک قرار دارد. بنابراین در هنگام سفارش کابینت، شما نیاز دارید تا طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. کنده کاری ها روی کابینت توسط دستگاه cnc انجام می گیرد. طراحی ها روی ام دی اف زده می شود و بعد از این مرحله نوبت به قرار گیری روکش می شود.

    روکشی که برای ممبران استفاده می شود از جنس pvc است. پی وی سی یک لایه پلاستیک فشرده شده با خاصیت ضد آب و رطوبت است. این روکش روی مغزی ام دی اف و طراحی ها و به وسیله یک چسب قوی قرار می گیرد. بعد از آن برای گرفتن هوای بین روکش و مغزی ام دی اف، از دستگاه پرس وکیوم استفاده می کنند. به همین دلیل کابینت ممبران با نام کابینت وکیوم نیز شناخته می شود. در این مرحله با کمی گرما روکش به صورت فیکس روی ام دی اف قرار می گیرد.

    کابینت ممبران اغلب در رنگ های سفید سفارش گرفته می شود. اما می توانید این کابینت را در رنگ های دیگری نیز سفارش دهید. رنگ آمیزی ممبران توسط رنگ های پلی اورتان و پلی استر انجام می شود. تمامی این ویژگی ها سبب تغییر در قیمت کابینت کلاسیک و در سبک ممبران می شود.

    ویژگی های کابینت ممبران

    شناخت ویژگی های کابینت ممبران به شما در انتخاب این کابینت کمک می کند. ویژگی های سبک ممبران به شرح زیر است:

    قیمت مناسب نسبت به دیگر کابینت های سبک کلاسیک

    قابل سفارش در انواع رنگ ها

    عدم وجود درز و فرورفتگی

    عدم نفوذ آب و رطوبت

    انعطاف پذیری کابینت ممبران

    تمیز کردن آسان

    کابینت سبک نئوکلاسیک انزو

    دیگر کابینت های سبک کلاسیک از چوب طبیعی ساخته می شوند. بنابراین قیمت بالاتری نسبت ممبران دارند. همانطور که گفته شد، کابینت آشپزخانه ممبران در رنگ بندی های متنوعی تولید می شوند. این رنگ ها نیز توسط رنگ هایی مثل پلی اورتان روی کابینت کار می شود. به دلیل پرس شدن روکش روی ام دی اف، این کابینت فاقد هرگونه درز برای جذب رطوبت و آب است. بنابراین طول عمر بالایی هم دارند. زیرا با توجه به عدم نفوذ آب و نم، کابینت باد نمی کند و خراب نمی شود. روکش پی وی سی، انعطاف پذیری بالایی دارد. بنابراین روی انواع کنده کاری های عمیق و ظریف به راحتی قرار می گیرد.

    کابینت به سبک انزو

    کابینت انزو در دسته بندی سبک نئوکلاسیک قرار دارد. در این سبک شما می توانید طراحی بر روی درب کابینت داشته باشید اما در نوع ساده. در واقع کابینت نئوکلاسیک خصوصیات سبک کلاسیک را در نوع ساده استفاده می کنند. این کابینت ها بسیار جادار با ارتفاع بلند هستند. بنابراین می تواند بیشتر وسایل آشپزخانه را در خود جای دهند. طراحی های کابینت انزو، همانند ممبران توسط دستگاه cnc زده می شود.

    روکشی که در کابینت انزو استفاده می شود همانند ممبران است اما با قطر بیشتر. در این سبک کابینت بعد از طراحی ها با دستگاه سی ان سی، روکش به وسیله دستگاه پرس می شود. سپس از رنگ پولیشی یه عنوان مرحله آخر کار استفاده می شود.

    کابینت نئوکلاسیک در مدل انزو در رنگ های سفید و تناژ های مختلف آن تولید می شود. اما می توان آن را در رنگ های مختلف نیز سفارش داد. سطح انزو همانند کابینت هایگلاس، براق و درخشنده است. بنابراین می توان گفت انزو، تلفیقی از کلاسیک و کابینت های گلاس مدرن است. بدنه داخلی کابینت انزو، با روکش ملامینه سفید پوشش داده می شود.

    کابینت ممبران طرح چوب

    ویژگی های کابینت انزو

    کابینت انزو از محبوب ترین سبک های موجود در بازار است. با شناخت ویژگی ها آن می توانید بهترین انتخاب را بر حسب نیاز خود و دکوراسیون منزل خود داشته باشید. ویژگی های کابینت انزو عبارت اند از:

    ضخامت قطر ام دی اف

    استحکام و دوام بالا

    براقیت و درخشندگی

    مقاومت در برابر گرما و حرارت

    همانطور که گفته شد، بدنه کابینت آشپزخانه انزو نیز از mdf ساخته شده است. اما تفاوت بزرگ در قطر ام دی اف استفاده شده است. می توانید قطر بدنه را از 25 میلی متر به بالا سفارش دهید. این موضوع سبب افزایش استحکام می شود و محاسبه آنلاین قیمت کابینت را تحت تاثیر قرار می دهد. این کابینت دارای سطح براق و درخشنده است. این موضوع سبب می شود تا بازتابش نور و همچنین آفتاب، محیط بزرگتر نشان داده می شود. انزو به دلیل استفاده از روکش pvc در برابر آب و رطوبت و همچنین گرما مقاوم است. این ویژگی ها برای یک کابینت بسیار مهم است

    فرق بین کابینت ممبران و انزو در چیست؟

    حال که به صورت کامل با کابینت ممبران و انزو آشنا شدیم، بهتر است تا ویژگی های هرکدام و تفاوت هایشان را بررسی کنیم. هر دو این کابینت ها در برابر نفوذ آب مقاوم هستند. این به دلیل استفاده از روکش pvc در سطح بدنه کابینت است. همچنین به دلیل اینکه با دستگاه وکیوم روکش روی بدنه ام دی اف پرس می شود، سطح آن بدون درز و فرورفتگی است. این مورد نیز به افزایش طول عمر بدنه کمک می کند. هر دو آن ها قابلیت اجرای طرح و منبت کاری را دارند. طرح اجرایی بستگی به انتخاب شما دارد.

    کابینت انزو با براقیت و درخشندگی بالا

    اما با این حال این دو کابینت تفاوت های اساسی با هم دارند. مقایسه این تفاوت ها با یکدیگر به ما در محاسبه قیمت کابینت انزو و همچنین ممبران کمک می کند. تفاوت های کابینت ممبران و انزو به شرح زیر است:

    قطر بدنه mdf

    ضخامت روکش pvc

    رنگ های کابینت

    قطر ام دی اف را در کابینت های انزو می توانید از 25 میلی متر، 32، 48 و حتی 64 میلی متر سفارش دهید. اما در کابینت های ممبران قطر ام دی اف در اندازه های 12 و یا 16 می باشد. این ویژگی سبب بالا رفتن استحکم بدنه

    و طول عمر کابینت می شود. در کابینت ممبران و انزو از روکش pvc استفاده می شود. اما قطر این روکش در کابینت های انزو بیشتر است. شما معمولا کابینت های انزو را در رنگ های سفید، نباتی و در تناژ های رنگی روشن می

    توانید سفارش دهید. این درحالی است که کابینت های ممبران را می توانید در انواع رنگ ها سفارش دهید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.