×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

با پیشرفت تکنولوژی تحول چشمگیری در زمینه موشن گرافیک و نرم افزارهای کامپوزیت رخ داده است . دنیای ۲.۵ بعدی مدتیست که وارد نرم افزار های گرافیکی شده و کمی پا فراتر گذاشته و با دنیای سه بعدی تلفیق شده است. خوشبختانه امروزه تکنولوژی با قدرت زیاد در خدمت هنر میباشد . نمونه بارز آن موشن گرافیک و دنیای پیچیده نرم افزارهای ساخت موشن است.

افترافکت بعنوان نرم افزار اصلی ساخت موشن گرافیک و بعنوان استانداردی در زمینه ساخت موشن گرافی در سراسر جهان پذیرفته شده است . این نرم افزار یا تکنولوژی تقریبا در تمامی شبکه های تلویزیونی نه تنها برای ساخت موشن گرافیک بلکه در ساخت جلوه های ویژه نیز کاربرد دارد . افترافکت توانست بعنوان یک نرم افزار پیشرو در حوزه گرافیک برنده جایزه آکادمی شود. این جایزه خود مهر تاییدی در رابطه با پیشرو بودن آن در صنعت تبلیغات و ساخت موشن گرافیک و جلوه های ویژه است .

بازار کار این هنر یک دغدغه بزرگ برای علاقه مندان آن است . خوشبختانه امروزه با رشد سرعت اینترنت و استفاده چشمگیر کاربران از ویدیوهای شبکه های اجتماعی موشن گرافیک جایگاه خود را پیدا کرده است. در گذشته با توجه به سرعت اینترنت به ندرت و تنها در تلویزیون از موشن گرافیک استفاده میشد اما امروزه در شبکه های اجتماعی یک عنصر محبوب برای جذب فالوور است . همه این نکات به تنهایی اشاره به جایگاه آن در زمینه تبلیغات دارد . تقریبا امروزه هر شرکتی در بخش روابط عمومی خود بیشتر از تصویر های ثابت نه تنها برای رشد فالوورها بلکه برای برندینگ خود نیز به موشن گرافیک نیاز دارد.

این موارد جایگاه بالایی به موشن گرافیک بخشیده و موجب شده بازار کار گسترده ای در دنیا برای آن ایجاد شود. با توجه به اینکه این هنر از گرافیک دو بعدی و چاپ سنگین تر است حقوق بیشتری از یک گرافیست را دارا میباشد.

نکاتی که در زمینه یادگیری موشن گرافیک مطرح است شامل سختی آن میشود. اکثر هنرجویان قبل از ورود به این رشته از سختی موشن گرافیک میترسند . اگر بخواهیم صادق باشیم موشن گرافیک هنر سختیست . علت این موضوع گستردگی نرم افزاری و تکنیکی آن است . شما از لحاظ نرم افزاری برای یادگیری موشن گرافیک باید تعداد نرم افزار بالایی را اموخته باشید . این نرم افزارها نه تنها هریک دنیایی متفاوت هستند بلکه نیازمند زمان طولانی برای یادگیری هستند . یک استاد در اصل میتواند مسیر را به هنرجو آموخته و او را آماده مسیر کند . در نتیجه در موشن گرافیک نباید انتظار معجزه یک شبه داشته باشید . بلکه با طی روند مناسب یادگیری رشد مناسبی را در طی چند سال تجربه کنید. این نرم افزارها شامل نرم افزارهای سه بعدی نیز میشوند که خود دنیای بزرگی از اطلاعات هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.