×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

image 2022 06 20 15 53 37 - آیا زبان آلمانی سخت است؟! -

زبان آلمانی (Deutsch) زبان اروپایی است که اکثراً در مناطق مرکزی اروپا مورد استفاده قرار گرفته است، این زبان به طور گسترده و به صورت رسمی در کشورهای آلمان اتریش سوئیس بخش‌های شمالی ایتالیا و لیختن اشتاین تکلم میشود. آلمانی در کشورهای لوکزامبورگ و بلژیک از زبانهای رسمی است اما زبان اکثر مردم این کشورها آلمانی نیست. از نظر ریشه، زبان آلمانی شباهت و نزدیکی زیادی با زبان‌های انگلیسی و هلندی دارد.

زبان آلمانی جزوه زبان های اصلی جهان است.  بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به زبان آلمانی صحبت میکنند. یکی از گسترده‌ترین زبان های مادری در اتحادیه اروپا، زبان آلمانی است و همچنین از نظر آموزش، سومین زبان آموزش داده شده در امریکا، بعد از اسپانیایی و فرانسه است و همچنین در اتحادیه اروپا، بعد از انگلیسی و فرانسه است.

متد های آموزش زبان استاد پوریا خانی، مطابق با بروزترین متدهای آموزش زبان آلمانی است. که سعی کرده ایم در این آموزش ها شما را، به بهترین شکل ممکن به یادگیری زبان آلمانی برسانیم. شما خواهید دید که آموزش درست و یادگیری هدفمند به همراه تمرین و تکرار باعث میشود، که یادگیری به بهترین نحو ممکن انجام شود و بعد از آن شما خواهید توانست مثل یک فرد ساکن آلمان صحبت کنید و بتوانید به راحتی مشغول به تحصیل در آلمان یا همچنین به کارهای تجاری در آلمان مشغول شوید. البته افراد ممکن است هدف های مختلفی از یادگیری این زبان محبوب داشته باشند.

از نظر علمی زبان آلمانی، دومین زبان علمی جهان نیز به سبب تعداد مقاله های نوشته شده و از نظر زبان رایج در محیط اینترنت بعد از زبانهای انگلیسی و روسی سومین زبان رایج به شمار می‌آید. از نظر کتاب های منتشر شده در سال رتبه پنجم را این زبان در دنیا دارد.

بیشتر ریشه واژه های زبان آلمانی به زبان های هندی-اروپایی برمی‌گردد. دسته هایی از واژه های این زبان، ریشه های لاتین یا یونانی دارند و تعداد کمتری از آنها از زبانهای فرانسه و انگلیس سرچشمه می گیرند. در صورتی که به یادگیری زبان آلمانی علاقمند هستید، می توانید از بخش آموزش زبان آلمانی آکادمی پوریا خانی برای این کار کمک بگیرید.

آیا زبان آلمانی سخت است؟!

سختی زبان آلمانی تا حدی به وضعیت فعلی دانش شما از این زبان وابسته است در صورتی که آشنایی خوبی با زبان انگلیسی داشته باشید می‌توان گفت، آلمانی زبان سختی نیست. البته ساختار گرامری زبان آلمانی از انگلیسی تا حدی پیچیده تر است. اما زمانی که شما در آکادمی آموزش زبان پوریا خانی تنها چند جلسه آموزش ببینید راحت تر با این زبان کنار می آیید.

تفاوت های آلمانی و فارسی در کدام بخش ها است؟

بررسی کردن تفاوت های زبان مختلف کار سخت و پیچیده‌ای است و باید در مورد آن از متخصصان و زبان شناسان سوال کرد، ولی در سطح اولیه تا سطح متوسط احتمالاً این تفاوت‌ها به چشم شما خواهد آمد.

جنسیت اسامی در زبان آلمانی: زبان آلمانی در مقایسه با زبان فارسی و انگلیسی یک زبان جنسیت محور است یعنی هر اسم یک جنسیت دارد. در زبان آلمانی اسامی می‌تواند از جنسیت های مذکر و مونث یا خنثی یکی را داشته باشند. از این حیث میتوان گفت که در این زبان جنسیت اسامی ساختار کاملی ندارند. پس باید در هنگام یادگیری اسامی، جنسیت آنها را هم فرا بگیرید. البته برای راحت کردن حفظ این آرتیکل ها فرمول هایی نیز وجود دارد که شما با شرکت در کلاس های آکادمی پوریا خانی آن ها را به ساده ترین روش فرا خواهید گرفت.

image 2022 06 20 15 53 53 - آیا زبان آلمانی سخت است؟! -

حروف تعریف معرفه: مشابه زبان انگلیسی، در زبان آلمانی نیز حرف تعریف  the  برای حالت معرفه از اسامی، از حروف تعریف استفاده می شود. حروف تعریف در نشان دادن معرفه یا نکره بودن اسم می‌توانند مهارت و جنسیت آن را نیز نشان دهند. ما در دوره گرامر های طلایی در آموزشگاه استاد خانی برای شما حروف تعریف معرفه را به بهترین شکل آموزش خواهیم داد.

دوره های آمادگی آزمون

نحوه جمع بستن اسامی: برخلاف زبان فارسی و انگلیسی جمع بستن اسامی در زبان آلمانی قاعده‌ای کلی ندارد. در واقع شما باید در زمان یادگیری اسامی، حالت جمع آنها را هم یاد بگیرید.

 البته برای یادگیری ساده تر این مبحث نیز فرمول هایی به شما آموزش داده میشود.

ساختارهای مفعولی در زبان آلمانی: در زبان آلمانی، مفعول جمله از جایگاهش در جمله مشخص نمی‌شود، بلکه از حالت آن مشخص می‌شود. به علاوه درگیری به مراتب بیشتری با انواع مفعول به صورت مستقیم و غیرمستقیم خواهید داشت.

ساختارهای ملکی در زبان آلمانی:

ساختار ملکی اسامی در زبان آلمانی، نیز با یک حالت مشخص می‌شود. این حالت می‌تواند تاثیراتی را بر روی اسم و کلمات وابسته به آن بگذارد.

ضمایر شخصی در زبان آلمانی:

در زبان آلمانی، ما سه نوع ضمیر شخصی داریم. ضمایر شخصی فاعلی، که در فارسی با آنها آشنا هستید. ضمایر شخصی مفعولی مستقیم و ضمایر شخصی مفعولی غیر مستقیم. در زبان آلمانی برخلاف فارسی و انگلیسی دو نوع ضمیر مفعولی داریم . و فاعلی و مفعولی . ما در دوره های مختلف تهیه شده در آموزشگاه استاد پوریا خانی تلاش می‌کنیم که، ضمایر شخصی را در زبان آلمانی برای شما به بهترین نحو ممکن شرح دهیم.

جمله بندی در زبان آلمانی:

image 2022 06 20 15 54 05 - آیا زبان آلمانی سخت است؟! -

اگر شما نیز در جمله بندی زبان آلمانی مشکل دارید، نگران نباشید. ما در دوره آموزشی زبان آلمانی پوریا خانی این مشکل را برای شما حل کردیم. از آنجا که تشخیص فاعل و مفعول جمله در آلمانی از طریق حالت آن انجام می‌شود، این بخش ها می توانند، در جمله راه‌های متفاوتی داشته باشند‌. این موضوع بر خلاف ساختار معمول جملات در فارسی و انگلیسی است.

نحوه نسبت دادن صفات در زبان آلمانی:

ما در دوره های آموزشی استاد پوریا خانی نحوه نسبت دادن صفات در زبان آلمانی را به شما آموزش خواهیم داد. در آلمانی صفت ها پس از نسبت داده شدن به یک اسم خصوصیات حالت آن اسم را دریافت می کنند، یعنی صرف میشوند. این برخلاف ساختار زبان فارسی و انگلیسی است.

زمانها در زبان آلمانی:

زمانها در زبان آلمانی همچون سایر زبانها مانند انگلیسی و فرانسوی جزو بخش های مهم گرامر در یک زبان است. ساختار زمان ها در زبان آلمانی تا حد زیادی مشابه انگلیسی است. زمان های کامل: حال کامل ،  گذشته کامل و آینده کامل معادلی در زبان فارسی ندارند.

افعال عبارتی در زبان آلمانی:

در زبان آلمانی همانند انگلیسی میتوانیم، از طریق اضافه کردن حروف اضافه به فعل، افعال جدیدی بسازیم. در زبان انگلیسی به این افعال،  افعال Pharasal می گویند

افعال انعکاسی :

 از طریق اضافه کردن یک ضمیر انعکاسی به فعل، می توان در زبان آلمانی فعلی با معنای جدید ساخت. این افعال در زبان فارسی به انگلیسی فاقد معادل هستند. شاید فکر کنید که یادگیری افعال انعکاسی برای شما دشوار است. اما نگران نباشید .در دوره های زبان استاد پوریا خانی شما به راحتی افعال انعکاسی را کاملا کار بردی فرا خواهید گرفت.

افعال کمکی:

افعال کمکی افعالی هستند که در جمله فاقد معنا هستند و از آنها برای نشان دادن ساختار گرامری جمله استفاده می‌شود. زبان آلمانی از نظر استفاده از افعال کمکی تا حد زیادی مشابه انگلیسی است و این افعال در زبان فارسی معادل دقیقی ندارد.

شباهت های آلمانی و فارسی تا چه حد است؟

شما بهتر است در ابتدا در مورد آریایی بودن دو کشور آلمان و ایران و همچنین ریشه مشترک دو زبان را فراموش کنید. بررسی شباهت های آلمانی و فارسی به این وابسته است آنها را تا چه مرحله ای مقایسه بکنیم.

image 2022 06 20 15 54 32 - آیا زبان آلمانی سخت است؟! -

اگر بخواهیم شباهت های آلمانی با فارسی را با شباهت زبان آلمانی با انگلیسی مقایسه کنیم باید بگوییم که فارسی شباهت زیادی به زبان آلمانی ندارد. اما اگر شباهت زبان آلمانی به فارسی را با شباهت زبان آلمانی به زبان چینی مقایسه کنیم دو زبان آلمانی و فارسی نسبتاً به هم شبیه هستند.

زبان‌های آلمانی و فارسی در شکل زبان شناسی از ویژگی های مشترک و هندی-اروپایی هستند. اما تفاوت‌هایی چند هزار ساله آنها را از هم جدا کرده است.

با این همه پیچیدگی گرامری زبان آلمانی مردم آلمانی خودشان چطور صحبت میکنند؟

باید به شما بگوییم که ساختار همه زبانها پیچیده است اگر فکر می‌کنید زبان آلمانی زبانی پیچیده‌ای است احتمالاً اطلاعاتی در مورد دستور زبان فارسی ندارید. در کنار این موضوع ساختار مغز، برای یادگیری توانایی‌های عملی، با ساختار آن برای یادگیری توانایی‌های علمی، متفاوت است. این سوال مثل این است که شما محاسبات فیزیکی مربوط به متعادل نگه داشتن یک دوچرخه را بنویسید و بعد در مورد سخت بودن دوچرخه سواری صحبت کنید.

اگر می‌خواهید زبان آلمانی را یاد بگیرید بهتر است، سخت بودن آن را فراموش کنید و به جای آن بیشتر به فکر تمرین و یادگیری باشید، با استفاده از دوره‌های آکادمی استاد خانی شما قادر خواهید بود که تمرین های بیشتری را با این روش برای شما آموزش داده خواهد شد، انجام دهید.

امروزه همه سعی داریم زبان های مختلف هر کشوری را یاد بگیریم و بتوانیم به راحتی صحبت کنیم اما یادگیری همه آنها ممکن نیست. زبان انگلیسی به دلیل بین المللی بودن آن، مورد توجه قرار گرفته است. بعد از آن آموزش زبان آلمانی در بین مردم مورد توجه قرار گرفته به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم که بیشتر در مورد زبان آلمانی با شما صحبت کنیم و روش های یادگیری آن بخصوص با استفاده از دوره های آموزشی استاد پوریا خانی را برای شما شرح دهیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.