شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چطور محصولات مراقبت از پوست و موی مناسب خود را پیدا کنیم؟
    05 تیر 1401 - 16:09
    شناسه : 200370
    1

    اگر به دنبال داشتن پوستی یکدست و صاف هستید، باید روتین مراقبت از پوست مناسب خود را پیدا کنید که مهم ترین بخش آن، انتخاب محصولات مناسب است.

    پ
    پ

    اگر به دنبال داشتن پوستی یکدست و صاف هستید، باید روتین مراقبت از پوست مناسب خود را پیدا کنید که مهم ترین بخش آن، انتخاب محصولات مناسب است. از کرم و سرم گرفته تا ماسک و اسکراب، انتخاب محصولات مراقبت از پوست می‌تواند دشوار به نظر برسد، به خصوص زمانی که نمی‌دانید به دنبال چه هستید یا از کجا شروع کنید. برای شروع می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید.

    چطور محصولات مراقبت از پوست و موی مناسب خود را پیدا کنیم؟

    نوع پوست خود را بشناسید.

    شناخت نوع پوست خود بهترین کار برای شروع است. نوع پوست خود را مشخص کنید:

    • چرب
    • خشک
    • حساس
    • مختلط

    هدف از این کار این است که محصولاتی را انتخاب کنید که مخصوص پوست شما طراحی شده‌‌اند. انتخاب محصولات مناسب بدون دانستن اینکه با چه نوع پوستی سر و کار دارید غیرممکن است.

    نیازهای خود را بشناسید.

    کمی وقت بگذارید و به نیازهای پوست خود توجه کنید. ممکن است خطوط ظریفی داشته باشید که می‌خواهید آنها را کاهش دهید. ممکن است آکنه‌های دائمی داشته باشید که می‌خواهید آنها را از بین ببرید، یا منافذ بزرگی دارید که می‌خواهید اندازه آنها را به حداقل برسانید. یا حتی ممکن است پوست شما نیاز به اسکراب و لایه برداری داشته باشد. در هر حال محصولاتی که انتخاب می‌کنید باید به طور موثر به مسائلی که نگران آنها هستید رسیدگی کنند.

    اصول اولیه را بدانید.

    اصول اولیه را بدانید.

    صرف نظر از اینکه چه نوع پوستی دارید، چهار دستور مراقبت از پوست اساس هر روتین پوست خوب را تشکیل می‌دهند. دستورات را دنبال کنید:

    • پاک کردن: بدون توجه به نوع پوست خود، باید پاک کننده ای انتخاب کنید که پوست شما را به خوبی تمیز کند. پوست شما آلودگی، باکتری و سایر آلاینده‌ها را در طول روز جمع می‌کند؛ یک شوینده خوب چربی انباشته شده، سلول‌های مرده پوست و سایر ناخالصی‌ها را از بین برده و به پوست شما احساس شادابی می‌دهد.
    • آبرسانی و مرطوب کردن: پوستی که به خوبی هیدراته و آبرسانی شده است، شاداب‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسد؛ به همین دلیل است که یک مرطوب کننده با کیفیت باید بخشی از روتین مراقبت از پوست باشد. هنگامی که در جستجوی محصولات آبرسان هستید، به دنبال مواد اصلی مانند اسید هیالورونیک در ترکیبات آن باشید که رطوبت را به پوست جذب کرده و آن را در آنجا نگه می‌دارد. همچنین می‌توانید از یک تونر با خاصیت آبرسانی نیز استفاده کنید.
    • محافظت: اشعه‌های مضر خورشید می‌تواند پوست شما را خراب کند. آب و هوا نه تنها می‌تواند پوست شما را کدر و بی‌جان نشان دهد، بلکه ممکن است حساسیت‌های پوستی را نیز تحریک کند و باعث آسیب‌هایی شود که پیری را تسریع می‌کند. محصولاتی مانند ضد آفتاب که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب ضروری هستند، به محافظت از پوست شما کمک می‌کنند.
    • درمان مشکلات پوست: اگر به دنبال محصولات ضد پیری و غیره هستید، موادی که باید به آنها توجه کنید به مشکل اصلی پوست شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر چین و چروک‌ها ظریف هستند، محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی ترکیبات ضد پیری مانند آلفا هیدروکسی اسید هستند. این ترکیبات خطوط ریز را صاف کرده و به بازیابی پوست شما کمک می‌کنند.

    نکاتی برای انتخاب محصولات مراقبت از موی مناسب

    word image 200370 3 - چطور محصولات مراقبت از پوست و موی مناسب خود را پیدا کنیم؟ - تونر

    برای داشتن موی زیبا، باید از محصولات مناسب مانند شامپو، نرم کننده، ماسک، روغن‌ها و غیره استفاده کنید. اما کدام محصولات و چه راهکارهایی برای تقویت مو مناسب هستند؟ انتخاب محصولات مناسب برای مراقبت از مو به دلیل گستردگی آنها آسان نیست؛ اما همانند پوست، در ابتدا باید نوع موی خود را به درستی تعیین کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید محصولات مناسب موهای خود را انتخاب کنید. با شناخت نوع موی خود می‌توانید موهایتان را به تعادل برسانید. در اینجا چهار عامل وجود دارد که می‌تواند به شما در تعیین نوع مو کمک کند:

    بافت مو

    اولین راه برای کشف اینکه چه نوع مویی دارید، تعیین میزان نازکی یا ضخیم بودن موهایتان است. در این مورد، معمولاً موها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

    • نازک: موهای نازک حساس و مستعد آسیب و مقاومت کمتری در برابر دمای بالا دارند؛ به همین دلیل است که نیاز به حداکثر مراقبت دارند. شامپوی مناسب موهای نازک، نرم کننده سبک و ماسک مو برای موهای نازک محصولات مناسبی هستند. همچنین موادی مانند پروتئین‌های مختلف (گندم، برنج) و پلیمرهایی که از استحکام مو پشتیبانی می‌کنند، مناسب هستند. در عوض، از مصرف محصولات حاوی دایمتیکون یا بهنتریمونیوم متوسولفات که بیش از حد سنگین هستند، اجتناب کنید.
    • معمولی: ​ موهای معمولی به طور طبیعی براق، انعطاف پذیر و مقاوم هستند. اگر موهای معمولی دارید، می‌توانید به شامپوی موهای معمولی بسنده کنید. علاوه بر شامپو و نرم کننده، گاهی اوقات می‌توانید از ماسک مو نیز استفاده کنید.
    • ضخیم: موهای ضخیم حجیم به نظر می‌رسند و مستعد وز شدن هستند. مزیت این نوع مو این است که در برابر آسیب، شکستگی و دمای بالا مقاومت بیشتری دارد. از شامپوهای مرطوب‌کننده، نرم‌کننده‌های مغذی و ماسک‌هایی با بافتی غنی استفاده کنید؛ به ‌عنوان مثال محصولاتی حاوی کاکائو یا کره شی. همچنین می‌توانید روغن‌های مو را در روتین موهای خود قرار دهید. این روغن‌ها برای ایجاد درخشش، نرمی و لطافت و کاهش وز شدن کاربرد دارند.

    میزان چربی پوست سر

    • پوست سر خشک: اغلب افرادی که پوست سرشان خشک است، معمولا موهای خشکی دارند. در این حالت، موهای خود را با چربی‌های سالم تغذیه کنید تا آن را زیبا و هیدراته نگه دارید. استفاده از شامپو و نرم کننده مناسب برای موهای خشک می‌تواند مناسب باشد. هر چه بتوانید روزانه از حرارت کمتری بر روی موهای خود استفاده کنید، بهتر است؛ اما اگر باید از حرارت استفاده کنید، مطمئن شوید که از یک محافظ حرارتی خوب برای کمک به حفظ رطوبت موهای خود استفاده کنید. از شامپوهای پاک کننده عمیق و حجم دهنده نیز خودداری کنید.
    • پوست سر معمولی: اگر پوست سر شما نه خشک و نه چرب است، مشابه نحوه انتخاب محصولات مناسب موهای معمولی پیش بروید.
    • پوست سر چرب: از محصولات مخصوص موهای چرب برای این نوع مو استفاده کنید؛ مثل شامپو مناسب موهای چرب و نرم کننده سبک. درعوض، از شامپوها و نرم کننده‌های سنگین، محصولات مغذی و نرم کننده با قوام روغنی دوری کنید.

    وضعیت خاص موها

    علاوه بر انواع موی ذکر شده در بالا، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام انتخاب محصولات مراقبت از پوست در نظر بگیرید.

    word image 200370 4 - چطور محصولات مراقبت از پوست و موی مناسب خود را پیدا کنیم؟ - تونر

    • موهای رنگ شده و دکلره: موهای رنگ شده اغلب حساس، ضعیف، بسیار متخلخل و همچنین در اثر رنگ کردن مداوم آسیب دیده هستند. برای مراقبت از این نوع مو، محصولاتی را انتخاب کنید که به طور خاص برای موهای آسیب دیده با مواد شیمیایی خاص طراحی شده‌اند؛ شامپوهایی برای موهای رنگ شده، نرم کننده‌های موهای رنگ شده، و ماسک‌های مناسب موهای رنگ شده از این دسته هستند. این محصولات نه تنها از کیفیت مو مراقبت می‌کنند، بلکه از رنگ مو که به مرور زمان از بین می‌رود نیز محافظت می‌کنند. علاوه بر این، برخی از محصولات تونینگ نیز وجود دارند که می‌توانند رنگ را احیا و تقویت کنند و باعث کاهش نیاز مو برای تمدید رنگ می‌شوند. توجه داشته باشید که از شامپوهای حاوی سولفات، شامپوهای پاک کننده عمیق و شامپوهای مخصوص موهای چرب که خاصیت پاک کنندگی قوی دارند و می‌توانند رنگ را سریع‌تر از بین ببرند، استفاده نکنید.
    • موهای بور: می‌توانید از شامپو، نرم کننده و ماسک موهای موهای رنگ شده که رنگ مو را روشن و درخشان نگه می‌دارند و از کیفیت آنها مراقبت می‌کند، برای مراقبت از موهای خود استفاده کنید. نکته قابل توجه در مورد تهیه محصولات مراقبتی این است که این محصولات را از نمایندگی رسمی برندهای تولید کننده خریداری کنید.
    • موهای دچار شوره: مواجه شدن با شوره سر اصلا خوشایند نیست. شرایطی مانند پوسته پوسته شدن پوست سر، خارش و خشکی پوست سر و… می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد و شاید کمی خجالت آور نیز باشد. خوشبختانه، تنها چیزی که برای مراقبت از موهای دچار شوره لازم است، شامپوی مناسب برای رفع شوره است. این شامپوها به طور خاص حاوی موادی مانند پیریتیون روی، اسید سالیسیلیک و آلانتوئین هستند که به طور موثر شوره سر را از بین می‌برد. از آنجایی که این فرمول‌ها کمی متفاوت از شامپوی‌های معمولی هستند، باید از آنها نیز کمی متفاوت استفاده شود. حتما شامپو مناسب شوره سر را روی پوست سر خود ماساژ دهید و بگذارید حدود پنج دقیقه بماند تا مخمری که باعث ایجاد این مشکل می‌شود را از بین ببرد. همچنین متخصصان مو توصیه می‌کنند که از این شامپوها برای مدت طولانی استفاده نکنید و به طور متناوب با شامپوهای مخصوص پوست سر حساس استفاده کنید. ماسک‌های ضد شوره نیز در مبارزه با شوره سر بسیار موثر هستند.

    word image 200370 5 - چطور محصولات مراقبت از پوست و موی مناسب خود را پیدا کنیم؟ - تونر

    • ریزش مو: درک علل مختلف که باعث این وضعیت می‌شوند بسیار مهم است. ریزش مو اغلب ناشی از عواملی مانند استرس، کمبودهای غذایی، تغییرات هورمونی پس از بارداری یا داروها است؛ در برخی موارد این وضعیت می‌تواند ژنتیکی باشد. موثرترین روش مراقبت برای موهای دچار ریزش، استفاده از سرم‌های محرک در ترکیب با شامپوها و نرم کننده‌های با کیفیت مناسب موهای نازک است. مهمترین نکته در این مورد، استفاده منظم و کامل از محصولات مناسب شوره سر است. با این حال، اولین نتایج قابل مشاهده را ممکن است بعد از 3-4 ماه ببینید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.