شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مراقبت روزانه از پوست حساس و معمولی (روتین پوستی روزانه)
    02 تیر 1401 - 12:27
    شناسه : 200239
    0

    خوب است بدانید که مراقبت از پوست در هر سنی ضروری است و نباید بلافاصله پس از مشکلات پوستی به دنبال یک روال مناسب باشید. پس همیشه پیشگیری را بر درمان ترجیح دهید.

    پ
    پ

    بدون شک یکی از عوامل زیبایی چهره هر انسانی داشتن پوستی سالم و شاداب است. از آنجایی که چرخه تولید سلول های پوست با افزایش سن کاهش می یابد و بروز مشکلات دائمی پوست افزایش می یابد، توصیه می کنم از پیری پوست، پیری زودرس پوست و مشکلاتی مانند آکنه، جوش اجتناب کنید. در این مقاله کوتاه که از وب سایت دکتر فاطمه حبشی گردآوری شده است، به اهمیت رژیم غذایی مناسب و اهمیت آن برای سلامت پوست می پردازیم.

    خوب است بدانید که مراقبت از پوست در هر سنی ضروری است و نباید بلافاصله پس از مشکلات پوستی به دنبال یک روال مناسب باشید. پس همیشه پیشگیری را بر درمان ترجیح دهید.

    می دانید، در دوران کودکی، پوست قادر است سطوح بالایی از کلاژن و الاستین تولید کند، اما خاصیت کلاژن سازی پوست کاهش می یابد و پوست صورت شما لیز می شود، بنابراین برای ساختن پوست باید به آن عادت کنید. کلاژن دائمی برای تغذیه پوست شما به آرامی پیر می شود.

    علاوه بر این، هدف اصلی روتین پوست مبارزه با آلودگی سموم مختلف و عناصر مضر است. به عبارت دیگر پاکسازی پوست اولین قدم برای داشتن پوستی سالم است.

    چرا برنامه روزانه مراقبت از پوست مهم است؟

    اگر بخواهم به طور حرفه ای تری بر اهمیت روتین های پوستی تاکید کنم، باید بگویم که روزانه سلول های پوستی زیادی از بین می روند و سلول های جدید جایگزین می شوند. بنابراین مراقبت روزانه از پوست به داشتن پوستی تمیز و براق کمک می کند و از ایجاد آکنه و چین و چروک روی پوست جلوگیری می کند و به حفظ زیبایی پوست کمک می کند.

    علاوه بر این، با افزایش سن، قدرت و سرعت بازسازی سلولی کاهش می یابد و لایه شاخی و قطر پوست مرده افزایش می یابد و منجر به درخشش و آسیب پوست می شود. بنابراین، مراقبت روزانه از پوست می تواند سلول های مرده پوست را حذف کند و آنها را با قسمت های زنده پوست متعادل کند، سلول های کوچک را جایگزین کند و بافت آسیب دیده را ترمیم کند.

    اگر اغلب روزهای طولانی و استرس دارید، فیزیوتراپی می تواند راهی عالی برای گذراندن یک عصر شاد و آرام باشد. فعالیت بدنی منظم نه تنها می تواند به کاهش استرس کمک کند، بلکه سلامت شما را در سنین پایین بهبود می بخشد. همچنین مزایای زیادی برای افزایش اعتماد به نفس و زیبایی صورت وجود دارد که می تواند عادات مراقبت از پوست شما را تحریک کند.

    image 1654872970 - مراقبت روزانه از پوست حساس و معمولی (روتین پوستی روزانه) -

    صورت شما اولین قسمتی از بدن شما است که دیگران به آن نگاه می کنند و پوست سالم و جدید به شما اعتماد به نفس می دهد. با ما همراه باشید، بیشتر اوقات اینها جوش های آزاردهنده ای هستند که باعث می شوند شام عشق خود را هدر دهید یا به دعوت تولد یک دوست نه بگویید!

    به یاد داشته باشید که پوست سالم و شاداب زمان می برد و پوست شما یک شبه جوان و شاداب نخواهد شد. برای تغذیه پوست با مواد مغذی ضروری به یک برنامه و برنامه منظم نیاز دارید، بنابراین یک برنامه مراقبت منظم برای همه افراد و در هر سنی ضروری است.

    همانطور که در بالا ذکر کردم، پیشگیری همیشه آسان تر و ارزان تر از درمان است. مراقبت روزانه از پوست باعث صرفه جویی در هزینه می شود. مشکلات پوستی مانند چین و چروک عمیق، لک و ضایعات پوستی و سایر مشکلات مشابه را می توان با برنامه ریزی روزانه مناسب پیشگیری کرد و از هزینه های بالای مراجعه به جراحان پلاستیک و متخصصین پوست جلوگیری کرد.

    همچنین مطمئن شوید که نیازی به محصولات گران قیمت و لوکس با مراقبت مناسب از پوست ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از محصولات با کیفیت و متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. تمامی محصولات و نحوه استفاده از آنها توسط دکتر حبشی در دوره های آموزش پاکسازی پوست در تهران توضیح داده می شود.

    برای مراقبت روزانه از پوست از چه محصولاتی باید استفاده کرد؟

    محصول اول: پاک کننده

    ابتدا به یک شوینده مناسب نیاز دارید تا تمام آلودگی هایی که در طول روز روی صورت شما گذاشته شده است را پاک کند. روزانه صورت خود را به آرامی با یک شوینده مناسب بشویید. اگر پوست خشکی دارید از پاک کننده های غیر الکلی و اگر پوست چرب دارید از پاک کننده های بدون روغن استفاده کنید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید زیرا آب گرم یا گرم چربی های طبیعی پوست را از بین می برد و مستعد ایجاد شبح می شود. خشک می شود.

    محصول دوم: تونر

    تونر بعد از شستشوی صورت استفاده می شود و به شما کمک می کند پوستی صاف و نرم و البته با PH استاندارد داشته باشید. تونر اغلب حاوی مواد مغذی است که برای پوست مفید است. در رایحه های مختلف تهیه شده است و می تواند پوست های خشک را تسکین دهد، سلول های قدیمی را بازسازی کند و التهاب بافت را به شدت درمان کند. جوهر چای سبز و تونر ویتامین C دو مورد از محبوب ترین تونرهای موجود در بازار هستند.
    لازم است بدانید که یک تونر خوب دارای pH 6-5 است که به پوست کمک می کند تا pH طبیعی خود را پس از پاکسازی بازیابی کند.

    محصول سوم: مرطوب کننده ها

    کرم مرطوب کننده جزء ضروری و جدایی ناپذیر مراقبت از پوست روزانه شماست و بعد از هر بار شستشوی صورت از آن استفاده کنید. مرطوب کننده های بدون چربی برای پوست های چرب و مرطوب کننده های چرب بیشتر برای پوست های خشک توصیه می شود. مرطوب کننده ها همانطور که از نام آن پیداست از پوست شما در برابر خشکی محافظت می کنند و آن را تمیز و مرطوب نگه می دارند. مرطوب کردن پوست از پیری آن جلوگیری می کند، بنابراین استفاده از مرطوب کننده مناسب برای پوست سالم بسیار موثر است. همچنین توصیه می کنم بلافاصله پس از استفاده از تونر پوست را مرطوب کنید تا پوست عمیق تر شود.

    محصول چهارم: کرم های ضد آفتاب

    از ضد آفتاب روزانه یا چند بار در روز استفاده کنید، حتی اگر هوا آفتابی نباشد. ابری، بارانی یا برفی فرقی نمی کند. در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب را تجدید کنید. این محصولات از پوست شما در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کنند و خطر ابتلا به بیماری های پوستی مانند سرطان پوست را کاهش می دهند. علاوه بر این، علت اصلی ایجاد لک، چین و چروک و آفتاب سوختگی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است که باید با محافظت کافی در برابر آفتاب کاهش یابد تا اثر آن بر روی پوست کاهش یابد.

    محصول پنجم: سرم و مواد مغذی

    سایر محصولات پوستی شامل سرم ها و ماسک هایی هستند که حاوی موادی مانند آنتی اکسیدان ها، رتینول، ویتامین C و غیره هستند. که پوست را تغذیه و بازسازی می کند. اشتباه نکنید، لازم نیست از هر سرم یا ماسک موجود در بازار استفاده کنید. می توانید به طور مرتب از محصولات مختلف استفاده کنید و تاثیر آن را ببینید.

    همانطور که ملاحظه کردید، روتین روزانه پوست بسیار مهم است. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید و در دوره های آموزشی مرتبط شرکت کنید، کافیست با 09120311317 تماس حاصل کنید.

    منبع: fatemehhabashi.com

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.