جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • برخورداری گیلان از ظرفیت بی نظیر در پزشکی بازساختی / حفظ و ارتقای رشته سلولی کاربردی و راه اندازی مهندسی بافت در گیلان
    05 خرداد 1401 - 19:00
    شناسه : 200582
    1

    رئیس هیئت گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی وزارت بهداشت در ارزیابی خود، استعداد گیلان را در پزشکی بازساختی بی نظیر دانست و گفت: باید علاوه بر حفظ و ارتقای رشته سلولی کاربردی، رشته مهندسی بافت در گیلان راه اندازی شود.

    پ
    پ

    c31518e7 d861 4d91 a274 4f4463a7a72c - برخورداری گیلان از ظرفیت بی نظیر در پزشکی بازساختی / حفظ و ارتقای رشته سلولی کاربردی و راه اندازی مهندسی بافت در گیلان -

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)، امروز دکتر جعفر آی، رئیس هیئت گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی وزارت بهداشت در معیت دکتر کامران عزتی- سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مراکز پزشکی بازساختی رازی، رشد بالینی ولایت رشت و همچنین دانشکده پیراپزشکی لنگرود بازدید کرد.
    رئیس هیئت گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی وزارت بهداشت همچنین پس از بازدید از چند مرکز بالینی و پزشکی بازساختی در گیلان، با دکتر ارسلان سالاری – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت و گو کرد.
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه این دیدار با بیان اینکه آینده علوم پزشکی به سمت سلولی کاربردی و رشته های مولتی دیسیپلینری پزشکی حرکت می کند، اظهار کرد: در آینده، درمان بسیاری از بیماری ها از جمله در بالین، سوختگی، پیوند کلیه، کبد و سایر رشته ها در قالب سلولی کاربردی و مولتی دیسیپلینری پزشکی انجام خواهد شد.
    دکتر ارسلان سالاری با بیان اینکه امکانات خوبی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فراهم شده، افزود: هماهنگی در راه اندازی رشته های پایه و حرکت در جهت دانش بنیان ها ، یکی از رویکردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.
    وی با اشاره به حرکت پر جنب و جوش شرکت های دانش بنیان در درمان بیماری ها، گفت: نیروی انسانی و استعداد بالقوه ای در گیلان در جهت به کار گیری از علوم سلولی کاربردی و علوم مشابه وجود دارد و در راستای حمایت از آنها ، اخیرا درخواست هایی از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز شده است و پیگیر نیازمندی ها در این رابطه هستیم.
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت راه اندازی دو رشته مهندسی بافت و سلولی کاربردی در گیلان تاکید کرد و گفت: از امکانات وزارتخانه باید در گیلان جهت راه اندازی این دو رشته بهره گرفته شود.
    دکتر سالاری افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تمام توان خود را در جهت به کاربردن علوم و پژوهش و دانش بنیان کردن آن به کار گرفته است.
    دکتر جعفر آی، رئیس هیئت گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی وزارت بهداشت نیز در این نشست با بیان اینکه پزشکی بازساختی در دنیا مطرح بوده و درمان بسیاری از بیماری ها با این علم، محقق می‌شود، اظهار کرد: بسیاری از شرکت های مطرح دنیا اکنون سرمایه های خود را در درمان بیماری ها با علم پزشکی بازساختی هدایت کرده اند و این امر، از آینده روشن این رشته ها حکایت دارد.
    وی با اذعان به این نکته که بیشترین تبادل ارزی دنیا در حوزه پزشکی بازساختی انجام میشود، افزود: گیلان، پتانسیل بالایی در پزشکی بازساختی دارد و باید از این ظرفیت ها به درستی بهره گرفته شود.
    رئیس هیئت گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی وزارت بهداشت، مراکز فعال گیلان در حوزه پزشکی بازساختی را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: باید علاوه بر حفظ و ارتقای رشته سلولی کاربردی، رشته مهندسی بافت در گیلان راه اندازی شود.
    دکتر آی، از عزم دولت در حمایت از دانش بنیان ها خبر داد و گفت: کارگروه فناوری سلامت در وزارت بهداشت با توجه به شعار سال بودجه و اعتبار خوبی را برای پژوهشگران، فناوران و دانش بنیان ها در این زمینه درنظر گرفته است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.