لینک سازی خارجی یا بک لینک، یکی از کارهای مهم در سئو خارجی یا off page seo وب سایت است .اکر شما نیز صاحب یک کسب و کار آنلاین باشید حتما بعد از طراحی وب سایت خود،بدنبال دیده شدن و رفتن به صفحه اول گوگل هستید.خیلی از صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آنلاین، حتی با پرداخت پول در پی گرفتن بک لینک های متعدد از وب سایت های معتبر وغیر معتبر ،هزینه زیادی را متقبل میشوند،اما وب سایت آنها باز هم در همان جایگاه قبلی ،در نتایج جستجو باقی می ماند!
حالا سوال اینجاست،چند بک لینک بسازیم تا توسط گوگل دیده شویم؟
در جواب باید گفت،این سوال از پایه و اساس اشتباه است. این کاملا به شرایط مختلف وابسته است، به عنوان مثال ،ممکن است شما قصد داشته باشید در یک موضوع رتبه بگیرید که رقابت درآن کم است و شما میتوانید حتی بدون لینک سازی خارجی و با رعایت مواردی مانند تولید محتوا یکتا وغیر کپی و رعایت اصول سئو داخلی و سئو تکنیکال، رتبه خوبی در گوگل بگیرید.
در خیلی از مواقع ممکن است، شما به دنبال تحلیل و آنالیز لینک های خارجی وب سایت های رقیب خود باشید که، حتما متعجب شده اید که آن وب سایت ها با اینکه در صفحه اول و در نتایج اول گوگل رتبه گرفته اند، لینک های زیادی ندارد ویا لینکی معتبری از وب سایتی با اعتبار دامنه بالا دریافت نکرده اند.
حالا اگر شما به عنوان یک علاقمند به سئو در پی یافتن این باشید که ،چگونه ممکن است بدون بک لینک های متعدد و معتبر،از گوگل رتبه گرفت ؟باید علاوه بر تحلیل بک لینک های رقیب های خود در حوزه ی سئو تکنیکال و سئو داخلی ،بتوانید وب سایت رقیب تان را تحلیل و آنالیز کنید.
به عنوان مثال، شما قصد دارید در عبارت ” طراحی سایت” رتبه بگیرید،شما ممکن است یک صفحه خدمات در وب سایت خود طراحی کرده باشید و سعی کرده باشید که اصول سئو داخلی را تا حدودی رعایت کنید، همچنین محتوای این صفحه غیر کپی ،هدفمند و براساس اصول سئو نوشته شده باشد . حال به دنبال این هستید که بک لینک های رقبای خود را تحلیل کنید و متوجه میشوید که وب سایت هدف شما در مورد بک لینک کار خاصی انجام نداده است یعنی لینک های معتبری نگرفته است ویا تعداد آن اندک است .حالا سوالی که پیش می آید این است که این وب سایت چگونه و با رعایت چه اصولی به صفحه نخست نتایج موتور جست وجو رسیده است؟
این شرایط برای ما نیز پیش آمده بود که در هنگام تحلیل یک وب سایت ،متوجه شدیم وب سایتی که در یک کلمه کلیدی پررقابت به صفحه اول نتایج امده بود بک لینک قابل توجی نداشت، اما این صفحه از وب سایت که در کلمه کلیدی هدف خود رتبه خوبی گرفته بود، دارای صفحه ای طراحی شده بر اساس سئو داخلی وب سایت بود و حد قابل توجهی از اصول سئو داخلی برای آن رعایت شده بود.
مثلا کلمه کلیدی مورد نظر به شکل های متفاوتی در محتوای صفحه تکرار شده بود، صفحه مورد نظر دارای عکسهای یونیک و غیر کپی بود. همچنین ویدیوی در مورد موضوع مورد نظر داشت همچنین یک فرم پرسش وپاسخ مشتریان داشت که باعث بهبود تجربه کاربری و همچنین باعث آپدیت این صفحه میشد.
اما شرایط همیشه انقدر ساده نیست.اگر موضوع و یا عبارتی که شما قصد دارید در آن رتبه بگیرید،دارای رقبای قدرتمندی باشد ،قضیه کاملا متفاوت خواهد بود. در این شرایط باید سعی کنید تا حدود زیادی فاکتورهای سئو داخلی و تکنیکال را رعایت کنید وهمچنین توجه خاصی به لینک سازی خارجی داشته باشید. و علاوه بر کمیت لینک ها به کیفیت و اعتبار بک لینک ها توجه کنید.
آنالیز و تحلیل رقبا،یکی ازراه گشاترین موارد برای یافتن یک نقشه راه و استراتژی هدفمند، برای برنامه ریزی وتعیین نقشه ی اقدامات آینده وب سایت شما، برای رشد کسب و کار شماست .اگر شما تمام اصول سئو داخلی و تولید محتوای ارزشمند برای مخاطب را رعایت کرده اید، به دنبال این باشید که رقبای شما چند لینک و با چه اعتباری از چه وب سایت هایی ساخته اند.
ثبت دیدگاه