شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دستور غذایی با ارده کنجد
    29 خرداد 1401 - 1:18
    شناسه : 199934
    0

    در ادامه ی این مقاله برای شما ۵ دستور استفاده از ارده کنجد را اوردیم که استفاده کنید و لذت ببرید و همچنین از مصرف چنین خوراکی بی نظیری چشم پوشی نکنید.

    پ
    پ

    ارده به تنهایی طعم گس دارد به همین دلیل بعضی از افراد به ان شیرین کننده مانند عسل یا شیره انگور یا خرما اضافه میکنند. دانه های کنجد توسط دستگاه ارده گیر به ارده تبدیل می شوند

    و بعضی دیگر آن را به عنوان چاشنی در غذا سرو میکنند. اگر از خواص باور نکردنی دانه کنجد مطلع باشید میدانید که ارده کنجد از ساییده شدن دانه های کنجد و همچنین فرایند های دیگری که در دستگاه ارده گیر انجام میشود به دست می اید . همچنین میزان خواص و همچنین ارزش غذایی بالایی دارد .

    این محصول خوشمزه را در بعضی مناطق با نام طحینه میشناسند .

    با شروع فصل سرما و همچنین در علم طبع شناسی توصیه میشود به افرادی که دارای طبع سرد و خشک هستند مخصوصا در فصول سرما از ترکیب بی نظیر ارده و عسل استفاده کنند .

    ارده و عسل طبع گرم دارد و به تعادل بدن کمک خواهد کرد.

    در ادامه ی این مقاله برای شما ۵ دستور استفاده از ارده کنجد را اوردیم که استفاده کنید و لذت ببرید و همچنین از مصرف چنین خوراکی بی نظیری چشم پوشی نکنید.

    قابل توجه است که این محصول ارزش غذایی بالایی دارد البته اگر به روش ارگانیک مانند دستگاه ارده گیر در فروشگاه یا کارخانه ی معتبر باشد.

    دستور غذایی با ارده کنجد

    ارده و‌۵ دستور پخت غذایی بی نظیر

    ارده ، پسر عموی خاور میانه ای کره بادام زمینی است و این خمیر از دانه کنجد به سرعت در حال تبدیل شدن به یک غذای اصلی است. با خرید دستگاه ارده گیر و کره گیر میتوان هر دو‌ محصول محبوب خاور میانه را تولید کرد. دیگر نیازی به خرید جدا گانه دستگاه ارده گیر یا دستگاه کره گیر نیست هر دو‌ محصول را با کیفیت بالا میتوانید داشته باشید. در این مقاله پنج راه برای استفاده از این مکمل غذایی وجود دارد که فراتر از پخت حمص ساده است.

    ۱-به عنوان یک کاسه صبحانه تقویت کننده خلق و خو

    ارده فیبر بیشتری نسبت به بسیاری از کره ی آجیل ها دارد و مطالعه ای در مجله Nutrients نشان داد که مصرف بیشتر فیبر غذایی می تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند.

    ۲-به عنوان یک سوپ خامه ای ضد سرطان

    ارده سسامین را فراهم می‌کند، ترکیبی منحصربه‌فرد که معروف به قدرت مبارزه با سرطان است: به نظر می‌رسد که سسامین التهاب را دفع می‌کند و به جلوگیری از تقسیم سلول‌های سرطانی کمک می‌کند.

    ۳-گلوله های ارده و زردآلو

    ¾ فنجان جو دو سر خورد شده را در غذاساز پودر کنید. 1 فنجان زردآلو خشک، ¼ فنجان ارده، ¼ فنجان دانه کتان آسیاب شده، 3 قاشق غذاخوری عسل، پوست 1 لیمو، 1 قاشق چای خوری پودر زنجبیل و ⅛ قاشق چای خوری نمک را اضافه کنید و تا زمانی که مخلوط چسبناکی تشکیل شود، آن را به کار ببرید. با استفاده از دست های مرطوب، توپک هایی که تهیه کرده اید را در یخچال نگهداری کنید که هم محکم شود و نوش جان کنید!

    ۴-به عنوان یک سس انرژی زا

    ارده حاوی مقدار زیادی ویتامین است، ویتامین B که در حفظ متابولیسم و ​​کمک به تجزیه و تولید انرژی از کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین موجود در رژیم غذایی شما نقش دارد.

    ۵-سس ارده دودی

    2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 3 قاشق غذاخوری ارده، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو، 1 حبه سیر رنده شده، 1 قاشق چای خوری پاپریکا دودی، ½ قاشق چای خوری پودر زیره سبز و کمی نمک را با هم مخلوط کنید. (در صورت نیاز با هم زدن در آب گرم هر بار 1 قاشق چایخوری رقیق کنید.) از سس روی کاسه غلات، سبزیجات بخارپز، سیب زمینی شیرین یا مرغ و ماهی کبابی استفاده کنید.

    به عنوان یک غذای سالم برای قلب

    بخش خوبی از کالری موجود در ارده از چربی های اشباع نشده است و مطالعه ای در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که جایگزینی 10 درصد کالری رژیم غذایی که از چربی اشباع شده با چربی اشباع نشده است، نشانگرهای مرتبط با سلامت قلب را بهبود می بخشد.

    بهتر است از ارده ارگانیگ که توسط دستگاه های ارده گیر و‌کره گیر به دست می اید استفاده کنید که ارزش غذایی بالاتری دارند و همچنین از مواد افزودنی به دور هستند .

    دستگاه ارده گیر دارای قابلیت تولید ارده از کنجد و غیره است که دارای سنگ طبیعی داخل دستگاه بوده که ارده ی خروجی از کیفیت فوق العاده زیادی برخوردار است. دستگاه های شرکت بتین دارای ضمانت می باشد.

    دستور غذایی با ارده کنجد

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “دستور غذایی با ارده کنجد”
    1. خیلی خوب بود

      پاسخ
    2. خیلی خوبه

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.