پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تاثیر خرید شیشه رنگی و آینه دکوراتیو بر فضای خانه
    31 خرداد 1401 - 18:18
    شناسه : 200148
    0

    در زمان خرید شیشه رنگی جدید اینقدر انواع مختلف و نوع های مختلفی را می توان دید که امکان دارد برای انتخاب خود با مشکلاتی مواجه شوید.

    پ
    پ

    در حال حاضر می توان گفت که شیشه‌ رنگی تاثیر بسزایی در عرصه دکوراسیون داخلی دارند. شیشه‌های رنگی در انواع مختلفی از نظر رنگ‌ بندی، طرح، ضخامت و غیره دارند که با توجه به کاربرد، موارد استفاده مختلفی نیز دارند. به طور کلی شیشه رنگی را می توان در سه دسته اصلی شیشه رنگی براق (لاکوبل)، شیشه رنگی مات (متلوکس) و شیشه رنگی متالیک (متلاک) تقسیم کرد. در گذشته انواع شیشه های رنگی جهت تزیین اماکن تاریخی و مراکز دیگر کاربردی بودند . شیشه رنگی از نوع شیشه های مقاوم محسوب می شود، که جهت جلوه بیشتر و زیبایی شیشه های سکوریت و لمینت، آن ها را به شکل رنگی در می آورند. این نوع شیشه ها به علت زیبایی و میزان گسترده ای از رنگ ها که در آن استفاده شده است، به عنوان شیشه دکوراتیو و تزیینی در ساختمان ها کاربرد دارد. به طور کلی شیشه ها دارای ماده معدنی بنام سیلیس می باشند، هرچه میزان سیلیس در این نوع شیشه ها بیشتر باشد مقاومت آن نیز فزایش می یابد. شیشه رنگی با اضافه کردن نمک های فلزی رنگی به شیشه در فرآیند ساخت آن به وجود می آید. امروزه در کنار شیشه رنگی ها استفاده از هنر آینه کاری و آینه دکوراتیو نیز افزایش یافته است.

    word image 200148 1 - تاثیر خرید شیشه رنگی و آینه دکوراتیو بر فضای خانه - شیشه رنگی

    انواع شیشه رنگی 

    در زمان خرید شیشه رنگی جدید اینقدر انواع مختلف و نوع های مختلفی را می توان دید که امکان دارد برای انتخاب خود با مشکلاتی مواجه شوید .به طور کلی انواع شیشه های رنگی عبارت اند از :

    • شیشه های رنگی مات
    • شیشه های رنگی هوشمند
    • شیشه های رنگی کلاسیک
    • شیشه های رنگی دکوراتیو

    آینه کاری روشی نو برای جذابیت محیط

    هنر آینه کاری در معماری ایرانی قدمتی بالایی برخوردار می باشد که می توان به دوره ساسانیان اشاره داشت. از قدیمی ترین هنرآینه کاری می توان به بنای چهلستون اصفهان اشاره کرد.به این صورت هنر آینه کاری در دسته هنرهای سنتی ایران قرار می گیرد که به مروز با وارد شدن آینه دکوراتیو و آینه کریستال به دکور های مدرن نیز اضافه شد. امروزه در تزئین دکوراسیون داخلی کاربرد بالایی دارد به گونه ای که در هر خانه اضافه می شود و به آن جلوه خاصی می بخشد.

    امروزه در هنر آینه کاری ،آینه دکوراتیو در انواع واندازه های ختلفی تولید می شود.این آینه ها از نظر رنگ نیز تنوع بالایی دارند که از رنگ های آن می توان به طلایی، برنز، مسی، آبی، ساده معمولی و آینه کریستال اشاره کرد.به طور معمول این آینه ها مناسب دکوراسیون داخلی فروشگاه ها، لابی ها، دکور اتاق ها و … می باشند و در ضخامت های 4 و 6 ملی متر تولید و اجرا می گردند.

    word image 200148 2 - تاثیر خرید شیشه رنگی و آینه دکوراتیو بر فضای خانه - شیشه رنگی

    تاثیر آینه دکوراتیو بر فضای خانه

    در هر دوره ای طراحی دکوراسیون خانه طرفداران خاصی برای خود دارد .به طور معمول در طراحی از ابزار های مختلفی  استفاده می شود.در حال حاضر می توان آینه دکوراتیو را به عنوان یکی از رایج ترین محصولات دکوری به شمار آورد که روی فضای خانه تاثیرات بسزایی می گذارد. بزرگ نشان دادن فضای کوچک خانه یکی از بهترین تاثیرات آینه بر فصلی خانه می باشد. در صورتی که آینه در جای نصب شود که نور به خوبی به آن بازتاب کند هم باعث بزرگتر دیده شدن خانه و هم افزایش نور و روشنایی خانه می شود. گاها امکان دارد در قسمتی از خانه خود متوجه ایرادی شوید .یکی از راه های پنهان کردن این ایراد استفاده از آینه دکوراتیو می باشد که به راحتی می توانید آن را از دید افراد پنهان نمایید .

    از گذشته تا کنون در کشور متمدن ما تولید آینه دکوری بسیار محبوبیت داشته است و هنرمندان زیادی در عرصه تولید آینه دکوراتیو در طرح های مختلفی همچون آینه دکوراتیو چند تکه و آینه یک تکه با اشکال مختلف  و طرح های مدرن، کلاسیک، پلکسی، دیواری و … فعالیت دارند. شما می توانید خرید آینه دکوری را برای منازلی که سبک ساده و بی روح هستند امتحان کنید چرا که آینه های دکوراتیو می توانند فضا را درخشان و زنده و گیرا تر نشان دهند .استفاده از آینه ضمن زیبایی و منحصر به فرد شدن دکور خانه در افزایش نور و بزرگتر جلوه دادن خانه بسیار موثر خواهد بود .

    ویژگی های آینه دکوراتیو

    • نور در آینه ها جذب یا عبور نمی کنند بلکه آینه ها نور را انعکاس می دهند که موجب بازتابندگی بیشتر می شود و در کیفیت تصویر آینه نیز بهتر عمل می کند.
    • به خوبی می توان تصویر خود را در آب شیشه و چشمه یا فلزات براق و شفاف مشاهده نماییم ،از این جهت، طبیعت می تواند آینه باشد.
    • برای ساخت آینه ها می بایست توجه داشت که یک لایه روکش دار از آن ها بسازیم و برای اینکه ظاهر آینه خراب نشود و کیفیت خود را از دست ندهد، این پوشش به پشت آینه چسبانده شود.

    word image 200148 3 - تاثیر خرید شیشه رنگی و آینه دکوراتیو بر فضای خانه - شیشه رنگی

    آینه کاری در سال های گذشته تا کنون نیز در ایران کاربرد زیادی دارد و جز هنر های دیرینه و بسیار قدیمی ایرانی محسوب می شود. امروزه نیز با استفاده از این هنر خانه ها را زیبا و دلپذیر می کنند. آینه کاری یک نوع هنر از دکوراسیون داخلی محسوب می شود؛ در آینه کاری افراد با برش شیشه به شکل های دلخواه و چسباندن آن ها به مکان های مناسب باعث زیبایی محیط و فضا می شوند. یکی از بهترین مراکز برای خرید و نصب آینه کاری صنایع آینه رحیمی می باشد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و خرید آینه مورد نظر به وب سایت rahimiglass.com مراجعه نمایید و با کارشناسان ما تماس حاصل بفرمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.