×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

هیتر تابشی جزو جدیدترین سیستم های گرمایشی هستند که با توجه به مزیت های فوق العاده آن ها، امروزه بیشتر از سایر تجهیزات گرمایشی استفاده می شود. شناخت مزیت های هیتر های تابشی موجب می شود که این تجهیزات گرمایشی را به عنوان بهترین سیستم گرمایش برای محیط انتخاب کنیم.

مدل های هیتر تابشی

هیتر های تابشی یکی از تجهیزات گرمایشی است که می توانید با توجه به اندازه فضای ساختمان و نوع استفاده خود، آن ها را خریداری کنید.

این دستگاه های تابشی معمولاً در گرمایش سوله و محل های بزرگ  استفاده می شوند که انرژی زیادی برای گرمایش این مکان ها نیاز است. مکان هایی مانند مراکز خرید، سالن‌های ورزشی، مرغداری ها و سردخانه ها  و اغلب رستوران ها نمونه‌هایی هستند که این دستگاه‌ها برای گرمایش آنها نصب می‌شوند.

امروزه محبوبیت گرمایش تابشی در حال افزایش است زیرا روشی تمیز، بی صدا، کارآمد، قابل اعتماد و مقرون به صرفه برای گرم کردن محیط در زمستان است. با استفاده از گرمایش تابشی، گرما از هیتر های تابشی نصب شده در دیوار یا سقف منتقل می شود. لوله های تابشی بر روی دیوارها یا  سقف ها قرار می گیرند و گرما را به طور بی صدا و به شکل امواج مادون قرمز و به صورت ثابت و یکنواخت به فضای اطراف می رسانند.

هیتر های تابشی در مکان های مختلف

قدمت گرمایش تابشی

گرمایش تابشی یکی از قدیمی ترین اشکال گرمایش شناخته شده برای بشر است. در حالی که اغلب استفاده از گرمایش تابشی را به رومی ها نسبت میدهند اما واقعیت این است که هم باستان شناسی و هم تحقیقات در متون باستانی ثابت کرده اند که گرمایش تابشی هزاران سال قبل از رومیان در آسیا بوده است.

گرمایش تابشی هر سال در مدل های مختلف در سراسر جهان عرضه می شود و محبوبیت بیشتری پیدا می کند و طبق گزارش Scientific American، سیستم های تابشی به طور متوسط ​​حدود ۶۰ درصد بهتر از رادیاتورهای معمولی گرما را انتقال می دهند.

گرمایش تابشی چیست؟

فرآیند انتقال انرژی گرمایی از طریق هیتر تابشی به عنوان گرمایش تابشی شناخته می شود. بهترین نوع گرمایش از نظر طبیعت گرمایش نور خورشید است، به همین دلیل به هیتر های تابشی خورشید مصنوعی نیز میگویند.

۱۰ مزیت گرمایش تابشی

۱- انرژی کارآمد

هیتر های تابشی کارآمدتر از گرمایش رادیاتور و موتور خانه و هیترهای فن دار هستند زیرا تلفات انرژی کمتری دارد و همچنین انرژی کمی را برای گرم کردن مصرف می کند. مصرف انرژی هیتر های تابشی حدود ۵۰ درصد کمتر گرمایش سنتی است.

سیستم های گرمایش به خاطر روش گرمایش قدیمی (همرفت) مجبور هستند سوخت بیشتری را برای گرم کردن محیط صرف کنند. اما هیتر های تابشی بر خلاف گرمایش سنتی که محیط را از بالا شروع به کرم کردن می کنند، گرمای خود را به سمت پایین و اجسام و افراد بدون جذب هوا می تابانند.

۲- گرمایش آرام

هیتر های تابشی بسیار کم صدا هستند. برخلاف هیتر های فن دار، در زمان کار هیتر های تابشی در تمام مدت، دیگر صداهای مزاحمی که سایر دستگاه های گرمایشی و فن دار تولید می کنند را نمی شنوید و یک خانه یا سالن با محیطی فوق العاده کم صدا خواهید داشت.

هیتر تابشی در رستوران و کافه

۳- دوستدار آلرژی و سلامتی

افرادی که از آلرژی رنج می برند از گرمای تابشی را بیشتر دوست دارند زیرا عدم وجود کانال کشی و عدم استفاده از هیتر های فن دار به این معنی است که گرد و غبار و سایر مواد آلرژی زا  و سایر میکروبها از طریق  هوا پخش نمی شوند و به شما این امکان را می دهند که تمیزتر و راحت تر نفس بکشید و همچنین باعث می شود که بیماری یک فردی از طریق هوا منتقل نشود.

۴- دمای ثابت

از آنجایی که هوای گرم بالا می رود، گرمایی که سایر دستگاه ها از جمله بخاری و هیتر های فن دار ایجاد میکنند ابتدا به سمت بالا رفته و مدتی طول می کشد که محیط گرم شود در صورتی که هیتر تابشی به محض روشن شدن و تابش گرمای ثابت را در اختیار مصرف کننده قرار میدهد.

۵- شرایط خشک کمتر

هر بار که هیتر های فن دار یا بخاری را روشن می کنید، این عمل باعث می شود رطوبت را از خانه شما خارج کند. این می تواند شما را با هوای خشک، پوست خشک و سینوس های دردناک مواجه کند در حالی که گرمای تابشی به سطح رطوبت خانه شما کمک می کند.

۶- صرفه جویی در مصرف سوخت

هیتر های تابشی به دلیل اینکه گرما را از طریق تابش و همانند خورشید انتقال میدهند در نتیجه محیط را به صورت یکسان گرم کرده و این عامل باعث می شود که هیتر تابشی مصرف انرژی کمتری را نسبت به سایر دستگاه های گرمایشی داشته باشد.

۷- قابل نصب در مکان های مختلف

وقتی میخواهید هیتر تابشی را در خانه یا سالن یا رستورانتان نصب کنید و نمی خواهید که سراسر محل تان را گرم کنید میتوانید در یک یا دو اتاق یا قسمتی از سالن یا بخشی از رستوران را که دلتان می خواهد را نصب کنید و فقط محل مورد نظرتان را گرم کنید.

هیتر تابشی در سالن های صنعتی

۸- فضای بیشتر

هیتر تابشی به شما این امکان را می دهد که رادیاتورهای نامناسب و بخاری ها و سایر دستگاه های گرمایشی را که در کف و دیوار ها نصب شده اند را حذف کنید و رادیاتورهای دیواری  و بخاری ها را بردارید و فضا را باز کنید.

۹- امکان گرم کردن فضاهای بزرگ با کمترین هزینه

مزیت بسیار مهم هیتر های تابشی که سایر هیتر ها و بخاری ها و سیستم های گرمایشی ندارند، نصب آنها در فضا هایی با ارتفاع بلند و حتی در فضا های باز می باشد به این دلیل که سیستم این هیتر ها به گونه ای است که گرما را از طریق تابش انجام داده و فردی که در زیر آن حتی اگر در فضای باز نیز باشد گرما را احساس خواهد کرد.

۱۰- اتلاف گرمای کمتر

بهترین هیتر های تابشی هیتر های هستند که مجهز به مشعل مبدل دار ترموستاتیک می باشند. این مبدل با قرار گرفت بر روی دستگاه می تواند گرمای زیادی که از طریق دودکش به بیرون منتقل می شود را بازیابی کرده و مجددا وارد دستگاه کند که موجب صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف سوخت می شود.

خرید هیترهای تابشی کم مصرف یوتاب

شرکت یوتاب برای اولین بار در ایران توانسته است هیترهای تابشی کم مصرف تولید کند که نسبت به سایر هیترهای موجود در بازار، ۳۰% سوخت کمتر مصرف می کنند.

این هیترها با لوله های آلومینایز که تا ۱۰ سال گارانتی تعویض دارند، ساخته شده اند و در مقابل هر نوع رطوبت و دمای بالا مقاوم می باشند. برای خرید اینترنتی هیتر تابشی مناسب می توانید همین حالا به سایت یوتاب مراجعه کرده و هیتر تابشی مناسب با فضای مد نظر خود را خریداری کنید و از خدمات پس از فروش دائمی بهره مند شوید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.