شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41375 تعداد نوشته های امروز : 10 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس
    05 تیر 1401 - 1:30
    شناسه : 200319
    0

    در این مقاله به بررسی استفاده از بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

    پ
    پ

    در این مقاله به بررسی استفاده از بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

     بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس

    مقدمه:

    امروزه تزریق بوتاکس کاربردهای زیادی دارد و باعث از بین رفتن بسیاری از مشکلات در بدن می شود.

    یکی از کاربردهای تزریق بوتاکس از بین بردن واژینیسموس می باشد. بسیاری از زنانی که به بیماری واژینیسموس مبتلا می شوند، همواره به دنبال راهی برای رهایی از دردها می باشند. در صورتی که شما نیز به این عارضه مبتلا شده اید، برای درمان قطعی از روش های نوین زرکلینیک یکی از بهترین کلینیک های مشکلات زنان کمک بگیرید. در این مقاله توضیحات کاملی در خصوص بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس ارائه می دهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

    در این مقاله می خوانیم:

    واژینیسموس چیست؟

    دلایل ایجاد بیماری واژینیسموس

    بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس

    فواید تزریق بوتاکس برای درمان واژینیسموس

    تعداد جلسات تزریق بوتاکس برای درمان واژینیسموس

    ماندگاری بوتاکس در ناحیه واژن

    آیا تزریق بوتاکس به واژن دردناک است؟

    زیباسازی واژن با تزریق بوتاکس

    سخن پایانی

    #####

    واژینیسموس چیست؟

    بیماری واژینیسموس یک نوع اختلال جنسی در زنان می باشد که طی آن عضلات واژن دچار انقباض خواهند شد.

    با وجود انقباضات واژن مقاربت بسیار دردناک و سخت می شود که در نهایت سبب قطع رابطه جنسی خواهد شد.

    خود زن تا حدودی می تواند عضلات واژن را منقبض کند.

    اما طی بیماری واژینیسموس انقباضات داخل واژن به صورت غیر ارادی اتفاق می افتند. این بیماری به گونه ای برای بیمار درد به وجود می آورد که حتی انجام معاینات پزشکی نیز غیر ممکن خواهند شد. برای از بین بردن دردها و درمان قطعی بیماری روش های مختلف وجود دارد که یکی از بهترین و موثرترین آن ها تزریق بوتاکس می باشد.

    واژینیسموس چیست؟

    دلایل ایجاد بیماری واژینیسموس

    عوامل مختلفی در ایجاد بیماری واژینیسموس نقش دارند. نکته جالب اینجاست که علاوه بر عوامل جسمی، عوامل روحی متعددی نیز سبب ایجاد این اختلال خواهند شد که در ادامه آن ها را بیان کرده ایم:

    • مورد تجاوز قرار گرفتن
    • تجربه رابطه جنسی خشن و سخت
    • عدم شناخت کافی از اجزای داخلی واژن
    • عدم مراقبت از واژن در برابر ضربه های فیزیکی
    • تربیتی جنسی سخت گیرانه
    • استرس بارداری و زایمان
    • استرس از اولین نزدیکی
    • داشتن رابطه سخت و ناگهانی در شب اول ازدواج
    • وجود بیماری های مختلف و فشار به عضلات واژن
    • نداشتن اطلاعات کافی از روش های جنسی استاندارد
    • جراحی ناحیه لگن
    • مشکلات آناتومی بدن

    بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس

    بوتاکس کاربردهای مختلفی در بدن دارد اما عمده ترین کاربرد آن جوان سازی و زیبا سازی صورت می باشد. بوتاکس کاربردهای دیگری به جز زیبایی صورت نیز دارد و آن درمان واژینیسموس است. در بوتاکس سمی به نام بوتولینوم وجود دارد که برای درمان برخی از بیماری ها و از بین دردها و سوزش ها بسیار موثر عمل می کند.

    ماده بوتاکس خاصیت فلج کنندگی عضلات را دارد. در این صورت با تزریق آن به ناحیه واژن انقباضات غیر ارادی عضلات واژن از بین می روند. برای درمان واژینیسموس ماده بوتاکس طی چند مرحله به عضلات واژن تزریق می گردد.

    نکات مربوط به تزریق بوتاکس به واژن

    • با توجه به این که تزریق بوتاکس به واژن دارای عوارض جانبی می باشد، معمولا به عنوان اولین روش درمان مورد استفاده قرار نمی گیرد. در صورتی که دیگر روش های درمانی برای از بین بردن دردهای این بیماری اثر گذار نبودند پزشک از تزریق بوتاکس استفاده می کند.
    • از جمله مهم ترین عوارض تزریق بوتاکس به ناحیه واژن می توان به بی اختیاری ادرار و تاری دید اشاره کرد. با این حال احتمال بروز این عوارض بسیار محدود است.
    • درمان واژینیسموس به وسیله بوتاکس معمولا به تنهایی انجام نمی شود و معمولا پزشک در کنار آن از متسع کننده ها و روان درمانی نیز استفاده می کند تا درمان قطعی صورت بگیرد.
    • در صورتی که تزریق بوتاکس به درستی و توسط یک پزشک مجرب انجام گیرد، خطرات و عوارض آن بسیار کمتر خواهد بود. در صورتی که بیمار بعد از تزریق بوتاکس دچار بی اختیاری شود، تنها در هنگام عطسه و فشار چند قطره ادرار خارج خواهد شد.
    • عارضه بی اختیاری و تاری دید تزریق بوتاکس عوارضی موقتی هستند و به مرور زمان از بین خواهند رفت.
    • پزشک باید از تزریق بوتاکس در نزدیکی مجاری مثانه و رکتوم خودداری کند تا درمان نهایی منجربه بروز عوارضی نظیر بی اختیاری ادرار نگردد. به همین دلیل انتخاب یک پزشک ماهر و مجرب بسیار مهم است.

    بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس

    فواید تزریق بوتاکس برای درمان واژینیسموس

    • تزریق بوتاکس به واژن مزایای زیادی شامل مزایای زیر برای بیمار دارد:
    • از بین بردن عوارض شدید بیماری واژینیسموس
    • از بین رفتن دردهای عادت ماهانه
    • بهبود روابط جنسی و زناشویی
    • افزایش لذت جنسی
    • از بین بردن درد و اسپاسم در هنگام مقاربت
    • از بین بردن درد ناشی از اختلالات کف لگن

    تعداد جلسات تزریق بوتاکس برای درمان واژینیسموس

    برای درمان بیماری واژینیسموس و از بین رفتن کامل دردها لازم است تزریق بوتاکس طی جلسه انجام شود. تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان این بیماری در زنان مختلف متفاوت می باشد. برخی از زنانی که با این بیماری درگیر هستند تنها با یک جلسه بهبود می یابند. اما برخی دیگر از بیماران لازم است طی 2 الی 3 جلسه تزریق بوتاکس داشته باشند تا دردهای واژن از بین بروند. تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان را پزشک با توجه به شرایط بیمار تعیین می کند.

    ماندگاری بوتاکس در ناحیه واژن

    باید بدانید که تزریق بوتاکس یک روش موقتی است و بعد از مدتی اثرات آن از بین خواهد رفت. میزان ماندگاری نتایج تزریق بوتاکس در افراد مختلف متفاوت می باشد. به صورت میانگین بوتاکس در عضلات واژن بین 2 الی 6 ماه ماندگاری دارد. با این حال اثرات درمان طولانی تر است. یعنی با از بین رفتن اثرات بوتاکس بیماری واژینیسموس نیز دیگر بروز پیدا نمی کند. عدم بروز مجدد بیماری ممکن است به دلیل تمرینات عضلات در دوره درمان و روان درمانی باشد.

    آیا تزریق بوتاکس به واژن دردناک است؟

    دکتر زرگنج فرد برای تزریق بوتاکس به واژن برای درمان بیماری واژینیسموس از داروی بی حسی استفاده می کند. این داروها باعث می شود بیماری در زمان تزریق چیزی احساس نکند. از این رو نگرانی بابت تزریق بوتاکس به واژن و استرس تحمل درد وجود ندارد. علاوه بر این تزریق از طریق سوزن های بسیار ریزی انجام می گیرد که در این صورت کمترین میزان خونریزی و درد را به دنبال دارد.

    زیباسازی واژن با تزریق بوتاکس

    یکی از مزایای تزریق بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس، زیباسازی واژن می باشد. در اثر تزریق بوتاکس به واژن لب های واژن دچار افزایش حجم خواهند شد. این افزایش حجم سبب زیبا شدن ظاهر واژن می شود.

    علاوه بر این تزریق بوتاکس چین و چروک واژن را از بین می برد و سبب افزایش خاصیت کشسانی واژن می شود. در این صورت کیفیت رابطه جنسی افزایش می یابد و زن از اعتماد به نفس بالایی برخودار می شود.

    سخن پایانی:

    در صورتی که شما نیز در حین رابطه جنسی دردهای زیادی را احساس می کنید، بهتر است برای تشخیص بیماری به پزشک زنان مراجعه نمایید.

    برای هر درد و بیماری حداقل یک راه درمان وجود دارد. بنابراین سعی نکنید که درد را تحمل کرده و رابطه جنسی را ادامه دهید.

    در صورت احساس درد بهتر است به یک پزشک زنان معتبر، ماهر و با تجربه مراجعه کنید. کمک گرفتن از بهترین دکتر زنان برای درمان بیماری واژینیسموس سبب می شود درمان با کمترین میزان عوارض ممکن صورت گیرد.

    دکتر زرگنج فرد در مرکز درمانی زرکلینیک در خصوص این بیماری راهنمایی های کاملی را در اختیار شما قرار می دهد و بهترین راه درمان را برای شما انتخاب می کند. برای دریافت مشاوره رایگان با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

    منبع

    منبع 2

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.