پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آشنایی با تاریخچه شیبا اینو در اوکی اکسچنج
    05 تیر 1401 - 9:25
    شناسه : 200361
    0

    ارز شیبا یک ارزی بود که در مدت زمان کوتاهی، توانست به رشد قیمت فوق العاده‌ای برسد و به همین منظور، عده زیادی برای خرید شیبا به صرافی‌ها هجوم بردند که همین کار باعث شد تا قیمت شیبا، بیشتر از گذشته شود.

    پ
    پ

    همه چیز از تاریخ 1 آگوست سال 2020 شروع شد و زمانی که ارز Shiba Inu توسط تیم شیبا وارد بازار ارز دیجیتال شد. البته شیبا هم به مانند دوج کوین، برای خنده و فان ساخته شده بود و وقتی با رشد قیمت مواجه شد، مردم هم ارز شیبا را در لیست جوک کوین و یا میم کوین‌ها قرار دادند. البته یک تفاوتی میان شیبا و دوج کوین بود؛ به این شکل که برخلاف دوج کوین، معلوم نبود که صاحبان شیبا چه کسانی هستند!

    در ابتدا شیبا بلاک چین اختصاصی خودش را نداشت و یک توکن در شبکه اتریوم یا همان ERC-20 بود که پس از مدتی که متقاضیان افزایش خرید شیبا زیاد شد، تیم شیبا به این فکر افتاد که بلاکچین اختصاصی خود را راه اندازی کند که همینطور هم شد.

    خرید شیبا چه معایب و فوایدی دارد؟

    ارز شیبا یک ارزی بود که در مدت زمان کوتاهی، توانست به رشد قیمت فوق العاده‌ای برسد و به همین منظور، عده زیادی برای خرید شیبا به صرافی‌ها هجوم بردند که همین کار باعث شد تا قیمت شیبا، بیشتر از گذشته شود.

    ولی قبل از خرید، بهتر است که اول اطلاعات لازم درباره این ارزها را بدانید؛ چی بودند، چه زمانی ساخته شدند، هدف از ساخت آن چه بوده و سوالات از این قبیل!

    word image 200361 1 - آشنایی با تاریخچه شیبا اینو در اوکی اکسچنج - تاریخچه شیبا

    رشد ارز شیبا

    رشد ارز شیبا فوق العاده بود؛ به حدی که در مدت زمان کوتاهی، دومیلیون درصد رشد قیمت داشت!

    حتی این رشد قیمت به حدی شده بود که صرافی بایننس هم تصمیم گرفت تا ارز شیبا را به صرافی خودش اضافه کند؛ حالا میزان معاملات شیبا به دلیل اینکه مردم زیادی اقدام به خرید شیبا می‌کردند زیاد شده بود.

    دقیقا همین افزایش قیمت و لیست شدن در صرافی‌های متعدد بود که تیم شیبا تصمیم گرفت تا بلاکچین اختصاصی خود را بسازد و همچنین صرافی اختصاصی ارز شیبا را منتشر کند.

    روش خرید شیبا

    برای خرید شیبا شما اول باید یک کیف پول مطمئن داشته باشید که ارز شیبا را پشتیبانی کند.

    پیشنهاد می‌شود از کیف پول متامسک استفاده کنید؛ سایت شیبا برای معرفی مراحل خرید ارز شیبا بیان کرده است که از کیف پول متامسک کمک بگیرید.

    در مرحله دوم باید مقداری اتریوم در کیف پول خودتان داشته باشید؛ اگر اتریوم نداشتید، باید از یکی از صرافی‌های معتبر خرید کنید.

    حالا باید کیف پول خودتان را به صرافی ShibaSwap متصل کنید. صرافی ShibaSwap توسط تیم شیبا پشتیبانی می‌شود!

    حالا باید اتریوم‌هایی که از قبل در کیف پول خودتان داشتید را در ازای گرفتن Shiba پرداخت و صبر کنید تا شیبا به کیف پول شما واریز شود.

    با همین چند مرحله ساده، شما می‌توانید صاحب تعداد دلخواه ارز شیبا شوید!

    دلایل افت قیمت شیبا

    اگر علاقمند به شبکه اتریوم باشید، با خالق این ارز یعنی آقای ویتالیک بوترین هم آشنا هستید.

    آقای بوترین 50 درصد از کل ارز شیبا را در اختیار داشت؛ ولی در یک روز، تمامی این 50 درصد را از طریق صرافی یونی سوآپ فروخت.

    به گفته کارشناسان، یکی از مهمترین دلایلی که باعث شد تا قیمت شیبا افت کند، همین کار آقای ویتالیک بوترین بود!

    البته ویتالیک بوترین هم بعد از اینکه ارز شیبا را فروخت، 1 میلیارد از کل سودی که به دست آورده بود را به یک خیریه در کشور هند اهدا کرد تا در روند بهبود وضعیت کرونا در این کشور کمک کرده باشد.

    معرفی ارز ماتیک

    word image 200361 2 - آشنایی با تاریخچه شیبا اینو در اوکی اکسچنج - تاریخچه شیبا

    همانطور که می‌دانید، بیت کوین در سال قبل رشد فوق العاده‌ای داشت و همین رشد بیت کوین باعث شد تا بقیه آلت کوین‌ها هم همراه بیت کوین رشد کنند و خرید و فروش‌های زیادی در شبکه بلاکچین صورت بگیرد.

    همین افزایش خرید و فروش، باعث شد تا دیگر ارزهایی مثل اتریوم مقیاس پذیر نباشند؛ حالا نیاز به روش‌های نوین بود که بتواند این مشکل عدم مقیاس پذیری را از سر راه تریدرها بردارد.

    اینجا بود که ارز ماتیک وارد عرصه بلاکچین شد تا اتریوم را از این بلا نجات دهد؛ ماتیک یا همان ارز پالیگان، با ساختار فوق العاده‌ای که دارد، باعث شده تا مشکل مقیاس پذیری اتریوم تا حد زیادی برطرف شود.

    برای همین انتظار می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد رشد ارز ماتیک باشم؛ خیلی از هولدرها هم وقتی با این خاصیت ماتیک یا پالیگان آشنا شدند، فورا اقدام به خرید ارز ماتیک کردند تا اگر روزی این ارز رشد کرد، بتوانند سود خوبی داشته باشند.

    ارتباط بین ماتیک و ارز شیبا

    اگر در شبکه اتریوم فعالیت داشته باشید، می‌دانید که این شبکه کارمزد زیادی می‌گیرد که خوب به دلیل حجم زیاد مبادلاتی است ک در این شبکه انجام می‌شود؛ مبادلاتی مثل خرید شیبا یا تمام آلت کوین‌هایی که در این شبکه وجود دارند.

    ولی اینجا یک مشکلی وجود دارد؛ ارزهایی مثل همین شیبا، به خاطر حجم خیلی زیادی که دارند، قابل مقایسه با ارزهایی مثل خود اتریوم نیستند؛ چون شاید میلیاردها واحد از ارز شیبا وجود داشته باشد و همین تعداد واحد زیاد بعلاوه محبوبیت زیاد، باعث شده تا معاملات این دسته ارزها بالا رود که نتیجه آن می‌شود عدم مقیاس پذیری در شبکه اتریوم!

    ولی ماتیک توانسته تا این ازدحام را مدیریت کند و مشکل مقیاس پذیری را تا حد زیادی بهبود بخشد؛

    کلاهبرداری به روش شیبا ترون

    word image 200361 3 - آشنایی با تاریخچه شیبا اینو در اوکی اکسچنج - تاریخچه شیبا

    همیشه در دنیای ارز دیجیتال اینگونه بوده که تا زمانی یک ارزی موفق می‌شد، فورا نمونه‌های تقلبی وارد بازار شده تا بتوانند پولی به جیب بزنند؛ و اینگونه بود یک پروژه کلاهبرداری با نام شیبا ترون وارد بازار شد!

    بعد از انتشار پروژه شیبا ترون، فورا یک اطلاعیه‌ای توسط یک شرکت امنیتی به نام پک شیلد منتشر شد اکیدا مردم را از خریدن این توکن منع می‌کرد!

    این شرکت با بررسی کد قرارداد شیبا ترون، به این نتیجه رسیدند که فقط کسانی می‌توانند شیبا ترون را بفروشند که اسمشان در وایت لیست باشد؛ در غیر اینصورت نه می‌توانید بفروشید و نه می‌تواند به ولت دیگری انتقال دهید!

    برای خرید شیبا ترون باید خریدار اول اقدام به خرید ترون می‌کرد و سپس در کیف پول خود، باید ترون را به شیبا ترون چنچ کند.

    مواظب جیبتان باشید

    در آخر باید این مورد را به شما بگویم که دنیای ارز دیجیتال، غیرقابل پیش‌بینی است؛ شما فقط با تحلیل‌هایی که انجام می‌دهید می‌توانید ضررهای خودتان را به حداقل برساند. پس بی‌گدار به آب نزنید و قبل از خرید شیبا، کامل درباره آن تحقیق کنید. اوکی اکسچنج در این مسیر همراه شما است تا بتوانید تجربه یک سرمایه‌گذاری موفق را برای خود به ارمغان آورید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.