×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

در گذشته بسته بندی دارو و تجهیزات پزشکی به صورت خیلی ساده انجام می‌شد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی از مواد اولیه مختلف و با استفاده از روش‌های مختلفی این جعبه‌ها را تهیه می‌کنند. در طراحی جعبه‌های دارو و لوازم پزشکی باید از استاندارهای مختلفی استفاده شود. به طور کلی باید از اصول مختلفی برای طراحی استفاده می‌شود. ما در این مقاله به بررسی نکات مهم در طراحی انواع جعبه‌های پزشکی خواهیم پرداخت. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

word image 199990 1 - در طراحی جعبه دارو و تجهیزات پزشکی به چه مواردی دقت کنیم؟ -

طراحی جعبه دارو به شکل صحیح

بر روی جعبه‌های مختلف دارو و تجهیزات پزشکی چاپ‌های مختلفی انجام می‌شود. تولید کنندگان این جعبه‌ها در طراحی و چاپ با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند. برای طراحی و انجام چاپ بر روی این محصولات باید از بهترین ماشین آلات استفاده شود. به‌ عنوان مثال زمانی که شما چاپ خانه‌دار را بر روی جعبه انجام می‌دهید حتماً باید از بهترین دستگاه‌ها استفاده کنید. کیان مهر طراحی جعبه های دارو را به بهترین شکل انجام می هد که باعث می شود اعتماد به جعبه ها و طراحی آن ها بیشتر شود.

در طراحی این محصولات نباید کیفیت فدای کمیت شود. حتماً از بهترین دستگاه‌های چاپ استفاده کنید تا فونت‌های چاپ شده بر روی جعبه دارو و تجهیزات خوانا باشند. به طور معمول برای این کار از چاپگرهایی استفاده می‌شود که مجهز به دوربین هستند. حتماً از تصاویر مربوط به محتویات محصول بر روی جعبه استفاده کنید. به طور کلی باید ویژگی‌های امنیتی چاپ در نظر گرفته شوند.

اصول طراحی جعبه دارو و تجهیزات پزشکی

طراحی جعبه‌های پزشکی اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل است که جعبه‌های تولید شده باید طبق اصول طراحی شوند. در زیر به برخی از این اصول اشاره می‌کنیم:

  • به طور کلی برای طراحی جعبه‌ها استانداردهای ملی و بین‌المللی وجود دارد که باید در طراحی در نظر گرفته شوند. به هیچ وجه نباید در طراحی آنها از طرح‌های پیچیده استفاده شود حتماً سعی شود از طرح‌های ساده اما جذاب استفاده شود.
  • بر روی جعبه دارو باید اطلاعات مهم و اساسی درج شوند. این اطلاعات شامل نام و نوع دارو، میزان دز دارو، مشخصات آن، هشدارها و موارد منع مصرف و . … هستند. این اطلاعات باید به‌گونه‌ای بر روی جعبه دارو درج شوند تا به راحتی توسط فرد مصرف کننده قابل فهمیدن باشند. همچنین تمامی اطلاعات درج شده بر روی جعبه‌ها باید واضح و دارای سایز مناسب باشند.
  • برخی از داروها خطرناک هستند به همین دلیل باید در طراحی جعبه آن‌ها از رنگ‌های خاص برای اعلام هشدار استفاده شود.
  • این محصولات باید دارای خط بریل باشند. خط بریل خطی است که افراد نابینا از آن برای تشخیص استفاده می‌کنند. با وجود این خط بر روی جعبه‌ها آن‌ها می‌توانند به راحتی داروها را از یکدیگر جدا کنند.

word image 199990 2 - در طراحی جعبه دارو و تجهیزات پزشکی به چه مواردی دقت کنیم؟ -

  • برای طراحی جعبه دارو و تجهیزات پزشکی باید از استانداردهای مختلفی استفاده کرد. سایز و اندازه این محصولات دارای استانداردهای خاصی است که باید از آن‌ها استفاده شود.
  • هر دارو برای رده‌های سنی خاصی تولید می‌شود. به عنوان نمونه برخی از داروها و شربت‌ها تنها برای کودکان عرضه شده‌اند. طرح موجود بر روی جلد آن‌ها باید مطابق با رده سنی مورد نظر باشد.
  • در طراحی جعبه‌های تجهیزات پزشکی و داروها باید انبارداری هم در نظر گرفته شود. این بسته‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی و تولید شوند تا به راحتی در انبارها ذخیره شوند و مشکلی در چینش آن‌ها به وجود نیاید.

شرکت کیان مهر با کلیه این استانداردها و قوانین آشنا است و با استفاده از بهترین تجهیزات روز دنیا اقدام به تولید جعبه‌های پزشکی می‌کند. یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث شده است مردم بیشتر داروهای خارجی را بپسندند، طراحی بهتر جعبه‌های آن‌ها است. در بسیاری از مواقع داروهای ایرانی و خارجی کیفیت مشابهی دارند اما به دلیل طراحی بهتر داروهای خارجی استفاده می‌شوند. به همین دلیل است که باید این اصول در طراحی جعبه‌ها در نظر گرفته شوند.

طراحی جعبه دارو و تجهیزات پزشکی مطابق مناسب با نوع دارو

به طور کلی بسته بندی‌های مختلفی وجود دارد که داورهای مختلف را درون آن‌ها قرار می‌دهند. به طور کلی از سه نوع ظرف و جعبه استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها برای نوع خاصی از داروها مناسب‌تر هستند.

بسته بندی شیشه‌ای

در طراحی جعبه داروها حتماً این موضوع را در نظر داشته باشید که برخی از آن‌ها در مقابل رطوبت حساس هستند. استفاده از ظرف‌های شیشه‌ای برای داروها می‌تواند علاوه بر داشتن استحکام لازم از دارو در برابر رطوبت هم محافظت کند. همچنین از شیشه‌های رنگی برای محافظت از دارو در برابر نور خورشید استفاده می‌شود. البته به یاد داشته باشید که ظروف شیشه‌ای عمل آزادسازی قلیایی انجام می‌دهند به همین دلیل نمی‌توان از آن برای بسته بندی تمام داروها استفاده کرد.

بسته بندی پلاستیکی

برای بسته بندی و طراحی جعبه برخی از داروها از بسته بندی‌های پلاستیکی استفاده می‌شود. همچنین برای طراحی جعبه برخی از تجهیزات پزشکی از این نوع متریال استفاده می‌شود زیرا نشکن هستند و مقاومت نسبی خوبی دارند. ظروف پلاستیکی سبک هستند به همین دلیل جز جعبه‌های پر طرف‌دار برای بسته انواع داروها شناخته می‌شوند.

بسته بندی فلزی

گاهی داروها بسیار حساس هستند و نباید به هیچ وجه نفوذی در جعبه‌های آن‌ها به وجود بیاید. به همین دلیل از جعبه‌های فلزی استفاده می‌کنند تا داروها را در برابر انواع آلودگی‌ها در امان نگه دارند. همچنین این محصولات داروها و تجهیزات پزشکی را در برابر ضربه‌های مختلف در امان نگه می‌دارند. علاوه بر این برای بسته بندی‌های ثانویه از کارتن‌های مختلف با طرح‌های مختلف استفاده می‌شود.

انجام بسته بندی‌های اولیه و ثانویه داروها و تجهیزات پزشکی با کمک متخصصان کیان مهر انجام می‌پذیرد. این شرکت خلاقیت ها و ایده های مختلفی برای طراحی این جعبه ها در نظر می گیرد.

سخن پایانی

برای تولید جعبه‌های دارو تجهیزات پزشکی باید از دستگاه‌های به روز در شرایط کاملاً بهداشتی استفاده کرد. تمامی برچسب‌ها و اطلاعات داروها و تأییدیه اصالت آن‌ها باید بر روی جعبه‌ها به شکل صحیح درج شوند. این اطلاعات به‌گونه‌ای بر روی این محصولات درج می‌شوند که مصرف کننده با مطالعه آن‌ها بتوانند اطلاعات لازم را به دست بیاورد. در طراحی جعبه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی باید تمام سعی بر این باشد تا محصولاتی سازگار با محیط زیست تولید شوند. به طور کلی در طراحی این محصولات هم باید خود جعبه باکیفیت باشد و هم اطلاعات درج شده بر روی آن کافی و مناسب باشند.

تهیه و تنظیم: شرکت چاپ و بسته بندی کیان مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.