پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41445 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تشدید نظارت مستمر دیوان محاسبات در ارائه خدمات باکیفیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان
    17 فروردین 1401 - 12:54
    شناسه : 200450
    0

    در نشست مشترک هیات حسابرسی دیوان محاسبات گیلان با رئیس دانشگاه علوم پزشکی، طرفین بر افزایش تعاملات و اعلام نواقص پیش از بروز تعارضات تاکید کردند.

    پ
    پ

    IMG 20220404 WA0103 - تشدید نظارت مستمر دیوان محاسبات در ارائه خدمات باکیفیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان -

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان صبح امروز در دیدار نوروزی با نماینده و کارکنان دیوان محاسبات مستقر در دانشگاه در سالن جلسات ریاست دانشگاه با تبریک بهار طبیعت و بهار قرآن، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دوره کنونی به دور از حواشی، تمام تلاش خود را به کار بست تا از ظرفیت همه جانبه برای رشد و اعتلای حوزه سلامت استان بهره بگیرد.

    دکتر ارسلان سالاری با اشاره به نقش حمایتی دیوان محاسبات استان از مدافعین سلامت، افزود: نظارت های دقیق، ارائه راهکار و همراهی دیوان محاسبات طی سال های اخیر موجب شد تا دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای قوانین و آئین نامه ها موفق عمل کند.

    وی با اذعان به اینکه دیوان محاسبات تنها یک دستگاه نظارتی نیست بلکه می تواند پیش از بروز خطا و ظهور تعارضات نیز همکاری هایی داشته باشد، گفت: خوشبختانه فضای تعاملی و همکاری دیوان محاسبات با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بالاترین سطح خود قرار دارد و باید این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش های صادقانه مدافعان سلامت و انتظار همراهی دستگاه های متناظر و موازی با آن در استان، تصریح کرد: حوزه بهداشت و درمان استان پیوسته در خدمت مردم بوده و در نوروز امسال بیش از هفت میلیون نفر گردشگر و مسافر نیز به استان وارد شدند که بار بهداشت و درمان آنها نیز بر دوش دانشگاه بوده است.

    دکتر سالاری همگرایی و همراهی دیوان محاسبات طی سال های اخیر را مثمر ثمر دانست و خواستار برگزاری نشست های مشترک هر ماه با این مجموعه نظارتی و اعلام نقاط ضعف و قابل بهبود در اجرای طرح ها، قوانین و آیین نامه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان شد.

    دکتر مجید گلدوست -مدیر هیات حسابرسی دیوان محاسبات در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: دیوان محاسبات با توجه به استقلال خود قادر است علیرغم تعامل با دستگاه های اجرایی، نواقص موجود را بیابد و نسبت به رفع آنها هشدار های لازم را مطرح کند.

    دکتر گلدوست با اشاره به تلاش های صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ویژه در راستای توسعه و رشد زیرساخت های بهداشت و درمان، افزود: موتور محرکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان بسیار قوی است اما بدنه آن نیازمند تقویت است.

    وی با اذعان به اینکه دیوان محاسبات در مواجهه با چالش ها و نقیصه ها، دنبال یافتن نواقص و رفع آنها است، گفت: مطابق آیین نامه مالی و معاملاتی، واحد‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان می توانند کاملا مستقل باشند، وقتی مسوولیت می پذیرند در برابر قانون می‌توانند شخصاً پاسخگو باشند.

    نماینده دیوان محاسبات در دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش تعامل و تقویت ارتباط این دستگاه نظارتی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و افزود: امروزه سیستم های نظارتی در برابر دستگاه هایی که پر تلاش هستند رویه تعاملی را در پیش می گیرند و در برابر دستگاه های کم کار، ایستاده و نظارت های خود را تقویت می کنند.

    دکتر گلدوست با اشاره به دعوت رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر افزایش تعامل و نظارت مبتنی بر قانون بر حسن اجرای قوانین و آیین نامه ها، تصریح کرد: دعوت از دیوان محاسبات برای بررسی و نظارت بر حسن اجرای قوانین و آیین نامه ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان کم نظیر است و می توان گفت در استان، دستگاه اجرایی سراغ نداریم که تا این سطح با این مجموعه تعامل و همکاری داشته باشد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.