×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 17 خبر

IMG 20220411 WA0052 - حرکت شتابان مراکز فناور و دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تحقق تولید و اشتغال - علوم پزشکی گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، طبق منویات مقام معظم رهبری که شعار امسال را «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» قرار دادند، تمرکز دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در تولید محصولات، فرآورده‌ها و فناوری‌های دانش‌بنیان قرارگرفته است.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان از دو سال گذشته، نگرش جدیدی مبتنی بر حضور حداکثری اساتید هیئت‌علمی در مراکز رشد دانشگاه و همچنین ایجاد هسته‌ها و واحدهای فناوری و تمرکز بر تولید محصولات دانش‌بنیان را آغاز کرده به‌طوری‌که در سال گذشته، برگزیده مراکز رشد نوپا در بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی شد و مورد تجلیل معاون اول رئیس‌جمهوری و مقامات وزارت علوم و بهداشت قرار گرفت.
در حال حاضر در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حدود ۵۰ هسته فناوری ، ۳۰ واحد فناوری و پنج شرکت دانش‌بنیان وجود دارد.
در این راستا امروز دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه دکتر محمدرضا نقی پور- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از مراکز تحقیقات سوختگی، پزشکی بازساختی و مرکز رشد بالینی مرکز آموزشی و درمانی ولایت و همچنین مرکز رشد فرآورده‌ها و تجهیزات قلب و عروق مرکز آموزشی و درمانی حشمت رشت بازدید کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه این بازدید با اشاره به رویکرد مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص توجه به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: مراکز تحقیقاتی علاوه بر رسالت تولید دانش، در تلاش حداکثری هستند تا طرح‌های تحقیقاتی را به سمت طرح‌های محصول محور و دانش‌بنیان سوق دهند تا بتوانند به افزایش تولید و اشتغال کشور ،کمک کنند.
به گفته دکتر سالاری، برآورده شدن نیازهای بالینی، ارائه نوآوری‌های حیطه فناوری تجهیزات پزشکی و علوم دارویی موردنیاز دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین ارتباط با صنایع بزرگ مستقر در استان برای رفع نیازهای دانشگاه، جزو مواردی است که از اساتید عضو هیئت‌علمی درخواست شده برای رفع نیازها و تولید فناور، در قالب هسته و واحد فناوری و سپس شرکت دانش‌بنیان ، اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از برخورداری ظرفیت لازم مراکز تحقیقاتی و فناوری دانشگاه برای تولید، فروش و اشتغال آفرینی خبر داد و افزود: این دانشگاه با همکاری وزارت بهداشت و ظرفیت‌های مجموعه استان و حمایت‌های استاندار تلاش می‌کند تا اقدامات لازم را برای تجاری‌سازی و فروش محصولات تولیدشده، انجام دهد.

امید است در راستای فرمایشات رهبری معظم انقلاب اسلامی، عزم وزارت بهداشت، تأکید مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین ظرفیت اعضای هیئت‌علمی نخبه و خلاق در سال جاری شاهد رشد حداقل دو برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان باشیم.
امروزه می‌طلبد دست‌اندرکاران در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مراکز رشد زیرمجموعه آن کمک کنند تا تعدادی از واحدهای فناوری فعلی نیز با تکمیل و توسعه فناوری محصولاتشان بتواند هرچه سریع‌تر دانش‌بنیان شده و به مرحله تولید محصولات خود برسند و نهایتاً موجب شتاب در پیشرفت تولید و اشتغال گیلان و کشور شوند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.