×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

آمونیاک خالص یکی از ترکیبات شیمیایی متشکل از یک اتم نیتروژن و سه اتم هیدروژن است که به نام بی کربنات آمونیوم شناخته می شود در واقع این ماده شیمیایی از رنگ سفید و دانه های بلوری شبیه نمک برخوردار است که کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارد از آن جایی که این ماده خاصیت بازی دارد از این رو باید تحت شرایط مناسب و مکانی با رعایت تمام استاندارد ها نگهداری شود تا خطری پیش نیاید.

مرکز فروش آمونیاک خشک خوراکی

نگهداری از آمونیاک خشک خوراکی باید درون ظروف استیل درب بسته یا بشکه های فلزی و در دمای مناسب باشد دمایی که این محصول به آن نیاز دارد زیر ۱۵ درجه سانتی گراد و در جای خشک و خنک است باید توجه نمود این ماده شیمیایی دچار مسمومیت می شود از این رو در مواقع کار با آن باید تمام جوانب احتیاط رعایت شود و از دستکش و لباس مخصوص استفاده گردد

به غیر از آمونیاک خشک، گاز آن نیز موجود است که به شدت قابل اشتعال است بنابراین باید در محل ضد حریق نگهداری شود. ظرف هایی که مناسب نگهداری گاز آمونیاک است کاملا استیل و مقاوم به حرارت هستند معمولا برای جا به جایی آن از بشکه های فلزی استفاده می کنند و باید در طول مسیر مواظب بود تا نشت نکند همواره در محل کار با پودر آمونیاک حدود ۵ گالن آب تمیز نگهداری کنید و مطمئن باشید که تجهیزات کامل وجود دارد چنان چه لباس شما آلوده شد سریعا آن را عوض نمایید.

ویژگی های آمونیاک درجه یک چیست؟

آمونیاک یکی از مواد شیمیایی پرکاربرد و پر مصرف در صنایع مختلف می باشد زیرا می توان با استفاده از این محصول، محصولات با کیفیت که دارای ارزش بالا می باشند را تولید و در بازار ها به فروش برسانند.

ویژگی های آمونیاک درجه یک چیست؟

یکی از آمونیاک های پر مصرف که مشتریان زیادی طالب خریداری اش هستند؛ آمونیاک جامد درجه یک است. این آمونیاک را تولید کنندگان معتبر که اطلاعات فراوانی در زمینه تولید این محصول دارند تولید می کنند زیرا کوچکترین اشتباهی در زمینه ی تولید این محصول سبب می شود که آمونیاک خالص به آمونیاک پر از ناخالصی و آلودگی تبدیل شود.

آمونیاک درجه یک که دارای مرغوبیت بالایی می باشد دارای ویژگی و خواص بالایی ایست که یکی از این خواص این است که ارزش و کیفیت محصول نهایی را بالا می برد و باعث می شود که کاربرد و عملکرد آن ها بهتر شود.

ویژگی دیگری که برخوردار است و سر رشته از خاصیت بازی این محصول می باشد این است که پاک کنندگی بالایی دارد به همین دلیل در مواد شوینده چه برای بدن و چه برای سطوح از این محصول استفاده می کنند.

ویژگی دیگری که داراست این است که دارای نقطه ذوب و جوش بالایی می باشد که به همین دلیل برای تولید محصولات مختلفی استفاده می شود و همچنین به دلیل بالا بودن این دو مشخصه در این محصول در مناطق گرمسیر نیز از آمونیاک استفاده می کنند.

یکی از ویژگی های دیگر این محصول که باعث شده به آن آمونیاک کشاورزی نیز بگویند؛ این است که دارای منبع مواد معدنی و مواد مغذی بسیاری می باشد که برای رشد و تغذیه گیاهان و درختان بسیار موثر و مفید است.

موارد استفاده آمونیاک خوراکی

آمونیاک یکی از ترکیبات فراوان و پر کاربرد در زندگی می باشد که شاید تا به حال درباره آن به اندازه کافی اطلاعات نداشته ایم. این محلول معدنی و بی رنگ در صنایع مختلف کاربرد زیادی دارد که در ادامه به بررسی تعدادی از آن ها می پردازیم:

موارد استفاده آمونیاک خوراکی

حال ببینیم آمونیاک خوراکی چیست؟ در ابتدا کاربرد های صنعتی این محلول پودر آمونیاک خوراکی را بررسی می کنیم. از آمونیاک و محلول آمونیاک مایع در تولید کود نیتروژنه و در کشاورزی استفاده زیادی می شود. همینطور در صنایع رنگ و مواد شیمیایی نیز از آن استفاده می شود. آمونیاک خاصیت تمیز کنندگی و پاک کنندگی بالایی دارد و همین ویژگی سبب شده است تا از آن در تولید انواع مواد شوینده استفاده شود.

یکی دیگر از کاربرد های این محلول استفاده از آن در صنایع غذایی و خوراکی می باشد. از آمونیاک خوراکی در خوراکی هایی از قبیل بیسکوییت و شیرینی های لایه ای، نان ویفر و بستنی و … و همینطور در خمیر های مختلف در رطوبت پایین برای آسان تر کردن کار با خمیر استفاده می شود.

یکی از ترکیباتی که کاربرد های فراوان و به خصوص در امور شخصی دارد، آمونیاک خانگی می باشد. این آمونیاک محلول با اضافه کردن آب به محلول آمونیاک مایع که به کاهش غلظت آن می انجامد به دست می آید. اغلب از این محلول خانگی در مصارف پاک کنندگی استفاده می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.