×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

چگونه میتوانیم در صادرات خرما ممتاز باشیم؟

قیمت خرمای ربی در واقع غذایی کامل بوده که می تواند نیازهای ضروری بدن را از نظر وجود انواع ویتامین ها، مواد معدنی و… تامین نماید. همچنین این محصول، در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها نقش موثری دارد.

انواع خرما از نظر شکل ظاهری ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند، اما از نظر خواص تقریبا شبیه به هم هستند. مهم ترین علت نامگذاری خرما با نام های گوناگون، به شکل ظاهری متفاوت و ریز و درشتی آن مربوط می شود. از شناخته شده ترین انواع خرما در بازار، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • خرما کبکاب
  • خرما ربی
  • خرما پیارم
  • خرما مضافتی

خرمای پیارم، گران ترین نوع خرما بوده و به خرمای شکلاتی هم معروف است. رنگ این خرما نسبتا تیره بوده و به راحتی از دیگر انواع خرما به خصوص کبکاب و رطب، قابل تشخیص می باشد. سایز این خرما، نسبت به دیگر انواع خرما بزرگ تر بوده و گوشت آن نیز بیشتر است و به راحتی از هسته جدا می شود.

در بازار، خرمای کبکاب به دلیل آنکه شیره بیشتری دارد و همچنین خرمای مضافتی به دلیل طعم خوبی که دارد، بیشترین فروش را دارند. خرمای مضافتی، به رنگ سیاه بوده اما خرمای کبکاب به رنگ قهوه ای روشن می باشد.

خرمای پیارم و مضافتی، به دلیل رطوبت کمتری که دارند، در دسته خرماهای صادراتی قرار گرفته و هر ساله حجم بالایی از آن پس از برداشت و بسته بندی به کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر می شود.

نکات مهم هنگام خرید خرما جنوبی

خرما یک نوع میوه است که دارای هسته سخت و پوست نازک است و به شکل خوشه ای بزذگ روی درختان قرار می گیرد، خواص مغیده که در خرما وجود دارد باعث شده این محصول جایگزین بسیاری از مواد مضر مانند قند باشد. این محصول شامل گوگرد، پتاسیم و کلسیم است به همین علت مصرف چند عدد خرما در طول روز ضروری است. خرما مشکلات گوارشی را هم درمان می کند.

خرید خرمای جهرم در فارس با قیمت پایین

برای خرید خرما جهرم فارس بهتر است به نمایندگی های معتبری که در سطح شهر وجود دارند مراجعه کرد، در این نمایندگی ها مشاوران فروش حضور دارند و مشتری را در زمینه خرید راهنمایی می کنند و مشتری می تواند با مشورت گرفتن خرید خود را بدون دغدغه انجام دهد.

در ابتدا قبل از خرید بهتر است با استفاده از یک گوشی و یا سایر ابزار اینترنتی رنگ خرمای جنوبی را در اینترنت جستجو کرد، این موضوع در هنگام خرید کمک زیادی به خریدار می کند اولین نکته ای که هنگام خرید خرما باید به آن توجه کرد نوع بسته بندی استاندارد آن است، روی بسته بندی باید تاریخ تولید، مهر وزارت بهداشت درج شده باشد، جنس بسته بندی حتما باید مناسب و مرغوب باشد، بعد از آن باید به کیفیت آن توجه کرد، خرمای جنوبی نباید له شده یا دارای مواد اضافه ای باشد.

عامل اصلی در تعیین کیفیت شیره خرما پیارم

شیره خرما همین گونه که از نامش پیداست، یکی از فرآورده های خرما می باشد که برای حفظ سلامت بدن بسیار موثر بوده و از زمان های بسیار قدیم و تا به امروز مورد استفاده تمام مردم قرار گرفته است. شیره خرما به دلیل اینکه قند طبیعی در داخل خود دارد از آن ها در دسرها و کیک ها و شیرینی ها استفاده می‌کنند.

عامل اصلی در تعیین کیفیت شیره خرما پیارم

عوامل اصلی که در تعیین کیفیت در کارخانه شیره خرما اصفهان استفاده می شود طعم، رنگ، بو، کیفیت و نوع تهیه شدن آن است. یعنی اگر رنگ و بوی آن عالی باشد و طعم طبیعی خرما را بدهد از اهمیت کیفی بسیار بالایی برخوردار می باشد و قیمت آن بالاتر خواهد بود.

یکی دیگر از عوامل اصلی در تعیین کیفیت شیره خرما، طبیعی بودن شیره یا صنعتی بودن آن است. در شیره خرما طبیعی هیچ نوع مواد افزودنی اضافه نمی‌کنند ولی در تولید شیره خرمای صنعتی، از مواد نگهدارنده و شیرین کننده استفاده می‌کنند.

شیره های خرما در طب سنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و طبع کاملا گرم دارد و تمام رده های سنی می توانند از آن ها در صبحانه یا میان وعده های خود استفاده کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.