شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بمناسبت هفته جمعیت
    23 اردیبهشت 1401 - 15:54
    شناسه : 200540
    0

    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت هفته جمعیت، گفت: تحولات جمعیتی و رشد آن، از گذشته های دور تاکنون، همواره از مباحث مهم جمعیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بوده است .

    پ
    پ

    سالاری - پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بمناسبت هفته جمعیت -

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)؛ در این پیام آمده است:
    تحولات جمعیت و رشد آن، از گذشته های دور تاکنون، همواره از مباحث مهم جمعیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بوده و اذهان محافل مختلف سیاسی و اقتصادی را به خود مشغول داشته است.
    بی تردید منابع انسانی از سرمایه اصلی هر کشور محسوب می شود. بنابراین در راستای سیاست های جمعیتی، بایستی علاوه بر افزایش کمی جمعیت، به مباحثی از جمله آموزش، اشتغال مولد، مهاجرت، بهداشت، مسکن، محیط زیست و… توجه شود.
    پس از ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی‌های جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور متناسب با سیاست‌های جمعیّتی و ضرورت هماهنگی بین دستگاه های ذیربط در این زمینه مورد تأکید قرار گرفت.
    شاخص های کنونی جمعیت و فرزند آوری، حاکی از آن است که کشور ایران و از جمله استان گیلان در دهه های آتی به سوی سالمندی متمایل خواهد شد.
    از آنجایی که استان گیلان از قدمت تاریخی و فرهنگی پرباری برخوردار بوده و در ادوار مختلف، شخصیت های برجسته مذهبی، علمی، فرهنگی و… را پرورش داده است، کاهش جمعیت در این استان برای کشور نگران کننده خواهد بود.
    در این راستا مطابق منویات مقام معظم رهبری و دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت مبنی بر اهمیت و تاثیر مقوله جوانی جمعیت در اقتدار ملی و جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و باروری، قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشکیل و اعضای این قرارگاه تعیین شدند تا بنوبه خود، با مشارکت سازمانها و ادارات استان، در راستای اجرای سیاستهای جمعیتی تمام توان خود را بکار گیرد تا در آینده شاهد جمعیتی جوان، پویا، فعال و فرهیخته در استان و کشور باشیم.
    هفته جمعیت، فرصت مناسبی برای برنامه ریزی و ارایه راهکارهای مناسب برای اجرای صحیح قوانین و سیاستهای جمعیتی است. این امر، مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی ذیربط را می طلبد.
    اینجانب ضمن گرامیداشت هفته جمعیت، از زحمات سیاستگذاران، محققان، برنامه ریزان و فعالان حوزه جمعیتی قدردانی نموده ، از خداوند منان، توفیق روز افزون برای همگان مسالت دارم.

    دکتر ارسلان سالاری
    رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.