سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41245 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • متخصصین طب اورژانس، پزشکان خط مقدم حوادث و اثرگذار
    06 خرداد 1401 - 19:04
    شناسه : 200589
    0

    رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان، همزمان با روز جهانی طب اورژانس بر اهمیت توجه هرچه بیشتر نسبت به وضعیت متخصصین طب اورژانس، پزشکان خط مقدم حوادث و اثرگذار تاکید کرد.

    پ
    پ

    EMS 2 - متخصصین طب اورژانس، پزشکان خط مقدم حوادث و اثرگذار -

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) ؛ دکتر پیمان اسدی- رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان ضمن تبریک روز جهانی طب اورژانس به متخصصین این رشته بر اهمیت توجه هرچه بیشتر نسبت به وضعیت متخصصین طب اورژانس، پزشکان خط مقدم حوادث و اثرگذار تاکید کرد.
    دکتر اسدی ضمن عنوان این مطلب که متخصصین این رشته باید قادر باشند به عنوان عضوی مؤثر از تیم پزشکی با متخصصان رشته های دیگر و نیز نظام اورژانس پیش بیمارستانی همکاری نماید، افزود: طب اورژانس تخصصی Multidisciplinary یا به اصطلاح چند رشته ای است که به سبب ماهیت و گستردگی دانش آن از کلیه رشته ها، چندین بخش را در بر می گیرد. فعالیت بجا همراه با رویکرد صحیح آن می تواند موجب کاهش بار سایر رشته های پزشکی شود. بنا بر این ضمن داشتن همپوشانی در بسیاری از موضوعات، تداخل عملی با هیچ رشته ای ندارد. متاسفانه بعضا درک نادرست از حیطه و نقش رشته ممکن است قضاوت های ناصوابی را به دنبال داشته باشد که به سادگی و با تبیین مناسب نقش ها کاملا بر طرف شدنی است و این بیان در طی چند سال عمر این رشته عیناً اثبات شده است.

    در ادامه رییس اورژانس پیش بیمارستانی استان گیلان با اشاره به شعار امسال این روز جهانی، ما مراقب شما هستیم، شما نیز مراقب ما باشید، بر اهمیت توجه بر فشارهای روانی و استرس بالای این رشته تاکید کرد و گفت: تعرفه پایین، شیفت های فشرده و ساعات کاری زیاد منجر به ایجاد شرایط سخت برای این رشته شده و تمایل پزشکان را به تحصیل در این رشته کم نموده‌است. در نهایت کاهش تعداد رزیدنت های طب اورژانس برای جامعه مطمئنا بسیار مشکل زا خواهد بود.

    دکتر اسدی در همین راستا اظهار داشت: در همه گیری بیماری کرونا، کادر بهداشت و درمان متحمل سختی های بسیاری شد اما نباید فراموش کرد طب اورژانس شاید بیشتر از حوزه های دیگر متحمل فشار و استرس بود. افراد شاغل در این حوزه از خستگی و فرسودگی شغلی نسبتا زیادی رنج می‌برند و بسیاری از بخش‌های اورژانس با کمبود کارکنان مواجه بوده و در نتیجه کیفیت مراقبت‌های بهداشتی ارائه شده را به خطر می‌اندازد. هم برای آنها و هم برای بیماران ضروری است که متخصصان پزشکی اورژانس به آنچه نیاز دارند دست یابند: توجه بیشتر، شناخت بهتر ماهیت کارشان و بهبود شرایط کاری از جمله این موارد است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.